Σάββατο 30 Μάιος 2020 2:52      

Από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο μεγάλες αλλαγές στην εκπαίδευση

Καθηγητές δύο “ταχυτήτων” δημιουργούνται με αφορμή το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που προέρχεται από την ένωση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, σύμφωνα με νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε , στη Βουλή. 

Νέα βαθμίδα

Παράλληλα θεσμοθετείται μία νέα βαθμίδα, αυτή του “Λέκτορα Εφαρμογών” προκειμένου να απορροφηθούν οι καθηγητές Εφαρμογών του ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά. Οι φοιτητές των δύο ΤΕΙ εγγράφονται αυτομάτως στο νέο Πανεπιστήμιο ενώ δεν υπάρχει κάποια ειδική ρύθμιση για τους αποφοίτους.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο τα μέλη Δ.Ε.Π. της α βαθμίδας των συγχωνευόμενων Τ.Ε.Ι. αποκτούν τους ακαδημαϊκούς τίτλους των μελών Δ.Ε.Π. του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής , και εντάσσονται σε προσωποπαγείς θέσεις.  Οι καθηγητές α βαθμίδας που θα κριθούν από την πενταμελή Επιτροπή του υπ. Παιδείας ότι έχουν τα προσόντα, θα ενταχθούν σε τακτικές θέσεις και από 1-1-2019 εντάσσονται στο μισθολογικό καθεστώς μέλους Δ.Ε.Π. Πανεπιστημίου.

Οι καθηγητές που θα κριθούν ότι δεν πληρούν τα προσόντα παραμένουν σε προσωποπαγείς θέσεις και δεν εντάσσονται στο μισθολογικό καθεστώς μέλους Δ.Ε.Π. Πανεπιστημίου. Ωστόσο μπορούν μελλοντικά να ενταχθούν στο μισθολογικό καθεστώς μέλους Δ.Ε.Π. Πανεπιστημίου, εάν αποκτήσουν τα προβλεπόμενα προσόντα και καταταχθούν σε τακτικές θέσεις καθηγητών.

Επίσης θεσμοθετείται μία βαθμίδα “Λεκτόρων Εφαρμογών” που δεν υπάρχει σε κανένα Πανεπιστήμιο της χώρας, προκειμένου να απορροφηθούν οι καθηγητές Εφαρμογών του ΤΕΙ Αθήνας και ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ.

Οι υπηρετούντες λέκτορες (πρώην καθηγητές εφαρμογών), εντάσσονται σε προσωποπαγείς θέσεις «Λεκτόρων Εφαρμογών» διατηρώντας το μισθολογικό καθεστώς καθηγητή εφαρμογών Τ.Ε.Ι.

Υποχρεωτική φοίτηση νηπίων

Επίσης, τη σταδιακή υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων ηλικίας τεσσάρων έως πέντε ετών στο νηπιαγωγείο, προβλέπει μεταξύ άλλων διάταξη του νομοσχεδίου για την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Προβλέπεται, μάλιστα, ότι η σταδιακή ένταξη των δήμων στο πρόγραμμα της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, θα υλοποιηθεί με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Παιδείας και Οικονομικών. Η συζήτηση του Νομοσχεδίου στην αρμόδια επιτροπή θα ξεκινήσει την αύριο Πέμπτη.

Συνολικά 26 τμήματα του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής θα συμπεριληφθούν στο νέο Μηχανογραφικό που θα συμπληρώσουν φέτος οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ.

 «Αποθετηρίου Τίτλων Σπουδών»

Στο νομοσχέδιο, εξάλλου, προβλέπεται η δυνατότητα δημιουργίας ενός «Αποθετηρίου Τίτλων Σπουδών», ενός ηλεκτρονικού συστήματος πιστοποίησης της γνησιότητας, δηλαδή, όλων των ακαδημαϊκών τίτλων για όλα τα ΑΕΙ της χώρας και για τα αντίστοιχα πιστοποιητικά του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ).

Μετεγγραφές - Ενιαίος Αριθμός Εκπαίδευσης

Επίσης, περιλαμβάνεται στις διατάξεις του σχεδίου νόμου η διευκόλυνση των μετεγγραφών αδερφιών που σπουδάζουν σε διαφορετικές πόλεις.Παράλληλα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η διάταξη που αφορά στον «Ενιαίο Αριθμό Εκπαίδευσης». Πιο συγκεκριμένα, καθιερώνεται ενιαίος αριθμός εκπαίδευσης για κάθε πολίτη που έχει εισαχθεί σε οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης στη χώρα και αντικαθιστά τους ισχύοντες αριθμούς μητρώου που χρησιμοποιούνται στις διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, με αυτό τον τρόπο «καθίσταται εφικτή αφενός η παρακολούθηση της σχολικής διαρροής και ως εκ τούτου διευκολύνεται η εκπόνηση δημόσιων πολιτικών για την αποτροπή της, αφετέρου το οικείο πληροφοριακό σύστημα, όταν διασυνδεθεί με άλλα πληροφοριακά συστήματα (π.χ. με το σύστημα «Εργάνης»), θα μπορεί να αποδίδει ανώνυμα στατιστικά στοιχεία σχετικά με τη δυνατότητα απορρόφησης των αποφοίτων στην αγορά εργασίας καθώς και τη μαθητική και ακαδημαϊκή διαδρομή τους».

Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Ακόμη, στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται διατάξεις που αφορούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αναφορικά με την πρωτοβάθμια, καθιερώνεται σταδιακά η υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων ηλικίας τεσσάρων (4) έως πέντε (5) ετών στο νηπιαγωγείο. Προβλέπεται, μάλιστα, ότι η σταδιακή ένταξη των δήμων, στα όρια των οποίων θα εφαρμοστεί η δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, θα υλοποιηθεί με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, μετά από εισήγηση του οικείου περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης, η οποία θα λαμβάνει υπόψη της τη γνώμη των οικείων διευθύνσεων εκπαίδευσης.

Όσον αφορά στη δευτεροβάθμια, το νομοσχέδιο ορίζει για τις απολυτήριες εξετάσεις των Γενικών Λυκείων ότι μειώνονται σε τέσσερα τα εξεταζόμενα μαθήματα και είναι τα εξής: Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Ιστορία, Βιολογία. Για τα υπόλοιπα μαθήματα που εξετάζονταν στις απολυτήριες προβλέπεται δεύτερο ωριαίο υποχρεωτικό διαγώνισμα στο Β΄τετράμηνο.

Ακόμη, παρατείνεται έως το τέλος Μαρτίου κάθε έτους η προθεσμία για τον καθορισμό, με απόφαση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του αριθμού των εισακτέων ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, που ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του ίδιου έτους (άρθρο 33).

Νέοι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Μεταξύ άλλων, προβλέπονται και νέοι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι/ες προέρχονται από την ενοποίηση των υφιστάμενων κλάδων. «Την ίδρυση των νέων κλάδων υπαγορεύουν νέες εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και λόγοι που ανάγονται στην καλύτερη διαχείριση των υπηρεσιακής φύσης θεμάτων του εκπαιδευτικού προσωπικού», αναφέρει η αιτιολογική έκθεση.

Αλλαγές στην Παιδεία Εκπαίδευση Γαβρόγλου

Ακολουθήστε το "Ο.Β." στο twitter και κάντε like στην σελίδα μας στο facebook και μάθετε πρώτοι όλα όσα συμβαίνουν!

Scroll to Top