Παρασκευή 21 Σεπ 2018 19:21

Οι Κολινδρινοί στη Σερβία - Μια όμορφη εκδρομή

«Έχει ιστορία ο Κολινδρός από πολλούς αιώνες» όπως μας γράφει στο ποίημα του ο συγχωριανός μας Θωμ. Αντωνιάδης, με τους γλυκείς ανθρώπους του ανά τον κόσμο όλο.

Έγινε δε πλέον συνήθεια – συνείδηση, εδώ και πολλά χρόνια (30 σχεδόν), να εκφράζονται οι Κολινδρινοί κάθε καλοκαίρι, μέσω του συλλόγου τους στην Κατερίνη, με την ετήσια εκδρομή τους, ξαναζώντας τα «Μαϊτάπια», τις πλάκες, τα τραγούδια και όλη τη λαϊκή θυμοσοφία των παλιών με τα πεπραγμένα τους, αναζωπυρώνοντας τη σύσφιξη των σχέσεων και αγάπη μεταξύ τους.

Την σχέση και αγάπη αυτή έκανε και πάλι φέτος στις 22 Ιούνη ο σύλλογός μας στο Βελιγράδι και Νόβισαντ της Σερβίας για 4 μέρες με το πρακτορείο εκδρομών «Βελώνης», που ήταν καθ’ όλα άψογο. Τα στελέχη του ακούραστα σ’ ότι ζητούσαμε, να ανταποκρίνονται πρόθυμα και τους ευχαριστούμε. Το ξενοδοχείο που μείναμε στο Βελιγράδι τέλειο. Ο ξεναγός του Πρακτορείου (Κολινδρινός ων) ακούραστος στην ενημέρωση των όσων βλέπαμε.

Η πρώτη μέρα κύλησε με τη διαδρομή μας σχεδόν, περνώντας τα Ελληνοσκοπιανά σύνορα με τους ανάλογους ελέγχους και μπαίνοντας μετά στην κοιλάδα της Κλεισούρας μια πανέμορφη διαδρομή που μας άφησε άφωνους. Φτάσαμε στα Σερβικά σύνορα και μετά Βελιγράδι και ξενοδοχείο που πήραμε τα δωμάτιά μας και μετά το βραδινό μας φαγητό όλοι μαζί, με την παρέα του ο καθένα βόλτα – περπάτημα στα γραφικά δρομάκια του κέντρου και στον πεζόδρομο του Κνεζ Μιχαήλοβα. Κατά τις 11.30 όλοι ξεθεωμένοι απ’ την κούραση για ύπνο στο ξενοδοχείο.

Την 2η μέρα αφού πήραμε το πρωινό μας, κάναμε με το λεωφορείο το γύρο του Βελιγραδίου. Μετά επισκεφτήκαμε το φρούριο ΚΑΛΕΜΕΓΚΝΤΑΝ, τον πύργο ΝΕΜΠΑΣΓΙΑ, τη φυλακή του Ρ. Φεραίου, τις εκκλησίες ΡΟΥΖΙΚΑ και Αγ. Παρασκευή, την πλατεία Δημοκρατίας, το Εθνικό Θέατρο, τον περίλαμπρο ναό του Αγίου Σάββα, το μνημειακό κέντρο του ΤΙΤΟ, το Δημαρχείο – Κοινοβούλιο. Με όλα αυτά, είναι επόμενο να ξεθεωθούν όλοι και για αυτό πήγαμε κατά τις 2 μ.μ. στο ξενοδοχείο για ξεκούραση.

Το βράδυ όμως κατά τις 9 μ.μ. η ελληνική ταβέρνα με μπόλικο φαγοπότι, κιθάρες, πολύ χορό και τραγούδι μας αποζημίωσε.

Φύγαμε κατά τις 1 τα μεσάνυχτα ευχαριστημένοι για ύπνο.

Την 3η μέρα, μετά το πρωινό μας, στο λεωφορείο και γραμμή για «ΝΟΒΙΣΑΝΤ» τη δεύτερη πόλη της Σερβίας. Κτισμένη στις όχθες του Δούναβη και γνωστή για το πανεπιστήμιο της. Στη περιήγηση μας είδαμε το κάστρο ΠΕΤΡΟΒΑΡΑΝΤΙΝ, την πλατεία ΣΛΟΜΠΟΝΤΑΝ, τον καθεδρικό Ναό, το Δημαρχείο και καθίσαμε στον πεζόδρομο για καφέ για πολύ ώρα.

Από εκεί με το πούλμαν σε 5 χιλ. φτάσαμε στο ΣΤΡΕΜΣΙ ΚΑΡΛΟΒΣΙ με το Πατριαρχείο και τον καθεδρικό ναό του Αγ. Νικολάου που θαυμάσαμε την ορθόδοξη αρχιτεκτονική και παρακολουθήσαμε την κατανυκτική θεία λειτουργία του ναού. Φύγαμε από εκεί για το ξενοδοχείο μας να ξεκουραστούμε και να ετοιμαστούμε σε δύο ώρες για το όμορφο ΤΟΥΡΝΕ με ποταμόπλοιο στο Δούναβη μιάμιση ώρα περίπου, θαυμάζοντας το Βελιγράδι από το ποταμόπλοιο περιμετρικά. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο και όλοι βρήκαμε για την τελευταία μας βόλτα στο Βελιγράδι μέχρι αργά τη νύχτα.

Την 4η μέρα μετά το πρωινό μας, πήραμε το δρόμο του γυρισμού, περνώντας από το ύψωμα AVALA με το γρανιτένιο μνημείο του «Πολεμιστή Στρατιώτη», τα πάμπολλα σκαλοπάτια που έχει για να το ανέβεις και την απείρου κάλους θέα του, που όλοι μας μείναμε έκθαμβοι. Παίρνοντας το δρόμο της επιστροφής περάσαμε από την πόλη Νις, γενέτειρα του Μεγάλου Κωνσταντίνου, που ήταν στο δρόμο μας. Εκεί καθίσαμε δύο ώρες στον πεζόδρομο και στα καφέ της, θαυμάζοντας οι γυναίκες τα μαγαζιά με τις βιτρίνες τους, και ο αρσενικός πληθυσμός τις όμορφες ψηλές – ξανθές γυναίκες του.

Όλα όμως τα ωραία, κάποτε τελειώνουν, έτσι και εμείς με πόνο καρδιάς που λένε, ξεκινήσαμε για τον γυρισμό στην Ελλάδα μας.

Αφού μέσω της ανάλογης διαδρομής που για μια ακόμη φορά απολαύσαμε (Κλεισούρα κ.λ.π.) και τον ανάλογο έλεγχο των συνόρων της επιστροφής, φτάσαμε κατά τις 10.30 στην Κατερίνη, δίνοντας όλοι μεταξύ μας υπόσχεση «σε άλλα με υγεία».

Το Δ.Σ. του συλλόγου μας ευχαριστεί όλους τους φίλους, γαμπρούς, νύφες και συμπατριώτες «ΚΟΛΙΝΔΡΙΝΟΥΣ» που μας τίμησαν ιδιαίτερα με τη συμμετοχή τους για την άψογη παρουσία τους, υποσχόμενοι και σε άλλες τέτοιες χαρές και ανταμώματα.

«Καλό καλοκαίρι»

Για το Δ.Σ.
Κουρσιουμπάς Μιχάλης
Κατερίνη

Εκδρομή Κολινδρός Σερβία Βελιγράδι Νόβισαντ

Ακολουθήστε το "Ο.Β." στο twitter και κάντε like στην σελίδα μας στο facebook και μάθετε πρώτοι όλα όσα συμβαίνουν!