Ο φετινός στόχος της Εκπαίδευσης, των σχολείων, των εκπαιδευτικών και του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να είναι η παροχή Δια Ζώσης διδασκαλίας με ασφάλεια σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Με το άνοιγμα των Σχολείων βλέπουμε μια αύξηση σε κρούσματα και ελπίζουμε να μη μεταφραστούν σε εισαγωγές σε Νοσοκομεία, ΜΕΘ και θανάτους αργότερα.
Μέσα σε όλα αυτά έχουμε και την αντιπαράθεση με το Υπουργείο Παιδείας για το θέμα της αξιολόγησης. Κατά τη γνώμη μου είναι λάθος της Υπουργού η επιμονή της στο παραπάνω ζήτημα σε καιρό Πανδημίας. Από την άλλη θεωρώ λάθος και την αντίδραση των συνδικαλιστικών φορέων αλλά και γενικότερα ενός μεγάλου τμήματος των εκπαιδευτικών.
Η Αξιολόγηση όπως έχω γράψει και παλαιότερα είναι ένα σημαντικό εργαλείο και μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της παρεχόμενη εκπαίδευσης, όμως απαιτεί τη δέσμευση όλων των εμπλεκομένων φορέων και δε θα δώσει αποτελέσματα με τον κλάδο διχασμένο. Δεν είναι κάτι που μπορεί απλώς να επιβληθεί, χρειάζεται χρόνο για την ανάπτυξη της σχετικής κουλτούρας. Από την άλλη συνάδελφοι εκπαιδευτικοί δεν μπορεί ο κλάδος συνεχώς να αντιδρά σε όποια Αξιολόγηση φέρνει το εκάστοτε Υπουργείο Παιδείας. Μη μου πείτε ότι αντιδράμε μόνο στη συγκεκριμένη περίπτωση γιατί δεν είναι αλήθεια.
Θυμάμαι και το 2013-14 και 2018 και τώρα. Αν υπάρχουν συγκεκριμένες ενστάσεις πχ για την αντικειμενική Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού από τους
Διευθυντές και πως αυτή μπορεί να διασφαλιστεί θα πρέπει ο κλάδος να έχει προτάσεις και όχι ένα στείρο Όχι σε όλα.
Θεωρώ απαράδεκτο το Απεργία – Αποχή, δεν υπάρχει άλλος κλάδος που να μπορεί να απέχει από συγκεκριμένα καθήκοντα και να συνεχίζει να αμείβεται κανονικά. Ας σκεφτούμε τους εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα, τους χιλιάδες ανέργους αποφοίτους των Πανεπιστήμιων μας που απασχολούνται σε εποχιακές δουλειές αν μπορούν να εφαρμόσουν το Απεργία Αποχή.
Στην αυτοαξιολόγηση της Σχολικής μονάδας πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί δεν υιοθετήθηκε από όλα τα σχολεία ως ένα μέτρο προς τη θετική κατεύθυνση αλλά αγνοήθηκε επιδεικτικά την περασμένη Άνοιξη από τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών. Κατά τη γνώμη μου η συνολική πίεση της Πανδημίας, καθώς και η επιμονή της Υπουργού βγάζουν αυτή την αντίδραση.
Ως εκπαιδευτικός θεωρώ ότι θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να παγώσει το θέμα για 6 μήνες και ταυτόχρονα η ΟΛΜΕ να δεσμευτεί ότι θα εφαρμόσει την ερχόμενη Άνοιξη την αυτοαξιολόγηση της Σχολικής μονάδας εφόσον έχουμε επανέλθει στην κανονικότητα.
Ξαναλέω ότι στην παρούσα φάση το ζητούμενο είναι η Δια ζώσης διδασκαλία με ασφάλεια για όλους.
ΚΑΡΑΚΟΥΣΗΣ ΑΘΑΝΆΣΙΟΣ
Καθηγητής Πληροφορικής
Διευθυντής 2ου ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΊΝΗΣ