Παρασκευή 22 Σεπ 2017 11:31      

Οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αθήνα - Θεσσαλονίκη, όπως Ρώμη- Μιλάνο

Το μοντέλο Ρώμης - Μιλάνου όπου η επιβατική κίνηση διπλασιάστηκε μέσα σε δέκα χρόνια, σκοπεύουν να ακολουθήσουν οι Ιταλοί της Ferrovie Dello Stato Italiane για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τι προγραμματίζουν 

Σε πρώτη φάση, οι Ιταλοί λέγεται ότι προγραμματίζουν να αγοράσουν από το 2018, όταν και θα έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης, νέους συρμούς, αξίας 400 - 500 εκατ. ευρώ.

Σε δεύτερη φάση, ο στόχος της τρίτης μεγαλύτερης σιδηροδρομικής εταιρείας στην Ευρώπη λέγεται ότι είναι να συμπεριληφθεί το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη στις πιο ελκυστικές ευρωπαϊκές διαδρομές, μεταξύ των οποίων το Παρίσι-Βρυξέλλες, το Αμβούργο - Κολωνία, και το Μιλάνο - Ζυρίχη - Φρανκφούρτη.

Η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, ήταν και ο βασικός λόγος για τον οποίο ήρθαν στην Ελλάδα οι Ιταλοί, εκτός φυσικά από τη γεωγραφική θέση της χώρας και τις δυνατότητες που διανοίγονται στο διαμετακομιστικό εμπόριο από την αναβάθμιση του Πειραιά.

Η νέα γραμμή πρόκειται να βελτιώσει την υποδομή και θα έχει ως αποτέλεσμα το ταξίδι ανάμεσα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να γίνεται σε λιγότερο από τρεισίμισι ώρες. Με την εξέλιξη αυτή ο επιβάτης θα μπορεί να απολαμβάνει ένα γρήγορο, ασφαλές και άνετο ταξίδι, ενώ ταχύτερα θα διεξάγονται και οι εμπορευματικές μεταφορές. Οι Ιταλοί λοιπόν σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν τη νέα γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη και να την ενισχύσουν με μοντέλο τα όσα πέτυχαν στη γραμμή Ρώμη - Μιλάνο, όπου σε διάστημα δέκα ετών κατάφεραν να διπλασιάσουν την επιβατική κίνηση.

Σύμφωνα με τις ανάγκες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν 20 - 25 νέα τρένα, καθένα από τα οποία κοστίζει γύρω στα 20 εκατ. ευρώ, (σύνολο δαπάνης 400-500 εκατ ευρώ). Η’ για να το πούμε διαφορετικά το νέο τροχαίο υλικό εκτιμάται ότι θα στοιχίσει περίπου δέκα φορές όσα πλήρωσε η Ferrovie Dello Stato για να αποκτήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (σ.σ. 45 εκατ.).
Αποζημίωση στους Ιταλούς 

Πρόσφατα πάντως η κυβερνηση ενέκρινε αποζημίωση 12 εκατ ευρώ υπέρ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον κρατικό προϋπολογισμό για τις ζημιές που υπέστη η εταιρεία κατά την επί 70 ημέρες κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής το 2015 από τους πρόσφυγες.

Με τους Έλληνες;

Στη διάρκεια εκείνων των δύο και πλέον μηνών, ο αποκλεισμός της Ειδομένης είχε στοιχίσει εκατομμύρια ευρώ σε επιχειρήσεις που είδαν τα εμπορεύματά τους να σαπίζουν, και τις παραγγελίες τους να ακυρώνονται, ενώ οι επιχειρηματίες έπρεπε να βρουν άλλες ακριβότερες διαδρομές για να κάνουν τη δουλειά τους.

Επί μήνες η κυβέρνηση κώφευε στις συνεχείς εκκλήσεις του επιχειρηματικού κόσμου να βρει τρόπο να απελευθερώσει τις γραμμές και να μεταφέρει τους χιλιάδες πρόσφυγες σε οργανωμένες δομές. Τη ζημιά καλείται να πληρώσει ο κρατικός προυπολογισμός. 

Ιταλοί ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθήνα Θεσσαλονίκη Μιλάνο

Ακολουθήστε το "Ο.Β." στο twitter και κάντε like στην σελίδα μας στο facebook και μάθετε πρώτοι όλα όσα συμβαίνουν!

Scroll to Top