Το δίκτυο ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ, όπως επισημάνθηκε, είναι ήδη το ταχύτερα αναπτυσσόμενο καθώς το τελευταίο 5μηνο εγκαταστάθηκαν 300 φορτιστές
Την εγκατάσταση 10.000 φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη τη χώρα την επόμενη 5ετία, προβλέπει ο σχεδιασμός της ΔΕΗ για την επέκταση στην ηλεκτροκίνηση, που παρουσιάστηκε από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της επιχείρησης Γιώργο Στάσση, σε εκδήλωση παρουσία της γεν. γραμματέως του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρας Σδούκου. Η ΔΕΗ αναπτύσσεται στην ηλεκτροκίνηση με ειδικό σήμα (ΔΕΗ blue) που σχεδιάστηκε για την συγκεκριμένη αγορά, και σε συνεργασίες με αλυσίδες λιανικής, δήμους και άλλους φορείς, στους χώρους των οποίων εγκαθίστανται ήδη φορτιστές.
Το δίκτυο ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ, όπως επισημάνθηκε, είναι ήδη το ταχύτερα αναπτυσσόμενο καθώς το τελευταίο 5μηνο εγκαταστάθηκαν 300 φορτιστές και ο στόχος είναι ο υπερδιπλασιασμός του δικτύου κάθε χρόνο.
«Η καθαρή και εύκολη μετακίνηση δεν είναι τόσο μακριά όσο θα νομίζαμε» σημείωσε ο κ. Στάσσης κατά την παρουσίαση της ΔΕΗ blue. «Αυτό που πρέπει να κάνουμε εμείς, είναι να προετοιμαστούμε, ώστε όποιος κάνει την επιλογή, να είναι σίγουρος ότι θα βρει να φορτίσει το αυτοκίνητό του, ότι θα έχει υπηρεσίες που θα του επιτρέπουν να συνδυάσει τη φόρτιση του αυτοκινήτου του με τα ψώνια του σε ένα εμπορικό κέντρο, ή στο σούπερ μάρκετ, ή στην πλατεία του δήμου του. Υπηρεσίες που θα τον ενημερώνουν όσο ασχολείται με άλλες δραστηριότητες, για τον χρόνο φόρτισης, για το κατά πόσο το δίκτυο χρειάζεται μέρος από την ενέργεια που έχει ήδη στην μπαταρία του, για ειδικά πακέτα που μπορεί να απολαμβάνει μέσω της υπηρεσίας φόρτισης που χρησιμοποιεί».
Ήδη από το βράδυ της Πέμπτης είναι διαθέσιμη η εφαρμογή ΔΕΗ blue για κινητές συσκευές, μέσω της οποίας οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται για τους διαθέσιμους φορτιστές στην περιοχή τους και να πληρώνουν το ρεύμα που αγοράζουν για το αυτοκίνητό τους. Ως προωθητική ενέργεια, η φόρτιση των οχημάτων μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα γίνεται δωρεάν, ενώ η ΔΕΗ δεσμεύεται πως η ενέργεια με την οποία θα φορτίζονται τα οχήματα, θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, καθώς θα συνοδεύεται από τα αντίστοιχα «πράσινα» πιστοποιητικά.
Η κα Σδούκου τόνισε στην ομιλία της, ότι τα κίνητρα που έδωσε το ΥΠΕΝ για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, αύξησαν θεαματικά το μερίδιό τους στην αγορά, καθώς αποτελούν σήμερα το 5% των νέων ταξινομήσεων – ενώ σημείωσε ότι η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για την εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων φορτιστών θα φτάσει στα 100 εκατ. ευρώ. «Ο ρόλος της ΔΕΗ για την ηλεκτροκίνηση θα είναι κομβικός. Είστε η καλύτερη δυνατή διαφήμιση για την ηλεκτροκίνηση, μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι ο στόχος το ένα στα τρία νέα οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτρικό, είναι ρεαλιστικός» τόνισε η γεν, γραμματέας του ΥΠΕΝ.
«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο ένας τρόπος να πηγαίνουμε από το ένα μέρος στο άλλο, αλλά θα είναι σύντομα μέρος ενός μεγαλύτερου οικοσυστήματος, στο οποίο, εμείς οι καταναλωτές θα έχουμε συμμετοχή και τον έλεγχο. Για μας λοιπόν στη ΔΕΗ, η ηλεκτροκίνηση είναι μόνο η αρχή» τόνισε στην ομιλία του ο Αλέξανδρος Πατεράκης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού της ΔΕΗ. «Η ηλεκτροκίνηση συνδυάζει αρμονικά τον ενεργειακό με τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Και τα δύο είναι τα γερά θεμέλια πάνω στα οποία κτίζουμε τη νέα ΔΕΗ», πρόσθεσε.
Ο γενικός διευθυντής Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ Κυριάκος Κοφινάς, αναφέρθηκε στις σημαντικές συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες στις οποίες έχει προχωρήσει η ΔΕΗ το τελευταίο διάστημα, «με βάση το κοινό όραμα και σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση», και απηύθυνε πρόσκληση στους χρήστες και δυνητικούς χρήστες της ηλεκτροκίνησης να υποδείξουν οι ίδιοι τα σημεία που θα επιθυμούσαν να τοποθετηθεί ο επόμενος φορτιστής, μέσω της εφαρμογής DEIblue και το #odikosmoufortistis.
Νέο ομόλογο αειφορίας σχεδιάζει η ΔΕΗ
Την έκδοση νέου ομολόγου με ρήτρα αειφορίας διερευνά η ΔΕΗ με στόχο εφόσον είναι ευνοϊκές οι συνθήκες της διεθνούς αγοράς να προχωρήσει ακόμη και μέσα στον Ιούλιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες από κορυφαίεςς πηγές της εταιρείας, η διάρκεια του ομολόγου θα είναι επταετής και το ύψος της έκδοσης θα κυμανθεί στα 300 εκατομμύρια ευρώ, ποσό το οποίο θα αξιοποιηθεί σχεδόν στο σύνολό του για την αναχρηματοδότηση υφιστάμενου δανεισμού ο οποίος είχε συναφθεί με υψηλότερα επιτόκια. Με τον τρόπο αυτό η ΔΕΗ μειώνει συνολικά το χρηματοοικονομικό της κόστος.
Η ρήτρα αειφορίας θα είναι αντίστοιχη με εκείνη που προέβλεπε η προηγούμενη επιτυχημένη έκδοση ομολογιών της Δ.Ε.Η. το Μάρτιο στο πλαίσιο της οποίας η επιχείρηση άντλησε 725 εκατ. Ευρώ με επιτόκιο 3,875 %. Η επιτυχία της προηγούμενης έκδοσης έγκειται στο επιτόκιο, στο ποσοστό υπερκάλυψης (είναι ενδεικτικό ότι η έκδοση είχε αρχικό στόχο τα 500 εκατομμύρια ευρώ), το γεγονός ότι η υψηλή ζήτηση οδήγησε σε εκ νέου άνοιγμα το βιβλίο προσφορών προκειμένου να ικανοποιηθούν περισσότεροι επενδυτές και τέλος στο γεγονός ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της έκδοσης καλύφθηκε από υψηλού κύρους και διεθνούς εμβέλειας επενδυτές.
Η ρήτρα αειφορίας συνδέεται με την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για την οποία δεσμεύεται η Δ.Ε.Η. και προβλέπει ότι αν ο στόχος δεν επιτευχθεί τότε η επιχείρηση θα καταβάλει επιπλέον ποσό ως “πέναλτυ” στους ομολογιούχους. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές της προηγούμενης έκδοσης η ΔΕΗ δεσμεύεται να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 40 % το 2022 σε σχέση με το 2019. Ανάλογη θα είναι η ρήτρα που θα περιληφθεί και στην νέα έκδοση, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές της Δ.Ε.Η., στη βάση του business plan της εταιρείας που προβλέπει τη μείωση των εκπομπών κατά 62 % στην περίοδο 2019-2023 με κύριο μοχλό την απολιγνιτοποίηση της λιγνιτικής παραγωγής.