Πολύ ενδιαφέρον πρέπει να είναι το ντοκιμαντέρ, που παρουσιάστηκε προχτές στην Κατερίνη στην αίθουσα συνεδριάσεων της Αντιπεριφέρειας Πιερίας και έχει τίτλο «Ακολουθώντας τα βήματα του Αποστόλου Παύλου στην Πιερία». Για τη δημιουργία του συνεργάστηκαν η Ιερά Μητρόπολη Κίτρους και Πλαταμώνος, και η Αντιπεριφέρεια.
Ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης αναφέρθηκε στην θρησκευτική πλευρά του θέματος και το ενδιαφέρον που δείχνουν για αυτό Ευρωπαίοι και άλλοι ξένοι.
Το ενδιαφέρον τους αφορά το κήρυγμα του Αποστόλου Παύλου, όπως αυτό το διαβάζουμε στο βιβλίο «Πράξεις των Αποστόλων» της Αγίας Γραφής.
Δεν αναφέρονται εκεί λεπτομέρειες, εάν και πώς ο Παύλος κήρυξε στην περιοχή της Πιερίας – όπως λ.χ. έκανε στις συναγωγές σε άλλα μέρη, στην Βέροια, Θεσσαλονίκη, Φιλίππους κ.ά. Είναι όμως πολύ πιθανό να κήρυξε και στην Πιερία.
Η Αντιπεριφεριάρχης αναφέρθηκε στην τουριστική πλευρά του θέματος, δηλαδή στον λεγόμενο «προσκυνηματικό τουρισμό». Γι' αυτόν τον λόγο προφανώς στην παρουσίαση του ντοκιμαντέρ προσκλήθηκε και παραβρέθηκε και ο Πρόεδρος του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής. Και επειδή οι περισσότεροι τουρίστες είναι ξένοι, το ντοκιμαντέρ που δημιουργήθηκε είναι σε δύο γλώσσες.
Όταν λέμε προσκυνηματικό τουρισμό εννοούμε τουρίστες που επισκέπτονται ναούς και μοναστήρια, π.χ. βυζαντινές εκκλησίες, το Άγιο Όρος, τα Μετέωρα κ.ά. Οι επισκέπτες αυτοί δεν αποκαλούνται τουρίστες, αλλά προσκυνητές, επειδή ακριβώς από σεβασμό και θρησκευτικό αίσθημα υποκλίνονται και προσκυνούν αυτά που επισκέπτονται.
Τέτοια «προσκυνήματα» έχει αρκετά και στον νομό Πιερίας, όπως λ.χ. τις εκκλησίες Ανάληψη, Αγίας Τριάδας, Αγίας Άννας κ.ά. στην Κατερίνη, το γυναικείο μοναστήρι Εφραίμ του Σύρου στην Κονταριώτισσα, το αντρικό του Αγίου Διονυσίου έξω από το Λιτόχωρο και το παλιό στον Όλυμπο, την Αγία Κόρη κλπ.
Τι γράφει στη Βίβλο για τον Απόστολο Παύλο όταν πέρασε από την περιοχή Πιερίας;
Όπως διαβάζουμε, μετά τη Σαμοθράκη, την Καβάλα, τους Φιλίππους, την Αμφίπολη, την Απολλωνία, τη Θεσσαλονίκη και τη Βέροια ο Παύλος συνοδεία Βεροιαίων χριστιανών έφτασε στις ακτές της Πιερίας, κι από εκεί πήρε το πλοίο για να κατέβει στην Αθήνα. Σύμφωνα με την παράδοση, πέρασε απ' τη Μεθώνη (απέχει 30 χλμ. από Κατερίνη) κι από εκεί «εξαπέστειλαν (αυτόν) οι αδελφοί, πορεύεσθαι ως επί την θάλασσαν».
Εντούτοις, εκείνη την εποχή πιο γνωστή από τη Μεθώνη ήταν η γειτονική Πύδνα και το Δίον νοτιότερα, που αποτελούσαν μεγάλα λιμάνια. Είναι πιθανό λοιπόν τότε να δόθηκε η ευκαιρία και στους Πυδναίους να δουν τον Απόστολο των Εθνών και να ακούσουν απ' το ίδιο του το στόμα τα λόγια του Ευαγγελίου.
Ίσως πάλι και να μην έγινε καθόλου αντιληπτή η διάβασή του Παύλου απ' την περιοχή της Πύδνας, για να αποφύγει την μήνη των Ιουδαίων της Θεσσαλονίκης που τον καταδίωκαν (μη ανεχόμενοι την πραότητα των ομοίων τους της Βέροιας) για να τον διώξουν απ' τη Μακεδονία.
Έφυγε λοιπόν κρυφά και γρήγορα απ' την πόλη της Ημαθίας, όπως τον συμβούλεψαν οι εκεί χριστιανοί, οι οποίοι με σπουδή και πολλές προφυλάξεις τον «εξαπέστειλαν» μακριά απ' τη Βέροια «επί την θάλασσαν», για να σωθεί.
Τίποτα το καθοριστικό δεν βρίσκουμε στις γραφές που να επιβεβαιώνει τη φυγάδευση του Παύλου συγκεκριμένα απ' τη Μεθώνη. Το ότι οδηγήθηκε προς τις ακτές της Πιερίας κι απ' αυτές έφυγε για την Αθήνα, είναι σίγουρο, γιατί αυτές είναι οι πλησιέστερες προς τη Βέροια και οι λιγότερο επικίνδυνες – δεν θα ήταν φρόνιμο να φυγαδευτεί προς τις ακτές της Θεσσαλονίκης, γιατί και πιο απομακρυσμένες είναι απ' τη Βέροια αλλά και πιο κοντά βρίσκονται στην πόλη, απ' όπου ο μεγάλος κίνδυνος προερχόταν, τον οποίο και προσπαθούσαν οι «αδελφοί» της Ημαθίας να αποφύγουν.
Σε ποιο σημείο των Πιερικών ακτών οδηγήθηκε ο Παύλος είναι ανεξακρίβωτο και τίποτε το θετικό και το συγκεκριμένο δεν υπάρχει, που να επιβεβαιώνει την επιλογή της Μεθώνης.
Επομένως, τόσο η Πύδνα, όσο και το Δίον πιθανό να ήταν το μέρος από όπου απέπλευσε ο Παύλος.
Η επιλογή της Μεθώνης απ' τους χριστιανούς της Βέροιας έρχεται να ενισχύσει την άποψη πως η Πύδνα την εποχή εκείνη θα ήταν πόλη σχετικά μεγάλη και πολυσύχναστη και το λιμάνι της ζωντανό και πολύκοσμο, ώστε να μην προσφέρεται καθόλου για φυγάδευση ενός τόσο σημαντικού και «επικίνδυνου», κατά τους εθνικούς, προσώπου. Γι' αυτό και προτιμήθηκαν οι μάλλον ερημικές τότε ακτές της Μεθώνης.
Τον ίδιο δρόμο θα ακολούθησαν και οι συνοδοί του Παύλου, Σίλας και Τιμόθεος, οι οποίοι παρέμειναν για λίγο στη Βέροια και θα πέρασαν κι εκείνοι απ' τη Μεθώνη, όταν, με εντολή του Παύλου, αναχώρησαν για την Αθήνα προς συνάντησή του.
Ο χριστιανισμός άνθισε στην Πύδνα από πολύ νωρίς, από τους πρώτους ακόμα αιώνες. Και οι διδασκαλίες του Χριστού ακούστηκαν εδώ τα πρώτα κιόλας χριστιανικά χρόνια. Μάλιστα, ίσως να πρωτοδιδάχτηκαν κι απ' τον ίδιο τον Απόστολο Παύλο.
Αλλά και το γεγονός ότι το 303 μ.Χ. εδώ στην Πύδνα και παρουσία του Αυγούστου Μαξιμιανού, συναυτοκράτορα του Διοκλητιανού, θανατώθηκε ο οσιομάρτυρας Αλέξανδρος, επιβεβαιώνει το πρώτο βάπτισμα της περιοχής στο χριστιανισμό.
Επίσης, η επίσκεψη και παραμονή του Μαξιμιανού στην Πύδνα υπογραμμίζει την ακμή και τη σπουδαιότητα της πόλης την εποχή εκείνη. Το ότι δε ο μάρτυρας Αλέξανδρος της Πύδνας λατρευόταν τα κατοπινά χρόνια σαν άγιος απ' τους χριστιανούς σ' ολόκληρη τη Βαλκανική, έκανε την Πύδνα γνωστή στην περίοδο των πρώτων χριστιανικών αιώνων, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε μεγάλη ακτίνα έξω απ' αυτή.
Η Πύδνα, λοιπόν, από νωρίς είχε εξελιχτεί σε ουσιαστικό χριστιανικό πυρήνα και η έκδοση του διατάγματος των Μεδιολάνων (313), καθώς και η επακολουθήσασα επικράτηση του Μ. Κωνσταντίνου στο ρωμαϊκό θρόνο (323) και η παρουσία του στη Μακεδονία, ενίσχυσαν περισσότερο τη θέση της, ώστε να θεωρείται ως μια απ' τις πρώτες ελληνικές περιοχές όπου ιδρύθηκε χριστιανική εκκλησία.
Πιστεύεται, πως ο πρώτος χριστιανικός ναός χτίστηκε εδώ προς το τέλος της εποχής του Ιουστινιανού (527-565). Αυτό διαπίστωσαν οι αρχαιολόγοι απ' τα ευρήματα των πρόσφατων ανασκαφών στο χώρο της αρχαίας Πύδνας.
Σήμερα η Μεθώνη είναι ένα πολύ γνωστό παραθαλάσσιο τουριστικό χωριό, με γραφικές ψαροταβέρνες, και η θάλασσα γεμάτη μυδοτροφεία. Στον Μακρύγιαλο εξάλλου κάθε χρόνο διοργανώνεται η «Μυδοχαρά», μια πολιτιστική – τουριστική εκδήλωση, όπου προσφέρονται στους επισκέπτες δωρεάν ψημένα μύδια με σαλάτα και κρασάκι/
Στη Μεθώνη και Πύδνα διοργανώνεται κάθε χρόνο αγώνας δρόμου με τίτλο «Στα βήματα του Αποστόλου Παύλου».
Στο Δίον γίνονται πολλές πολιτιστικές εκδηλώσεις στο εκεί μεγάλο φυσικό αρχαίο θέατρο στα πλαίσια του «Φεστιβάλ Ολύμπου».
Τέλος, οι εκτεταμένες ακτές της Πιερίας (60 χλμ. από τη Μεθώνη ως τον Πηνειό ποταμό) στο Μακρύγιαλο, Κορινό, Παραλία Κατερίνης, Ολυμπιακή Ακτή, Βαρικό, Γρίτσα, Σκοτίνα, Παντελεήμονα, Πλαταμώνα, Νέους Πόρους, κατακλύζονται από παραθεριστές, που απολαμβάνουν το συνδυασμό βουνού (‘Όλυμπο) με τις χρυσές αμμουδιές.