Παρασκευή 13 Δεκ 2019 12:24      

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΜΑ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΣΥΓΓΝΩΜΗ

Διάβαζα τις ημέρες ανάληψης των καθηκόντων από τους νεοεκλεγέντες Δημάρχους στα τοπικά ΜΜΕ, τους χαιρετισμούς των απερχόμενων τοπικών αρχόντων προς τος νέους εκλεγέντες.  Τους εύχονται βέβαια τα καλύτερα για τη νέα τους πορεία στην αυτοδιοίκηση.

Μαζί με τις ευχές, τους χαιρετισμούς και τις αναφορές σχετικά με το θεάρεστο έργο που άφησαν, σύμφωνα  με αυτά που διάβασα, κατάλαβα ότι οι διάδοχοί τους δεν θα έχουν να ασχοληθούν  με ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα. Είναι όλα λίγο πολύ λυμένα.

Δεν διάβασα όμως καμιά αναφορά σε  θέματα  του  παρελθόντος που υπόσχονταν  ότι  θα πραγματοποιούσαν και φυσικά δεν τα υλοποίησαν και τα οποία  αφορούν στην ανθρώπινη και ασφαλή πόλη στο εμπορικό και πολυσύχναστο κέντρο της. Δεν διάβασα τίποτα: όπως  το ότι τα πεζοδρόμια θα είναι ελεύθερα  μόνο για τους πεζούς. 

Και ούτε μία συγνώμη για παρελθοντικές εξαγγελίες για ελεύθερους  χώρους στάθμευσης στις εισόδους της πόλης μας και όχι επάνω στα πεζοδρόμια.

Άλλαξε το τοπίο στην περιφέρεια και στις απόκεντρες γειτονιές της πόλης μας, με κάποιες παρεμβάσεις, οι οποίες καλώς έγιναν. Εκεί όμως οι κίνδυνοι και οι ανάγκες είναι πιο περιορισμένες, καθώς τόσο τα αυτοκίνητα που διέρχονται όσο και οι πεζοί είναι πολύ λιγότεροι.

''Ζούμε σε μια ανθρώπινη και καινοτόμα πόλη. Ο Δήμος μας συγκαταλέγεται στους πλέον βιώσιμους της χώρας!'' ....Μία από τις εξαγγελίες που διάβασα.

Κι ωστόσο γονέας με καροτσάκι δεν μπορεί να διέλθει από τα πεζοδρόμια που κατακλύζονται από διαφημιστικές πινακίδες, από πάγκους με προϊόντα, από τραπεζοκαθίσματα και σταθμευμένα αυτοκίνητα. Στην πλατεία Δημαρχείου, αν κάποιος δεν γνωρίζει από που θα κατεβεί, το κάταγμα το έχει σίγουρο. Και όχι μόνο αυτά.

Η αποκατάσταση στις βλάβες πεζοδρομίων και δρόμων γίνεται μετά από παρέλευση μεγάλου χρονικού διαστήματος και κάποιες φορές οι ζημίες διαιωνίζονται για χρόνια. Οι δρόμοι σε πολλά σημεία στο εμπορικό κέντρο είναι ιδιοκτησία κάποιων καταστηματαρχών. Τι απέγινε άραγε το «Θα κάνουμε την ελεγχόμενη στάθμευση»; 

Η γενική σηματοδότηση είναι η χειρότερη και σε κάποια σημεία ''εγκληματική''. 

Απαιτείτε να εισπράξετε παλιές παραβάσεις στάθμευσης και τώρα στα ίδια σημεία τα αυτοκίνητα μόνο το ένα επάνω στο άλλο δεν είναι.

Για να διασχίσει ένα αυτοκίνητο πεντακόσια μέτρα στο κέντρο της πόλης κάνει πέντε λεπτά με ότι αυτό συνεπάγεται. Τα μηχανοκίνητα δίκυκλα κυκλοφορούν με ταχύτητα πάνω στα πεζοδρόμια. Ακόμα κι αν κάποια από όλα αυτά τα θέματα είναι αρμοδιότητες άλλων αρχών, ποιο είναι το ενδιαφέρον της τοπικής αυτοδιοίκησης;

Θα μπορούσα να γεμίσω σελίδες με όσα εδώ και χρόνια τα δημοσιεύω στον τοπικό τύπο και τα οποία  διαιωνίζονται. Αλλά «ΣΤΟΥ ΚΩΦΟΥ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΟΣΟ ΘΕΛΕΙΣ ΒΡΟΝΤΑ».

Και μία από τις καινοτομίες του μακρινού παρελθόντος που αναβίωσε: όπου υπάρχει διασταύρωση τοποθετήθηκε κυκλικός κόμβος! Αν επιβαρύνεται το περιβάλλον από τριβές ελαστικών και επιπλέον καύσιμο, αν επιβαρύνονται ιδιοκτήτες των οχημάτων από τα προαναφερόμενα, αν το μέτρο δεν συμβάλλει ούτε στην οδική ασφάλεια ούτε στην αποσυμφόρηση, αν το μέτρο προκαλεί περισσότερα προβλήματα από όσα υποτίθεται ότι λύνει, συνεχίζει να  χαρακτηρίζεται ως καινοτομία! Εκτός αν κατασκευάστηκαν με προοπτική τόσο μακρινή στην επόμενη επέκταση της πόλης, που τότε ίσως εξαντληθούν οι πηγές ενέργειας και θα επανέλθουν, όταν εμείς θα είμαστε αρχαίοι, τα υποζύγια.

Ωραίες οι εξαγγελίες, καλοδεχούμενες οι ευχές και η όποια πολιτική ευγένεια, αλλά το μεγαλείο βρίσκεται στην πραγματική ανάληψη της ευθύνης και στην αποτελεσματική προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων...

Π.Γ.

Άρθρα απόψεις

Ακολουθήστε το "Ο.Β." στο twitter και κάντε like στην σελίδα μας στο facebook και μάθετε πρώτοι όλα όσα συμβαίνουν!

Scroll to Top