Σφήνες του Αφεντούλη
Εντάξει, αναγνώστες μου. Ο εμπειροτέχνης πολιτικός αναλυτής, θείος Αφεντούλης, σκεπτόμενος την ψυχαγωγία όλων υμών των φιλοτέχνων, μπορεί να γράφει πού και πού κανένα μονόπρακτο, αλλά ουδέποτε την είδε σεναριογράφος, ώστε να λανσάρει τίτλους όπως ο ανωτέρω – «Movies are Better than Ever» στο πιο αυθεντικό από το ευφυές μότο του μεταπολεμικού προέδρου τής 20th Century Fox, Σπύρου Σκούρα, διευκρινίζουμε προς αποφυγή τυχόν παρεξηγήσεων περί λογοκλοπής και τα ρέστα ό,τι πρόστιμο επιβάλλει το ΕΣΡ, για έκτακτες λυπητερές είμαστε τέτοιες δύσκολες ώρες;
Δεν νομίζω(!), λεφτά, αφότου καλωσορίσαμε τα Μνημόνια δεν υπάρχουν. Κι επειδή, κατά τους συμπεφωνημένους «κόφτες» ούτε τα επόμενα χρόνια θα υπάρξουν, καλό είναι, πιστοί στη σοφή ρήση «όποιος φυλάει τα ρούχα του έχει τα μισά», σαν πιάνουμε πένα να σχολιάσουμε την επικαιρότητα να προσέχουμε μην πέσουμε σε «λακκούβα», προνοητικοί μου.
Όμως, με τον Πρωθυπουργό κατά το από μέσων Οκτωβρίου ταξίδι του στην άλλη όχθη του Ατλαντικού να σταματά Σικάγο, όπου μεταξύ άλλων επενδυτών συνάντησε και ομοεθνείς της βιομηχανίας του θεάματος, επόμενο ήταν να βάλουμε σε δεύτερη μοίρα την αυτοσυγκράτηση για να επιταχύνουμε την ανάπτυξη προσδοκώντας σε:
Εισοδήματα από κινηματογραφικά γυρίσματα.
Κακά τα ψέματα, αναγνώστες μου. «Business» είναι αυτές, κι άμα σκηνοθέτες διεθνούς κύρους στρέψουν τις κάμερες για να ποζάρουν οι καλλιτέχνες με φόντο τα απείρου κάλλους μέρη μας, όλο και θα προκύψει διάφορο προς μείωση της μη επιτρέπουσας να δούμε άσπρη μέρα φορολογίας.
Προφανής, λοιπόν, η υποχρέωση να προβάλλουμε δεόντως το όλον εγχείρημα και από «σφηνών», παρότι και «διατί να το κρύψωμεν άλλωστε» από σύγχρονο αμερικανικό κινηματογράφο, ήτοι ιστορήματα πέραν πάσης επιστημονικής ή άλλης φαντασίας, τυγχάνουμε σκράπες.
Έτσι, γνώστες των επικών υπερπαραγωγών του προαναφερθέντος μεταπολεμικού παρελθόντος, καταφύγαμε στην «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ, το αποτυχημένο ανέβασμα της οποίας στις αίθουσες σπεύδει να αποδώσει κατωτέρω ο ταλαντούχος χαμηλοσυνταξιούχος, «Μήτσος», υποδυόμενος τον παραγωγό να απαγγέλλει σε σενάριο Μποστ:
Γοητείες συνεπαγόμενες ζημίες.
Μην τα ρωτάς, Ελίζαμπεθ, γιατί καπνίζω πούρα,
όταν ζητούν παραίτηση εμού του Σπύρου Σκούρα
ας όψεται το κάλλος σου, υπαίτιο να ρεστάρω,
από τα ζόρια τα πολλά συνέχεια να φουμάρω.
Αυτή η αγγελική μορφή που έχεις θείο δώρο
πλάνεψε τον «Αντώνιο» στον γυρισμάτων χώρο,
μάτσο τα τριαντάφυλλα στα πόδια σου να στρώνει,
τα τσεκ στα ανθοκήπια ο Σκούρας να πληρώνει.
Και μ’ εισιτήριο ακριβό τα έξοδα να βγούνε
πόσοι θα πάνε σινεμά τους φαραώ να δούνε,
όταν μπορούν σπιτάκι τους πλούσια να δειπνήσουν
χωρίς ποσώς να νοιάζονται οι πρόεδροι πώς θα ζήσουν.
Έπεσα στην πλεκτάνη σου, δόλια «Κλεοπάτρα»,
να ψάχνω εισιτήριο επιστροφής στην Πάτρα,
δίνοντας πάσα στην κυρία «Μήτσαινα» να αποκρούσει τις κατηγορίες εναντίον της πρωταγωνίστριας, αναφωνούσα:
Η σαγήνη κέρδη αφήνει.
Ξεχνάς πως συ επέλεξες από το Σκουροχώρι
να φτάσεις στην Αμερική, πανέξυπνο αγόρι,
επιθυμών δολάρια και άλλα μεγαλεία
που αδυνατούσες να τα βρεις στην ταπεινή Ηλεία.
Αλλά μιας και ζημιώθηκες απ’ τη διαγωγή μου,
κρίνεται αυτονόητη η όποια αρωγή μου,
σβήσε το πούρο, Σπύρο μου, μαζί θα πάμε Πάτρα
να τρέχουνε οι χορηγοί να βρουν την «Κλεοπάτρα»,
κίνηση η οποία από καρδιάς ευχόμαστε να μιμηθούν οι σταρ του παρόντος μήπως πάρει μπροστά η ανάπτυξη, αμήν!
-Ω-