Παρασκευή 22 Νοε 2019 1:50      

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η αγωγή των νέων..

Γράφει ο Νικόλαος Μάρας

Η αγωγή των νέων είναι ένα θέµα που µας απασχόλησε εδώ και πολλούς αιώνες. Όλοι στηρίζουμε τις ελπίδες µας στους νέους για ένα καλύτερο αύριο. Θα ξεκινήσω κάνοντας µια αναφορά στον Πλούταρχο, ο οποίος στο βιβλίο του «Περί παίδων αγωγής» σε μετάφραση του Γεωργίου Ράπτη, αναφέρει:

«Πρέπει να αναζητήσουμε δασκάλους για τα παιδιά µας αδιάβλητους στην προσωπική τους ζωή, αψεγάδιαστους στη συμπεριφορά και άριστους στη κατάρτιση τους. Γιατί είναι πράγµατι πηγή και ρίζα της καλοσύνης να τύχει κανείς σωστή μόρφωση. Όπως ακριβώς οι γεωργοί βάζουν δίπλα στα φυτά πασσάλους, έτσι και οι σωστοί δάσκαλοι συμβουλεύουν για να βλαστήσουν σωστά τα ήθη τους στη συνέχεια.»

Ο μεγάλος αυτός αρχαίος Έλληνας συγγραφέας συνέλαβε από τότε το πόσο σηµαντικό είναι ο δάσκαλος να αποτελεί πρότυπο για το μαθητή.

Όταν έρθει η στιγµή για να βρούμε έναν δάσκαλο στον οποίο θα αναθέσουµε τη µόρφωση του παιδιού θα πρέπει να προσέξουμε ορισμένα στοιχεία, όπως την ηθική, την αγωγή και τη μόρφωσή του. Είναι στοιχεία τα οποία περνούν υποσυνείδητα στον µαθητή. Είναι στοιχεία τα οποία αν δεν διαθέτει ο δάσκαλος δεν είναι δυνατόν να περάσουν στον µαθητή, διότι δεν είναι µόνο τα λόγια τα οποία διδάσκουν αλλά και οι πράξεις.

Είναι λάθος να επιλέξουμε τους δασκάλους από υποχρέωση και µόνο. Όπως έλεγε ο Πλούταρχος «αν και οι γονείς γνωρίζουν, και αντιλαμβάνονται την ασχετοσύνη μερικών δασκάλων, εμπιστεύονται σ᾿αυτούς τα παιδιά τους, είτε γιατί παραπλανιούνται από τις κολακείες των προσποιούµενων-«τους καλούς», είτε για να κάνουν το χατίρι στους φίλους τους, κάνοντας το ίδιο λάθος όπως σαν κάποιος άρρωστος που από υποχρέωση σε κάποιο φίλο του αφήνει το γιατρό που θα μπορούσε να τον σώσει, προτιμώντας αυτόν που θα τον έστελνε στον τάφο λόγω ασχετοσύνης .»

Πολύ σωστά και σκληρά το θέτει ο Πλούταρχος σ᾿ αυτό το σηµείο, πολύ σωστά επισημαίνει πόσο επικίνδυνο είναι να φτάσουμε στο να διαλέξουμε έναν δάσκαλο για το παιδί µας από υποχρέωση ή επειδή δεν έχουµε το χρόνο να ψάξουμε, ή επειδή κάποιος έξυπνος είπε «ε, και δεν βαριέσαι, όλοι ίδιοι είναι»

Στη σηµερινή κοινωνία που ζούμε, στην κοινωνία της ταχύτητας, οι αποφάσεις µας δυστυχώς είναι βιαστικές, όχι µόνο σε πράγµατα που δεν έχουν καµιά ουσία αλλά και σε πράγµατα που έχουν επίπτωση στο μέλλον µας. Διότι το µέλλον των παιδιών µας είναι και το δικό µας µέλλον.

Όπως σε ένα άλλο σηµείο έλεγε ο Πλούταρχος «άνθρωποι που το πάτε εσείς που κάνετε το παν για να κερδίσετε χρήματα, ενώ αδιαφορείτε τελείως για τα παιδιά σας τα οποία θa κληρονομήσουν την περιουσία σας!»

Μέσα λοιπόν στη βιασύνη µας και µέσα στο άγχος µας να τρέξουµε να προλάβουμε δεν κάνουµε σωστές κινήσεις. Μία σωστή κίνηση
είναι η επένδυση για το µέλλον. Το παιδί µας είναι επένδυση για το µέλλον, είναι το µέλλον µας. Η εποχή µας παρέχει τα πάντα. Ο καθένας έχει την ευκαιρία να αποφασίσει για το πώς θα βοηθήσει το παιδί του.

Ας ξεκινήσουμε βάζοντας µερικά κριτήρια για να κάνουμε την επιλογή ενός κέντρου ξένων γλωσσών. Το πιο σηµαντικό κριτήριο είναι η σωστή παροχή υπηρεσιών στο μαθητή. Είναι σηµαντικό να ελέγξουμε και να ερευνήσουµε αν και πόσο το κάθε κέντρο πληρεί τις σωστές προϋποθέσεις. |

Πρώτα από όλα πρέπει να ξεκινήσουμε από τους διδάσκοντες στα κέντρα ξένων γλωσσών. Ένα σωστό κέντρο δημοσιεύει, αναφέρει, γνωστοποιεί τα ονόματα των καθηγητών του, και το κάνει αυτό γιατί νιώθει περήφανο ότι αυτοί είναι καταξιωμένοι και μπορούν να το βοηθήσουν. Ένα κέντρο το οποίο αποκρύπτει τα στοιχεία αυτά σίγουρα προβληματίζει.

Ένα δεύτερο στοιχείο είναι το ενδιαφέρον το οποίο υπάρχει από τους διδάσκοντες προς τον µαθητή. Μία απλή επίσκεψη στο κέντρο ξένων γλωσσών µας βοηθάει να σχηµατίσουµε µία εικόνα για αυτό το θέµα.

Τα θέµατα αυτά, οι καθηγητές και οι γνώσεις τους, η µόρφωσή τους και το ενδιαφέρον και η αγάπη για τη δουλειά τους είναι τα βασικά στοιχεία που πρέπει να αναζητήσουμε σ’ ένα κέντρο ξένων γλωσσών.

Κατόπιν πρέπει να ελέγξουμε τον εξοπλισμό και τις παροχές του. Όλοι µας πιστεύουμε ότι τα µέσα δεν κάνουν τον καθηγητή. Ο καθηγητής είναι αυτός που θα περάσει τις γνώσεις στον µαθητή. Ας πάρουμε όμως έναν άριστο χειρούργο και ας τον βάλουμε σ' ένα “χειρουργείο” του 16” αιώνα. Δεν είναι δυνατόν αυτός ο άριστος χειρούργος να παράσχει τέτοιες υπηρεσίες όπως θα παράσχει όταν διαθέτει ένα σύγχρονο χειρουργείο. Έτσι ακριβώς συμβαίνει και µε τον καθηγητή. Με τη βοήθεια του άριστου υλικοτεχνικού εξοπλισµού θα βοηθήσει τους µαθητές µε λιγότερο κόπο να κερδίσουν πολύ περισσότερα.

Ανασταλτικοί παράγοντες για τη σωστή επιλογή ενός σωστού Κέντρου Ξένων Γλωσσών είναι η απόσταση, και ο χρόνος τον οποίο δεν διαθέτει ο γονιός. Κάθε γονιός γνωρίζει ότι το συγκεκριμένο Κ.Ξ. Γλωσσών είναι το καλύτερο και ξέρει ότι εκεί θα καλύψει τις ανάγκες του παιδιού του. 

Όμως µερικές φορές ξεκινάει το παιδί του σε κάποιο άλλο απλά και µόνο επειδή είναι κοντά ή κάνοντας κάποια ιδιαίτερα για να µη φεύγει το παιδί από το σπίτι. Όμως έρχεται κάποια στιγµή, που συνειδητοποιεί ότι όλα ήταν µάταια. Έχει φτάσει όµως το παιδί να είναι στο Λύκειο και έχει σαφώς σοβαρότερους στόχους και ο χρόνος είναι ελάχιστος για να ασχοληθεί µε την ξένη γλώσσα. 

Ακολουθήστε το "Ο.Β." στο twitter και κάντε like στην σελίδα μας στο facebook και μάθετε πρώτοι όλα όσα συμβαίνουν!

Scroll to Top