Σάββατο 18 Νοε 2017 19:57      

Θρήνος για τους τέσσερις νεκρούς - Πως σώθηκε η αρχιλοχίας Πλεξίδα

Συγκλονίζει το πανελλήνιο η στρατιωτική τραγωδία που εκτυλίχθηκε σήμερα στην Ελασσόνα. Τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και μία γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά και διακομίσθηκε στο 424 στρατιωτικό νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, μετά τη συντριβή στρατιωτικού ελικοπτέρου τύπου Χιούι σε δύσβατη περιοχή στο Σαραντάπορο. 

Οι νεκροί

Νεκροί είναι ο υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς, υποστράτηγος Ιωάννης Τζανιδάκης, ο συνταγματάρχης Θωμάς Αδάμου, ο ταγματάρχης (χειριστής του ελικοπτέρου) Δημοσθένης Γούλας και ο υπολοχαγός (συγκυβερνήτης) Κωνσταντίνος Χατζής. 

Εκτός κινδύνου νοσηλεύεται η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα, η οποία ανασύρθηκε ζωντανή από τα συντρίμμια του στρατιωτικού ελικοπτέρου.

Το ελικόπτερο Χιούι, που κατέπεσε, έφερε τα χαρακτηριστικά «ΕΣ 625» και ανήκε στη δύναμη του 1ου Τάγματος Ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού (ΤΕΑΣ), που εδρεύει στο Στεφανοβίκειο του νομού Μαγνησίας.

Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έλαβε χώρα η αεροπορική τραγωδία διερευνώνται από την αρμόδια επιτροπή που συνέστησε το Γενικό Επιτελείο Στρατού. 

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το ελικόπτερο κατέπεσε στην περιοχή του Σαρανταπόρου, έπειτα από πρόσκρουση σε καλώδια υψηλής τάσεως της ΔΕΗ, όταν οι χειριστές αναγκάστηκαν να πετάξουν χαμηλά, είτε λόγω της χαμηλής νέφωσης που επικρατούσε στην περιοχή, είτε λόγω βλάβης που παρουσιάστηκε στο ελικόπτερο.

Η β. πλεξίδα

Φως στις συνθήκες του δυστυχήματος αναμένεται να ρίξει η κατάθεση της μοναδικής επιζήσασας από το ατύχημα, μηχανοσυνθέτη (μηχανικού) του ελικοπτέρου που, αυτή τη στιγμή, νοσηλεύεται εκτός κινδύνου στο 424 ΓΣΝ Θεσσαλονίκης. 

Η αρχιλοχίας της Αεροπορίας Στρατού, Βασιλική Πλεξίδα, φέρει κάταγμα στη λεκάνη και χτύπημα στον αυχένα. Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, η αρχιλοχίας εκτιμάται ότι δεν καθόταν στη θέση του μηχανοσυνθέτη, αλλά στις πίσω θέσεις του ελικοπτέρου

Ερωτήματα

Σύμφωνα με τις ίδιες στρατιωτικές πηγές, υπάρχουν ερωτήματα, στα οποία θα πρέπει να δώσει απαντήσεις η επιτροπή διερεύνησης της τραγωδίας:

- Πότε συντηρήθηκε το ελικόπτερο και ποιο ήταν το υπόλοιπο ωρών λειτουργίας του μέχρι την επόμενη συντήρησή του;

- Πόσες ώρες πτήσεως είχαν στον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης;

- Τι αναφέρουν τα βιβλία συντηρήσεως του ελικοπτέρου (log book);

- Έφερε το ελικόπτερο τοποθετημένους κόπτες καλωδίων;

Εκτός όμως από τα παραπάνω ερωτήματα, που αφορούν στις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνετρίβη το εν λόγω ελικόπτερο, υπάρχουν και άλλα γενικότερα ερωτήματα σχετικά με την χρησιμοποίηση των «γερασμένων» Χιούι και την ανάγκη αντικατάστασής τους με νέα, σύγχρονα και μεγαλύτερης ασφάλειας:

- Μπορούν ακόμη να χρησιμοποιούνται ασφαλώς τα ελικόπτερα για μεταφορά προσωπικού;

- Μπορούν να χρησιμοποιούνται με ασφάλεια για πτήσεις πάνω από θαλάσσιες επιφάνειες, ενώ είναι μονοκινητήρια και παλιά;

- Υπάρχει χρονοδιάγραμμα απόσυρσής τους;

- Μέχρι πότε μπορούν να υποστηρίζονται με ανταλλακτικά; 

- Είναι συμφέρουσα οικονομικά η διατήρησή τους, ενώ οι περισσότερες χώρες τα έχουν αποσύρει; 
 

 

στρατιωτική τραγωδία ελικόπτερο Σαρανταπόρος

Ακολουθήστε το "Ο.Β." στο twitter και κάντε like στην σελίδα μας στο facebook και μάθετε πρώτοι όλα όσα συμβαίνουν!

Scroll to Top