Τρίτη 2 Ιουν 2020 17:39      

Δέκα νέα διόδια στην Εγνατία Οδό

Υπεραξίες που θα δώσουν ώθηση στον διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού αποτελούν οι 10 νέοι σταθμοί διοδίων που θα δημιουργηθούν πέριξ και εντός της Εγνατίας. Οι 4 σταθμοί θα γίνουν σε κάθετες οδούς προς την Εγνατία και οι 6 εντός του αυτοκινητόδρομου.

Η Εγνατία Οδός Α.Ε. άνοιξε τον δρόμο για τα νέα διόδια μετά το σταθμό του Προμαχώνα με την προκήρυξε του έργου: «Κατασκευή σταθμών διοδίων Παμβώτιδας, Μέστης, Ιεροπηγής και Ευζώνων επί της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αυτής αξόνων».

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, η υποβολή των προτάσεων θα ολοκληρωθεί στις 22 Νοέμβριου 2016. Ο σταθμός Παμβώτιδας θα είναι πιλοτικός, αφού θα γίνει σύμφωνα με το νέο πρότυπο των ηλεκτρονικών σταθμών διοδίων με αναλογικές χρεώσεις. Το συνολικό κόστος των τεσσάρων σταθμών προϋπολογίζεται σε 6,9 εκατ. ευρώ.

Οι υπόλοιποι σταθμοί θα κατασκευαστούν πέριξ της Εγνατίας, στη θέση Στρυμονικό, στην περιοχή Λαγκάδα-Λευκόνας και στη θέση Αλιάκμονα στο Άργος Ορεστικό στο Νομό Καστοριάς. Εντός της Εγνατίας Οδού, στην Καβάλα, στη θέση Αγίου Ανδρέα Χρυσούπολης, στην Ασπροβάλτα, στη θέση Ρεντίνας-Στρυμόνα, στη Θεσσαλονίκη, στη θέση Καλοχωρίου-Λαγκαδά και, τέλος, στο Βενέτικο, στην Παναγιά Κοζάνης.

Ο σταθμός Μέστης

Σύμφωνα με την περιγραφή του πρώτου έργου που προκηρύχθηκε, ο σταθμός Μέστης έχει σχεδιαστεί σε σημείο μεταξύ του κόμβου της Βιομηχανικής Περιοχής Κομοτηνής και του Κόμβου Σαπών. Ο σταθμός θα εκτείνεται σε πλάτος 210 μέτρων, θα διαθέτει 8 μετωπικές λωρίδες διέλευσης, 7 νησίδες και 5 οικίσκους, όπου θα βρίσκονται οι υπάλληλοι που θα εισπράττουν τα διόδια.

Η ανάδοχος εταιρία πρέπει να παραδώσει το έργο μέσα σε έξι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με την Εγνατία Οδό Α.Ε. Ο σταθμός Μέστης, δηλαδή, θα λειτουργήσει μέσα στην επόμενη χρονιά.

 Η εκδήλωση ενδιαφέροντος και οι προσφορές για το διεθνή διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕ∆ για την αξιοποίηση του αυτοκινητοδρόμου και των τριών κάθετων αξόνων του, μέσω της σύναψης σύμβασης παραχώρησης για τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευσή τους από ιδιωτικό επενδυτικό σχήμα, εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί έως τον Νοέμβριο του 2017.

Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού έγινε υπό την ασφυκτική πίεση των δανειστών για την υλοποίηση όλων των προαπαιτούμενων, ώστε να λάβει η χώρα την υποδόση των 2,8 δισ. ευρώ.

Στο ΤΑΙΠΕ∆ πάντως υποστηρίζουν πως «αποφασίσθηκε η δημοσίευση πρόσκλησης προκαταρκτικής διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, με την οποία παρέχεται η δυνατότητα προκαταρκτικής μη δεσμευτικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, καθώς και υποβολής παρατηρήσεων ή και απόψεων σχετικά με την αξιοποίηση του εν λόγω περιουσιακού στοιχείου μέχρι την 20/12/2016. Αλλωστε με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης πριν από το τέλος του 2016, το ΤΑΙΠΕ∆ θα προχωρήσει άμεσα, στις αρχές του 2017, στη δημοσίευση των σχετικών τευχών δημοπράτησης».

Χρηματοοικονομικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕ∆ για το διαγωνισμό ορίστηκε η Alpha Bank, νομικός σύμβουλος η δικηγορική εταιρία Ζέμπερης, Μαρκεζίνης, Λάμπρου & Συνεργάτες και τεχνικοί σύμβουλοι η AVARIS Transport Engineers και η NOVUS Consulting Engineers S.A.

Διόδια Εγνατία οδος Οδικός άξονας ΤΑΙΠΕΔ

Ακολουθήστε το "Ο.Β." στο twitter και κάντε like στην σελίδα μας στο facebook και μάθετε πρώτοι όλα όσα συμβαίνουν!

Scroll to Top