Τη διαφημιστική καμπάνια για την Πιερία και τον Όλυμπο για το έτος 2021 ετοιμάζει το Επιμελητήριο Πιερίας. Με την ευκαιρία αυτή παρουσιάστηκε ένας μικρός απολογισμός της φετινής χρονιάς και το πόσο απέδωσε η καμπάνια του 2020.
Ο Πρόεδρος Ηλίας Χατζηχριστοδούλου και τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΒΕ που διαχειρίστηκαν το θέμα δήλωσαν ικανοποίηση από τα μέχρι στιγμής δεδομένα, που βρίσκονται σχεδόν στο 50% – 60% του 2019, πριν την πανδημία, όσο σχεδόν περίπου και την υπόλοιπη τουριστική Ελλάδα.
Το μεγάλο ζητούμενο είναι η αξιοποίηση του Brand Όλυμπος , και πως αυτό θα μετατραπεί σε ανταποδοτικό όφελος.
Το επιμελητήριο φιλοδοξεί με ένα master plan που εκπονεί να φέρει αποτελέσματα, καθώς όπως είπε ο πρόεδρος , ο Όλυμπος είναι ο πλούτος για την περιοχή μας, αλλά δυστυχώς δεν είναι αυτός που δίνει αυτά τα οφέλη τα οποία θα έπρεπε να δώσει.
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι:
«Στις 17/09/2021, δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ, τεύχος Τέταρτο, Αριθμός 610, διά του οποίου ο Όλυμπος χαρακτηρίζεται Εθνικό Πάρκο. Καθορίζονται και οριοθετούνται οι ζώνες προστασίας, προσδιορίζονται οι χρήσεις γης και καθορίζονται οι επόμενες δραστηριότητες.
Συγκεκριμένα, το Εθνικό Πάρκο Ολύμπου χωρίζεται σε 3 ζώνες, Α', Β', Γ', κατεβαίνοντας από την κορυφή έως τους πρόποδες. Επίσης,, εκτός Εθνικού Πάρκου οριοθετείται η Περιφερειακή Ζώνη Δ'.
Στις Ζώνες Α', Β', Γ', επιτρέπεται κυρίως συντήρηση και η βελτίωση υφιστάμενων υποδομών (χώροι ξεκούρασης, ορειβατικά καταφύγια) καθώς και ήπιες εκμεταλλεύσεις, που συνάδουν με την αειφορία και την προστασία του περιβάλλοντος.
Στην Περιφερειακή Ζώνη Δ' θα είναι δυνατόν να αναπτυχθούν ήπιες μορφές τουριστικής εκμετάλλευσης, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και τη σύμφωνη γνώμη του Φορέα Διαχείρισης.
Πολύ σύντομα θα δημοσιευθεί και το Σχέδιο Διαχείρισης της περιοχής, το οποίο καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα υλοποιούνται τα επιτρεπόμενα έργα, οι παρεμβάσεις, και οι δραστηριότητες εντός του Εθνικού Πάρκου και της ζώνης Δ'.
Το Επιμελητήριο Πιερίας, όπως είναι γνωστό, έχει ήδη αναθέσει σε εξειδικευμένη εταιρεία στην Αθήνα μελέτη για την Αξιοποίηση του Ολύμπου και έχει ήδη παραλάβει το πρώτο μέρος της.
Πιστεύω πως μέχρι το 2021 ολοκληρώνεται όλο αυτό, τηρώντας τις δεσμεύσεις μας, τη συνέπειά μας και νομίζω ότι , ό,τι είχαμε εξαγγείλει το κάναμε πράξη. Ελπίζω ότι θα αγκαλιαστεί από όλους τους φορείς αφήνοντας πίσω τους εγωισμούς για τα οφέλη που θα έχει η Περιφέρεια. Γιατί, ο Όλυμπος δεν ανήκει μόνο στην Κατερίνη, ανήκει σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα και σ' όλη την Ελλάδα, ο Όλυμπος θα μπορούσε να ζήσει χιλιάδες οικογένειες που το έχουμε ανάγκη, σε μία περίοδο που έχουμε περάσει πολύ σκληρή δοκιμασία και τα 10 χρόνια αλλά και τα δύο χρόνια της πανδημίας.
Ας πάμε όμως στον Τουρισμό. Το 2020 είχαμε κάνει μια Διαδικτυακή Διαφήμιση, στην οποία υπήρχε και συμμετοχή από φορείς, ο Δήμος, η Αντιπεριφέρεια και ο Σύλλογος Ενοικιασμένων Δωματίων.
Παρ' όλες τις δυσκολίες του lockdown, καταφέραμε και φέραμε την Κατερίνη, την Πιερία 4ο προορισμό στον Κοινωνικό Τουρισμό. Ρωτήθηκαν οι επιχειρηματίες και περίπου άγγιξαν το 45-50 %. Τα στοιχεία έχουν στην ΕΛΣΤΑΤ και δεν διαφώνησε.
Το 2021, το Επιμελητήριο δεν μπορούσε να αφήσει την περιοχή χωρίς να την κάνει ακόμα πιο γνωστή και ο λόγος είναι ότι την Πιερία -δυστυχώς- την ξέρουμε μόνο όσοι κατοικούμε σ' αυτήν. Το είχα πει σε μία σύσκεψη και νομίζω ότι η πλειοψηφία το αποδέχθηκε. Άρα, πρέπει να αναδείξουμε την Πιερία σε όλη την Ελλάδα και στοχεύαμε στον εσωτερικό τουρισμό.
Είμαι στην ευχάριστη θέση να πω ότι και μέσα από τα τηλεοπτικά σποτ που παίζαμε σε Μέσα Πανελλήνιας εμβέλειας φτάσαμε στο σημείο του '21 να πετύχουμε το στόχο μας. Καλό είναι να ακούσουμε και τις απόψεις των επιχειρηματιών αν πράγματι πετύχαμε τον στόχο στον εσωτερικό τουρισμό και αν δώσαμε επισκεψιμότητα στον τόπο μας.»
ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ
Σίσυ Γκατζά – Πλαταμώνας
Αρχικά, ήμασταν επιφυλακτικοί με τη φετινή τουριστική σεζόν, ωστόσο τα μηνύματα (σχετικά νωρίς) ήταν αισιόδοξα όπως και αποδείχτηκε αφού πλησιάσαμε τα νούμερα της σεζόν του '19. Δουλεύουμε κυρίως με εσωτερικό τουρισμό, μας επισκέπτονται από όλη την Ελλάδα κυρίως από Λάρισα που έχουν εδώ εξοχικά. Οι λόγοι που πιστεύω ότι πήγαμε καλά φέτος είναι ότι, ο κόσμος είχε κουραστεί αυτά τα 2 χρόνια μέσα στο σπίτι οπότε είχε την ανάγκη να βγει έξω και επίσης θεωρώ πολύ σημαντική την προσπάθεια των τοπικών φορέων και υπηρεσιών για να αναδείξουμε όσο περισσότερο τον τόπο μας.
Αγάκος Βασίλης – Νέοι Πόρροι
Η χρονιά πήγε ανέλπιστα καλά, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις που έχουμε ότι σίγουρα περάσαμε τον στόχο το 50% (οι περισσότεροι επαγγελματίες). Αυτό που παρατηρήσαμε είναι ότι είχαμε και επισκέπτες από καινούριες περιοχές στην περιοχή μας , έτυχε να έρθουν από το Καρπενήσι, Πρέβεζα, Γρεβενά , γιατί τα προηγούμενα χρόνια δεν τους είχαμε. Έπαιξε ρόλο και η προβολή και του Δήμου αλλά πιο βασικά του Επιμελητηρίου που ήταν πιο στοχευμένη, στόχευσε στη μεγάλη μάζα της Αθήνας και έφερε τα κατάλληλα αποτελέσματα. Η προσπάθεια αυτή θα πρέπει να συνεχιστεί, για να γίνει η Πιερία που είναι ένας θεϊκός προορισμός, προορισμός για όλους τους Έλληνες. Επίσης, να συνεχιστεί το Πρόγραμμα του Κοινωνικού Τουρισμού γιατί μας βοήθησε πολύ .
Μανώλης Βάσσαλος – Διευθυντής ξενοδοχείου Δίον
Ο τουρισμός πήγε πολύ καλύτερα από πέρυσι και θεωρούμε ότι βοήθησε η εσωτερική προβολή, η εθελοντική προβολή που βοηθάει πάντα και νομίζω ότι πρέπει να συνεχιστεί και θα βοηθήσει πάρα πολύ.
Παυλίδης Νίκος – Κορινός
Το 2021 ήταν μία πολύ καλή χρονιά με όλα τα δεδομένα που υπάρχου και να πω Συγχαρητήρια στο Επιμελητήριο Πιερίας για την προβολή της Πιερίας στην Ελλάδα και ευελπιστούμε στην επόμενη προβολή της Πιερίας να αναδείξουμε όλα τα τεράστια σε πλούτη τοπία.
Στοιχεία επίσημα που προέρχονται από την ΕΛΣΤΑΤ
Ο πρόεδρος του ΕΒΕ έδωσε τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
- Το 2019 ο τζίρος των καταλυμάτων και της εστίασης ήταν στα 125 εκατ.
- Το 2020 ήταν μόλις στα 21 εκατ. Μόνο τα καταλύματα.
- Σήμερα, είναι στα 64 εκατ., δηλαδή ο τζίρος ήταν στο 50% από τις καλές χρονιές.
Μέσα στον Οκτώβριο να προβάλλουμε την Πιερία για τον χειμερινό τουρισμό, δηλαδή να δείξουμε το Χιονοδρομικό, τους παραδοσιακούς οικισμούς και όλα αυτά τα οποία μπορεί να επισκεφθεί κάποιος τον Χειμώνα.
Δημοσιογράφος ρώτησε αν υπάρχουν μετρήσιμα στοιχεία απόδοσης της καμπάνιας, τόπος προέλευσης των επισκεπτών , και αν το Επιμελητήριο κάνει μόνο του την καμπάνια, ή αν υπάρχει συνεργασία με άλλους φορείς;
Είχαμε δεσμευτεί να κάνουμε τα info kiosk, είχαμε δεσμευτεί για την ανάπτυξη του Ολύμπου, όπως είχαμε δεσμευτεί ότι θα προβάλλουμε τον τόπο μας.
Γιατί, λοιπόν δεν το κάναμε μαζί με άλλους φορείς;
Γιατί, οι εξελίξεις τρέχουν. Αν πρέπει το Επιμελητήριο να περιμένει την έγκριση και χρειάζεται 2-3 μήνες για να αποφασίσουμε, χάνεται πολύτιμος χρόνος.
Τον χειμώνα πρέπει να διαφημιστεί ο τόπος μας, αυτός που θα μας επισκεφθεί θα αφήσει χρήματα στον τόπο μας, τα χρήματα τα αφήνει στους επιχειρηματίες. Άρα και ένα ευρώ περισσότερο στον τόπο μας εμείς δεν θα πρέπει να το αφήσουμε να πάει χαμένο. Αυτός είναι ο λόγος που τρέξαμε. Η διαδικασία είναι πολύ χρονοβόρα όπως για παράδειγμα με την έκθεση. Εμείς είμαστε ανοιχτοί, όποιος θέλει μπορεί να συνεισφέρει οικονομικά μέχρι 5 και 10 Οκτώβρη, αλλά τα χρήματα θα πρέπει να δοθούν άμεσα.
Είχαμε αναθέσει μελέτη σε μία εταιρία για τις επιπτώσεις της πανδημίας η οποία ξεκίνησε εδώ και 5 μήνες , θέλαμε να συμπεριλάβουμε και το μήνα Σεπτέμβριο, οπότε πιστεύουμε Οκτώβριο-Νοέμβριο θα κληθείτε για να παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα της πανδημίας.
Χάιδω Παπαχατζή – Οικονομικός Επόπτης
Θέλω να επισημάνω το εξής: το Επιμελητήριο δεν είναι μόνο ένας γνωμοδοτικός φορέας, δεν μεταφέρει απλά τα προβλήματα της επαγγελματικότητας κάτω στην κεντρική πολιτική σκηνή. Για το θέμα των συνεργασιών, είναι δικά μας τα έσοδα του Επιμελητηρίου (δεν στηριζόμαστε από τον κρατικό προϋπολογισμό), είμαστε πιο ευέλικτοι στο να λειτουργήσουμε, οπότε ανταποδίδουμε και στα μέλη μας την εμπιστοσύνη που δείχνουν προς εμάς με δράσεις που κάνουμε.
Ο νομός μας είναι τουριστικός και αγροτικός κατά κύριο λόγο, ο Πρόεδρος έχει κάνει κάποιες επαφές για να μπορέσουμε να συμπεριλάβουμε και το αγροτικό κομμάτι. Οι δράσεις κινούνται γύρω από τον Τουρισμό και ούτως ή άλλως όλες οι επιχειρήσεις είναι μια τεράστια αλυσίδα που συνδέονται στο κομμάτι της οικονομικής ανάπτυξης του τόπου. Οπότε, όλη αυτή η αλυσίδα ωφελείται κρίκο-κρίκο και στο τέλος η ανταπόδοση είναι σε όλα τα μέλη Επιμελητηρίου μέσα από τη διάδραση που υπάρχει στο κομμάτι της επιχειρηματικότητας. Θέλω να υπογραμμίσω και να επισημάνω ότι, το Επιμελητήριο είναι ένας φορέας πολύ παραγωγικός και ανταποδοτικός στα μέλη του και σ' αυτά που προσφέρει. Αντιλαμβάνεται και αφουγκράζεται τα προβλήματα των επιχειρηματιών και λειτουργεί πολύ άμεσα, χωρίς να περιμένει την αρωγή άλλων φορέων. Πάντα είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε συνεργασία και σε οποιαδήποτε είδους σύμπραξη. Ο πρόεδρος είναι πολύ ενεργός και δραστήριος χρόνια τώρα, είναι στην κεντρική ένωση επιμελητηρίου Ελλάδος και αυτό είναι plus για το τοπικό Επιμελητήριο αλλά και για τους τοπικούς επιχειρηματίες γιατί υπάρχει μεγάλη και άμεση δράση και συσχέτιση στην κεντρική πολιτική σκηνή.
Κόκκινος Θανάσης- Γενικός Γραμματέας
Εγώ αυτό που ήθελα να αναφέρω είναι ότι, έχει ξεκινήσει ήδη η 4η βιομηχανική επανάσταση, η οποία θα φέρει τα πάνω κάτω και εννοείται ότι κάποια επαγγέλματα θα αλλάξουν. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Το ότι θα μεταφερθούμε από ένα επάγγελμα το οποίο δούλευε στο παρελθόν σε κάτι άλλο δε σημαίνει ότι δεν είναι εξέλιξη αυτό ή ότι θα χαθούν κάποιες θέσεις εργασίας. Το Επιμελητήριο είναι αυτό, ο Πρόεδρός του, η διοικητική επιτροπή, τα στελέχη του, έχουν αντιληφθεί ότι οι εξελίξεις τρέχουν. Και αυτό που οφείλουμε να κάνουμε εμείς είναι να ανοίξουμε τους ορίζοντες σ' αυτούς τους μικρούς επιχειρηματίες γιατί κακά τα ψέματα, το μεγαλύτερο μέρος των μελών του Επιμελητηρίου είναι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες οι οποίοι δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε όλες αυτές τις επείγουσες και τρέχουσες εξελίξεις. Άρα, λοιπόν, εμείς σαν Επιμελητήριο δείχνουμε τον δρόμο για την νέα κατάσταση για τις νέες εξελίξεις που έρχονται, απλά πρέπει ο μικρός επιχειρηματίας να ενδιαφερθεί να αρπάξει την ευκαιρία και να μπορέσει να πάει την επιχείρησή του στο επόμενο σημείο.
Ως ιδιοκτήτης τουριστικού καταλύματος, αλλάζω λίγο θέμα, θα σας επιβεβαιώσω αυτά που λέει ο Πρόεδρος και θα σας αναφέρω πως το ποσοστό των Ελλήνων που έχει έρθει στην περιοχή μας ήταν πολύ μεγάλο πάνω από το 60% σε μεγάλη διασπορά από όλη την Επικράτεια, και ότι αυτό ήταν το μεγαλύτερο όφελος της περιοχής μας γιατί έτσι αναδεικνύεται η περιοχή μας. Θα πρέπει να συζητήσουμε όμως κατά πόσο αυτοί που έρχονται θέλουν να ξαναέρθουν όμως, άρα μήπως θα πρέπει να συζητήσουμε και το κομμάτι, του τι υπηρεσίες προσφέρουμε στα καταλύματα που έχουμε.
Και θεωρώ ότι συζητώντας το και κουβεντιάζοντάς το και έχοντας όλα αυτές τις δράσεις μπροστά σας, αν κάποιος σοβαρός επιχειρηματίας θέλει και μπορεί να το εκμεταλλευτεί, μόνο κέρδος έχει και μόνο θετικά μπορεί να δει το υπόλοιπο μέλλον, παρότι υπάρχουν πολλές δυσκολίες.