Tην επίσημη έναρξη της ηλεκτροκίνησης από τη ΔΕΗ εγκαινίασε, την Πέμπτη, 1 Ιουλίου 2021, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo.
Στην εκδήλωση, στην οποία παρευρέθηκε και χαιρέτησε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, παρουσιάστηκε αναλυτικά το πλαίσιο του σχεδιασμού που εφαρμόζει η ΔΕΗ και θα υλοποιήσει το επόμενο διάστημα, με σκοπό να αναπτύξει το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών σε συνδυασμό με την παροχή νέων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας.
«Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί βασική συνιστώσα της πράσινης μετάβασης και το επόμενο μεγάλο στοίχημα της ανθρωπότητας για καθαρές μετακινήσεις και μεταφορές. Καλωσορίζουμε σήμερα την ΔΕΗ, η οποία έχει συνδέσει την λειτουργία της με την κοινωνική προσφορά και την τεχνολογική πρόοδο, στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με οδηγό το νέο επιχειρησιακό πλάνο της και την εμπειρία του ανθρώπινου δυναμικού της. Η ΔΕΗ δημιουργεί μια ισχυρή συνθήκη για την προώθηση των πράσινων μεταφορών και χαιρετίζουμε με ιδιαίτερη ικανοποίηση την πρωτοβουλία της» ανέφερε στον χαιρετισμό της η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου.
«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο ένας τρόπος να πηγαίνουμε από το ένα μέρος στο άλλο, αλλά θα είναι σύντομα μέρος ενός μεγαλύτερου οικοσυστήματος, στο οποίο, εμείς οι καταναλωτές θα έχουμε συμμετοχή και τον έλεγχο. Για μας λοιπόν στη ΔΕΗ, η ηλεκτροκίνηση είναι μόνο η αρχή» τόνισε στην ομιλία του ο Αλέξανδρος Πατεράκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού της ΔΕΗ. «Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι η ηλεκτροκίνηση συνδυάζει αρμονικά τον ενεργειακό με τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Και τα δύο είναι τα γερά θεμέλια πάνω στα οποία κτίζουμε τη νέα ΔΕΗ. Και τα δύο είναι σε ταχεία εξέλιξη, καθώς η ΔΕΗ, ως ο ηγέτης στην ενέργεια και ως ο μεγαλύτερος πάροχος ενέργειας από ΑΠΕ, έχει την ευθύνη να αλλάξει την αγορά και να ενημερώσει τους καταναλωτές. Όχι μόνο για το πώς θα κάνουμε αποδοτικότερη την ενέργεια, αλλά πώς θα ανταποκριθούμε στη δέσμευση μας για μια βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος», ανέφερε.
Ο κ. Πατεράκης σημείωσε ότι η Ελλάδα μοιράζεται τον φιλόδοξο ευρωπαϊκό στόχο, να μετατρέψει το 30% των νέων οχημάτων μας σε ηλεκτρικά έως το τέλος του 2030: «σήμερα διαθέτουμε 930 δημόσιους φορτιστές και η πρόβλεψη είναι να φτάσουμε περίπου τους 18.000 δημόσιους φορτιστές στο τέλος του 2025 και περίπου 44.000 σε ιδιωτικούς χώρους – σπίτια και επιχειρήσεις. Οι φορτιστές είναι όμως η υποδομή. Το σημαντικό με την ηλεκτροκίνηση είναι ότι ως κομμάτι της πράσινης και βιώσιμης ανάπτυξης, πυροδοτεί ολόκληρα τμήματα της οικονομίας κι αυτό σημαίνει επενδύσεις, θέσεις εργασίας, καινοτομία. Αλλά οι επενδύσεις μας δεν θα έχουν αξία, αν δεν βάλουμε όλοι, όση ενέργεια απαιτείται – σχήμα λόγου αλλά όχι μόνο- για να γίνει η ηλεκτροκίνηση προσιτή σε όλους τους Έλληνες. Αυτός είναι άλλωστε ο σκοπός της ΔΕΗ blue».
«Πριν από 5 μήνες τοποθετήσαμε τον πρώτο μας φορτιστή και πριν από 2 εικοσιτετράωρα σπάσαμε το φράγμα των 300 δημόσια προσβάσιμων φορτιστών» ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ Κυριάκος Κοφινάς. Στην ομιλία του παρουσίασε αναλυτικά τους τρείς πυλώνες ανάπτυξης του σχεδιασμού της ΔΕΗ που σχετίζονται με τις διαφορετικές ανάγκες φόρτισης ανά σημείο με βάση τον μέσο χρόνο παραμονής των οδηγών, την εμπειρία χρήστη μέσω μιας ολοκληρωμένης ψηφιακής εμπειρίας, καθώς και τη διασφάλιση της προσβασιμότητας σε όλα τα παραπάνω, που θα επιτρέψει στην ηλεκτροκίνηση να γίνει «η νέα καθημερινότητα».
Παράλληλα ο κ. Κοφινάς ανάδειξε τις σημαντικές συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες στις οποίες έχει προχωρήσει η ΔΕΗ το τελευταίο διάστημα «με βάση το κοινό όραμα και σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση» και απηύθυνε πρόσκληση στους χρήστες και δυνητικούς χρήστες της ηλεκτροκίνησης να υποδείξουν οι ίδιοι τα σημεία που θα επιθυμούσαν να τοποθετηθεί ο επόμενος φορτιστής μέσω της εφαρμογής DEIblue και το #odikosmoufortistis. «Επενδύουμε τώρα στη γρήγορη ανάπτυξη του δικτύου της ΔΕΗ blue ακόμα κι αν τα νούμερα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα είναι αναλογικά μικρά. Στόχος μας για τα επόμενα χρόνια είναι να υπερδιπλασιάζουμε την εγκατεστημένη βάση μας και ευελπιστούμε ότι η επίτευξη του επόμενου στόχου των 1.000 δημόσιων φορτιστών, θα αποτελέσει ορόσημο για την περαιτέρω επιτάχυνση της προσβασιμότητας και διαθεσιμότητας της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Η πρόβλεψη για την ελληνική αγορά είναι μερικές δεκάδες χιλιάδες φορτιστές μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, και δεσμευόμαστε ότι οι 10.000 από αυτούς θα είναι ΔΕΗ blue» τόνισε κατά την ομιλία του ο κ. Κοφινάς.