Το «Θηρίο» είναι ένα εξειδικευμένο όχημα που εντάσσεται στο δυναμικό των πυροσβεστικών δυνάμεων, τις εντυπωσιακές ιδιότητες του οποίου σκιαγραφεί ο πρόεδρος της Ένωσής Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Κεντρικής Μακεδονίας, Γιάννης Ιωαννίδης.
Σύμφωνα με τον κ. Ιωαννίδη, πρόκειται για ένα όχημα που θα χρησιμοποιείται καθαρά για την κατάσβεση πυρκαγιών σε σήραγγες και έχει παραχωρηθεί στο Σώμα από τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου. «Έπειτα από το ατύχημα στη σήραγγα του Mont-Blanc που συνέβη το 1999 και στοίχισε τη ζωή σε 39 άτομα, έχουν αναθεωρηθεί όλα τα σχέδια για τα τούνελ προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια φαινόμενα.
Με οχήματα όπως αυτό, αναβαθμιζόμαστε», όπως λέει συγκεκριμένα ο ίδιος, συμπληρώνοντας παράλληλα πως «το συγκεκριμένο όχημα χρησιμοποιείται μέσα στα τούνελ και θα λειτουργήσει για 1,5 χρόνο, στην περιοχή της Κατερίνης, όπου ήδη επιχειρούν δύο παρόμοια πυροσβεστικά οχήματα».
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του «Θηρίου» και πώς επιχειρεί
Στο εσωτερικό της υπερκατασκευής που έχουν στα χέρια τους οι υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος υπάρχουν εγκατεστημένες θερμικές κάμερες, ενώ χωρούν συνολικά έξι άτομα. «Πρόκειται για τον οδηγό, τον συνοδηγό και ακόμη τέσσερις στο πίσω μέρος, που θα έχουν τον βασικό εξοπλισμό τους, δηλαδή το κράνος και την ατομική συσκευή με τη φιάλη οξυγόνου. Όλοι επιχειρούν μέσα από την αποσυμπιεσμένη καμπίνα, όπου δεν εισέρχεται ο καπνός», όπως περιγράφει ο κ. Ιωαννίδης.
Επιπλέον, εκείνο που σημειώνει χαρακτηριστικά ο ίδιος είναι ότι την ειδοποιό διαφορά σε σχέση με τα άλλα πυροσβεστικά οχήματα, αποτελεί η ειδική κονσόλα λειτουργίας των συστημάτων πυρόσβεσης. «Από αυτήν την κονσόλα», όπως λέει, «ο χειριστής μπορεί να θέσει σε λειτουργία την αντλία, να ανοίξει τις δεξαμενές αφρού και νερού, να λειτουργήσει τον αεροσυμπιεστή και να καθορίσει την παροχή και πίεση του αέρα, ανάλογα με το μίγμα αφρού-νερού που έχει επιλέξει». Αυτά, σύμφωνα με τον Γιάννη Ιωαννίδη, συμβαίνουν με τη βοήθεια ενός ειδικού joystick.
Εξηγώντας, ακόμη, τον λόγο για τον οποίο το συγκεκριμένο όχημα ονομάστηκε… Θηρίο, ο κ. Ιωαννίδης εξηγεί πως το προσωνύμιο προέρχεται από μία λεπίδα απώθησης που βρίσκεται στο μπροστινό του μέρος.
«Στην ουσία με τη λεπίδα αυτή απεγκλωβίζει τα οχήματα που βρίσκονται μέσα στο τούνελ και απομακρύνει κάθε λογής εμπόδια, προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος για να επέμβουμε έγκαιρα», όπως εξηγεί.
Πού θα… ηρεμεί το «Θηρίο» και ποια είναι η αξία του σε χρήματα.
Τις επόμενες ημέρες, θα πραγματοποιηθεί μία άσκηση με τη συμμετοχή του «Θηρίου» σε σήραγγα, όπου το σενάριο θα προβλέπει τον απεγκλωβισμό πολιτών. «Με το που φτάνουμε στο όχημα, θα πρέπει μέσα σε 10” δευτερόλεπτα να έχουμε σβήσει τη φωτιά», όπως λέει για τη συγκεκριμένη άσκηση ο πρόεδρος της Ένωσής Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Κεντρικής Μακεδονίας.
Το «Θηρίο» θα βρίσκεται σταθμευμένο έξω από την Κατερίνη και θα είναι ορατό από τους διερχόμενους οδηγούς. Το κόστος του προσεγγίζει το 1 εκατομμύριο ευρώ, ενώ έχει κατασκευαστεί από την πολωνική εταιρεία WISS, που φημίζεται για την κατασκευή πυροσβεστικών, αλλά και διασωστικών οχημάτων, όλων των τύπων.