H σήραγγα που άλλαξε την Κατερίνη χρειάζεται συντήρηση. Θα χρειαστεί ένα μεγάλο διάστημα για να αλλάξουν κυρίως τα ηλεκτρολογικά της στοιχεία, να γίνουν πιο σύγχρονα. Στο διάστημα αυτό η κυκλοφορία θα γίνεται είτε από τη μία κατεύθυνση είτε θα χρησιμοποιείται η παλιά Εθνική οδός, με ότι αυτό σημαίνει για την εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων.
Ζητήσαμε από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου που έχει την ευθύνη της κατασκευής να μας ενημερώσει για το απαραίτητο των εργασιών, το χρόνο που θα απαιτήσουν και την ωφέλεια που θα προκύψει από το όλο εγχείρημα.
Η 20ετία που παρήλθε από την περίοδο κατασκευής της για τα Ηλεκτρονικά-Ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα είναι σχετικά μεγάλη περίοδος, και επιβάλει εκτεταμένη βαριά συντήρηση
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου
Η σήραγγα που άλλαξε την είσοδο της Κατερίνης έγινε 18 χρόνων. Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου αποφάσισε εργασίες αναβάθμισης. Πείτε μας τι περιλαμβάνουν;
Οι εργασίες αναβάθμισης δρομολογήθηκαν κατόπιν εντολής του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο έχει και την ευθύνη επίβλεψης καθώς και χρηματοδότησης του μεγαλύτερου μέρους αυτών. Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. έχει αναλάβει την ευθύνη εκτέλεσης των εργασιών υπό την επίβλεψη ειδικής Υπηρεσίας του Δημοσίου.
Βασικός σκοπός των εργασιών από πλευράς του Ελληνικού Δημοσίου είναι:
- Η αναβάθμιση και εναρμόνιση της σήραγγας με την σύγχρονη ευρωπαϊκή νομοθεσία (ΕU54/2004) περί ασφαλούς λειτουργίας σηράγγων, όπως αυτή ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο το 2007 και
- Η αύξηση του παρεχόμενου επιπέδου ασφαλείας προς τους οδηγούς, ανάλογο με αυτό των νέων σηράγγων Τ1-Τ2-Τ3 του Έργου
Ενδεικτικά – μεταξύ άλλων – θα τοποθετηθούν πυράντοχες πλάκες επί της οροφής της σήραγγας για τη δομική προστασία της από υψηλές θερμοκρασίες, θα αναβαθμιστεί το δίκτυο πυρόσβεσης, το σύστημα αποχέτευσης, θα αντικατασταθεί η πληροφοριακή σήμανση, το σύστημα πυρανίχνευσης, οι ραδιοεπικοινωνίες, το σύστημα CCTV, θα αποξηλωθεί πλήρως το υπάρχον σύστημα φωτισμού και θα αντικατασταθεί με νέο, βασισμένο σε φωτιστικά τεχνολογίας LED και τέλος θα αναβαθμιστεί η Μονάδα Επεξεργασίας Ρύπων με εγκατάσταση ηλεκτρολογικού εξοπλισμού αντιεκρηκτικού τύπου.
Το σχέδιο αναβάθμισης της σήραγγας τυγχάνει της αποδοχής της Διοικητικής Αρχής Σηράγγων, που είναι η ανεξάρτητη αρχή αδειοδότησης οδικών σηράγγων.
Πώς θα γίνεται η κυκλοφορία στο διάστημα των εργασιών που από ό,τι μαθαίνουμε θα διαρκέσει 16-18 μήνες;
Το Έργο θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις, με διάρκεια περίπου 8 μηνών η κάθε μία.
Η επιλεγείσα μεθοδολογία κατασκευής στοχεύει στην ελαχιστοποίηση της όχλησης της κυκλοφορίας της αστικής ζώνης Κατερίνης και ως εκ τούτου προβλέπει τον εναλλάξ αποκλεισμό ενός κλάδου σήραγγας για την εκτέλεση των εργασιών με ταυτόχρονη εκτροπή της κυκλοφορίας (αμφιδρόμηση) στον άλλον κλάδο κατά το μεγαλύτερο διάστημα της κατασκευής.
Για λόγους ασφάλειας των οδηγών, η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) θα ευρίσκεται ανάμεσα στις δύο λωρίδες κυκλοφορίας καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών και θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τις Υπηρεσίες Έκτακτης Ανάγκης.
Έχουν ήδη ξεκινήσει οι προπαρασκευαστικές εργασίες στη σήραγγα, ενώ από τις 14 Μαρτίου έχουμε προχωρήσει σε εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από τον Βόρειο έως τον Νότιο κόμβο Κατερίνης, προκειμένου να γίνουν απρόσκοπτα και με ασφάλεια οι απαραίτητες εργασίες που θα οδηγήσουν στην τελική φάση της προετοιμασίας για τη διαμόρφωση της σήραγγας, ώστε να υποδεχθεί την αμφίδρομη κυκλοφορία.
Αν και η σήραγγα είναι πολύ νέα σχετικά με τα δεδομένα των τεχνικών έργων, πότε θεωρείται ένα τεχνικό έργο γερασμένο;
Αυτό εξαρτάται από την κατασκευή του έργου, καθώς και από τις Οδηγίες με τις οποίες πρέπει να εναρμονιστεί.
Αναφορικά στη Σήραγγα Κατερίνης, η 20ετία που παρήλθε από την περίοδο κατασκευής της για τα Ηλεκτρονικά-Ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα είναι σχετικά μεγάλη περίοδος, η οποία δικαιολογεί εκτεταμένη βαριά συντήρηση.
Επιπρόσθετα, η σήραγγα μελετήθηκε και κατασκευάστηκε πριν τη θέση σε εφαρμογή του ΠΔ 230/2007 στο οποίο θα πρέπει να εναρμονιστεί η σήραγγα, προκειμένου η λειτουργία της να καλύπτει τις σύγχρονες απαιτήσεις και τα πρότυπα που ισχύουν για τις σήραγγες του διευρωπαϊκού δικτύου (πυροπροστασία/πυραντοχή, ασφαλής διέλευση επικίνδυνων φορτίων κ.ά).
Η σήραγγα της Κατερίνης δεν έχει μεγάλο μήκος και γενικά είναι ασφαλής. Ποιοι είναι οι κίνδυνοι που μπορεί να προκύψουν και κατά πόσο η τωρινή αναβάθμιση θα τους περιορίσει;
Η ασφαλής διέλευση των επικίνδυνων φορτίων μας επιβάλει να εναρμονιστούμε με τις σύγχρονες ευρωπαϊκές οδηγίες. Επομένως, η αναβάθμιση της σήραγγας έχει ως στόχο να εξαλείψει τους πιθανούς κινδύνους και να θωρακίσει τη σήραγγα για κάθε ειδική περίπτωση.
Το έργο άρχισε να κατασκευάζεται το 1999. Από τότε πολλά άλλαξαν ειδικά στον ηλεκτρονικό τομέα, που πλέον θεωρούνται η αιχμή της ασφάλειας. Τι πρέπει να αλλάξει ώστε η σήραγγα να είναι και ασφαλής και σύγχρονη από αυτή την άποψη;
Όπως αναφέραμε, η σήραγγα οφείλει να εξοπλιστεί και να αναβαθμιστεί, προκειμένου να είναι εφάμιλλη των τριών νέων σηράγγων του αυτοκινητόδρομου, ώστε να προσφέρει στον οδηγό όλες τις υπηρεσίες των νέων σηράγγων, καθώς και τη μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση ενέργειας.
Η αναβαθμισμένη σήραγγα Κατερίνης επομένως θα ανταποκρίνεται πλήρως στο τρίπτυχο: τεχνολογική απόδοση, ενεργειακή/περιβαλλοντική απόδοση και πυροπροστασία & πυραντοχή.
Ο φετινός χειμώνας έφερε την λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων σε δύσκολα μονοπάτια. Το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου που διαχειρίζεται η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είναι κομβικό. Τα επιχειρησιακά σχέδια που διαθέτει η εταιρεία έχουν επικαιροποιηθεί ώστε να μην αντιμετωπίσουμε ανεξέλεγκτες καταστάσεις;
Τα σχέδια εκτάκτων αναγκών της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου επικαιροποιούνται και αποστέλλονται ανά αντικείμενο στις αντίστοιχες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου για ενημέρωσή τους, σε εύλογα χρονικά διαστήματα.
Δεν γνωρίζουμε πώς θα είναι το φετινό καλοκαίρι μετά τα γεγονότα στην Ουκρανία. Ελπίζουμε σε κάθοδο των Βόρειων γειτόνων μας. Είμαστε έτοιμοι από άποψη κυκλοφορίας να εξυπηρετήσουμε τον τουρισμό και να διευκολύνουμε τους ανθρώπους που θα προτιμήσουν το τόπο μας για τις διακοπές τους;
Ο αυτοκινητόδρομος Α.Θ.Ε. κατασκευάστηκε κατά τη δεκαετία του 1990 από διαφορετικούς κατασκευαστές.
Στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχουμε εκπονήσει ένα εκτενές σχέδιο συντήρησης και αναβάθμισης της υποδομής, προκειμένου να προσφέρουμε αξιόπιστες μετακινήσεις.
Ζητούμε εκ των προτέρων την κατανόηση των οδηγών για την προσωρινή όχληση που θα επιφέρουν στις μετακινήσεις τους οι εργασίες αναβάθμισης της σήραγγας, είναι εντούτοις αναγκαίες προκειμένου να μπορούμε με την ολοκλήρωσή τους να απολαμβάνουμε όλοι τις διελεύσεις μας από την αναβαθμισμένη και ασφαλή σήραγγα Κατερίνης.
Στόχος μας είναι να προσφέρουμε σε όλους τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου μια συνολικά θετική οδηγική εμπειρία, δηλαδή άνεση κατά την οδήγηση με ασφάλεια και αξιοπιστία.