Αν και τα στατιστικά στοιχεία για την γενική επίδοση των μαθητών του Νομού δεν είναι ακόμη έτοιμα, τα φαινόμενα δείχνουν ότι διαπρέπουμε.
Σήμερα φιλοξενούμε την Παναγιώτα Κραγιοπούλου πρώτη στα ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης, την Βασιλική Τσαγγερά 2η στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στη Θεσσαλονίκη και την Χαρίκλεια Καραγιαννίδου πρώτη στο Βιολογικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Οι μικρές συνεντεύξεις που πήραμε από τους ακαδημαϊκούς πολίτες πλέον, δείχνουν άτομα με συγκρότηση, ωριμότητα, έτοιμα για τη ζωή. Και ίσως αυτό να είναι και το κλειδί της επιτυχίας τους. Εμάς μας κάνουν υπερήφανους.
ΚΡΑΓΙΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
Ποια είναι η σχολή στην οποία αριστεύσατε; Και με πόσες μονάδες;
Συγκέντρωσα συνολικά 21.999 μόρια (19.133 από τις γραπτές εξετάσεις και 2.866 από την εξέταση στα αγωνίσματα) και πέρασα πρώτη στη σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού στη Θεσσαλονίκη.
Ικανοποίηση, ανακούφιση, δικαίωση; Αυτά τα συναισθήματα δημιούργησε η επιτυχία σας γιατί;
Εννοείται πως νιώθω τεράστια ικανοποίηση και ανακούφιση, η θέση στη σχολή αυτή αλλά και η συγκεκριμένη διάκριση ήταν κάτι που είχα βάλει στόχο εξαρχής και κατέβαλα τεράστια προσπάθεια για να τον πετύχω. Είναι ενθαρρυντικό να βλέπεις ότι τελικά οι κόποι σου ανταμείβονται.
Η επιλογή της συγκεκριμένης σχολής με ποιο κριτήριο έγινε;
Ασχολούμαι με τον αθλητισμό πολλά χρόνια και όλες οι εμπειρίες που έχω αποκτήσει το διάστημα αυτό με οδήγησαν να καταλάβω την αξία του. Προσωπικά μέσα από αυτόν έχω πάρει τεράστια μαθήματα ζωής, έχω μάθει να κυνηγάω τους στόχους μου, να πιστεύω στον εαυτό μου, να διαχειρίζομαι το άγχος μου, να συνεργάζομαι με άλλα άτομα, να παίρνω πρωτοβουλίες, να αναλαμβάνω ευθύνες, να μη τα παρατάω όταν συναντώ δυσκολίες, και πολλά ακόμη. Αποτελεί μεγάλο κομμάτι του εαυτού μου και ένιωθα ότι το να ασχοληθώ και επαγγελματικά με αυτόν τον χώρο θα ήταν αυτό που θα με έκανε περισσότερο χαρούμενη.
Τι πιστεύετε ότι σας οδήγησε σε αυτό το αποτέλεσμα. Η συστηματική μελέτη, η προσήλωση στο στόχο ή κάτι άλλο;
Σίγουρα οι υψηλές επιδόσεις απαιτούν πολλές ώρες διαβάσματος, ωστόσο ο σημαντικότερος παράγοντας πιστεύω ότι ήταν η αφοσίωση μου στον στόχο μου. Ήταν κάτι που το ήθελα πάρα πολύ κι έτσι έβρισκα, ακόμη και σε στιγμές που ένιωθα εξαντλημένη, το κουράγιο να μη τα παρατήσω, αλλά να συνεχίσω την προσπάθεια, κάτι που μάλιστα σε μια τόσο δύσκολη χρονιά χρειάστηκα πάρα πολλές φορές.
Ποιος είναι ο ρόλος των καθηγητών και των γονιών σας σ’ αυτή την πορεία;
Οφείλω ένα τεράστιο ευχαριστώ στην οικογένεια μου, στους καθηγητές του σχολείου και του φροντιστηρίου αλλά και στους προπονητές μου για όλη τη βοήθεια και τη στήριξη σε αυτόν τον αγώνα. Είναι σημαντικό να έχεις την καθοδήγηση ατόμων που πιστεύουν σε εσένα, που σε υποστηρίζουν στις αποφάσεις σου και που είναι δίπλα σου και στις εύκολες αλλά και στις δύσκολες στιγμές.
.Τι θα συμβουλεύατε σε αυτούς που αρχίζουν τώρα τον αγώνα τους;
Το άγχος και γενικότερα η κακή ψυχολογία πιστεύω ότι είναι ο μεγαλύτερος μας εχθρός. Είναι αυτό που συχνά κάνει άτομα με πολλές δυνατότητες να μην αποδώσουν και να μη καταφέρουν να πετύχουν τον στόχο τους, ακόμη και αν το αξίζουν. Πρέπει, λοιπόν, πέρα από το διάβασμα να δώσουν σημασία και στο ψυχολογικό κομμάτι, να μάθουν να διαχειρίζονται τις αγχωτικές καταστάσεις με ψυχραιμία και να φροντίζουν τον εαυτό τους, να κάνουν διαλείμματα όταν το χρειάζονται και να μην εξαντλούν τις ψυχικές και πνευματικές τους δυνάμεις. Πρέπει να αποφύγουν όσο περισσότερο γίνεται την υπερβολική πίεση και την υπερβολική κούραση.
ΤΣΑΓΓΕΡΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Ποια είναι η σχολή στην οποία αριστεύσετε; Και με πόσες μονάδες;
Πέρασα δεύτερη στη σχολή ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών στη Θεσσαλονίκη με 19.294 μόρια.
Ικανοποίηση, ανακούφιση, δικαίωση; Αυτά τα συναισθήματα δημιούργησε η επιτυχία σας γιατί;
Σίγουρα ένιωσα ανακούφιση ικανοποίηση και δικαίωση καθώς οι κόποι μου ανταμείφθηκαν και όλα τα χρόνια μελέτης μου απέδωσαν. Νιώθω και λίγο τυχερή σε σχέση με τα χιλιάδες παιδιά που έμειναν φέτος έξω από τα πανεπιστήμια λόγω της βάσης εισαγωγής.
Η επιλογή της συγκεκριμένης σχολής με ποιο κριτήριο έγινε;
Επέλεξα αυτή τη σχολή επειδή παρέχει πολλές προοπτικές τόσο για επαγγελματική αποκατάσταση όσο και για μεταπτυχιακές σπουδές σε ποικοίλους τομείς και επειδή το αντικείμενο μου φαίνεται αρκετά ενδιαφέρον.
Τι πιστεύετε ότι σας οδήγησε σε αυτό το αποτέλεσμα. Η συστηματική μελέτη, προσήλωση στο στόχο ή και κάτι άλλο;
Σίγουρα η συστηματική μελέτη ήταν απαραίτητη για την επιτυχία μου, αλλά θεωρώ ότι με βοήθησε πολύ και το γεγονός ότι δεν ήμουν αγχωμένη πριν τους τελευταίους μήνες και έτσι μπόρεσα να διατηρήσω θετική διάθεση και όρεξη για διάβασμα.
Ποιος ήταν ο ρόλος των καθηγητών και των γονέων σας αυτή την πορεία;
Οι γονείς και οι καθηγητές μου ήταν πολύ υποστηρικτικοί, οι περισσότεροι τουλάχιστον, σε σημείο κάποιες φορές να πιστεύουν πιο πολύ στην επιτυχία μου από ότι εγώ η ίδια. Σε γενικές γραμμές δεν ήταν πιεστικοί, πράγμα που βοήθησε αρκετά στο να μην έχω άγχος στη διάρκεια της χρονιάς, με εξαίρεση τους τελευταίους μήνες.
Τι θα συμβούλευες σε αυτούς που αρχίζουν τώρα τον αγώνα τους;
Θα τους συμβούλευα να διαβάζουν συστηματικά αλλά ταυτόχρονα να προσπαθούν να κάνουν τακτικά διαλείμματα, να ξεκουράζονται και να μην αφήσουν εντελώς τα χόμπυ και τους φίλους τους, γιατί αυτά μας βοηθάνε να πάρουμε κουράγιο και να αναπληρώσουμε τις πνευματικές μας δυνάμεις για να συνεχίσουμε τον αγώνα μας. Ακόμα, να θυμούνται ότι οι πανελλήνιες δεν είναι το τέλος του κόσμου και αν κάτι πάει στραβά μπορούν πάντα να ξανά προσπαθήσουν, δε χρειάζεται να πιέζουν τον ευατό τους υπερβολικά.
Καραγιαννίδου Χαρίκλεια
Ποια είναι η σχολή στην οποία αριστεύσατε; Και με πόσες μονάδες;
Στο τμήμα Βιολογίας του Α.Π.Θ. με 18932 μόρια
Ικανοποίηση, ανακούφιση, δικαίωση; Αυτά τα συναισθήματα δημιούργησε η επιτυχία σας γιατί;
Αισθάνομαι ικανοποίηση, ανακούφιση και δικαίωση γιατί μετά από κόπο και πολλές ώρες διαβάσματος πέτυχα τον στόχο μου, ο οποίος ήταν μια θέση στο Βιολογικό της Θεσσαλονίκης
Η επιλογή της συγκεκριμένης σχολής με ποιο κριτήριο έγινε;
Η επιλογή της σχολής έγινε με βάση το ενδιαφέρον μου για τις Βιοεπιστήμες. Αν και η Βιολογία ήταν το αγαπημένο μου μάθημα ήδη από το γυμνάσιο, μεγαλώνοντας συνειδητοποίησα την χρησιμότητα της, την προσφορά των πολυάριθμων εφαρμογών της και τις προοπτικές που έχει στο μέλλον. Όσο πλησίαζαν οι Πανελλαδικές, τόσο περισσότερο ήθελα να ασχοληθώ με την συγκεκριμένη επιστήμη.
Τι πιστεύετε ότι σας οδήγησε σε αυτό το αποτέλεσμα. Η συστηματική μελέτη, η προσήλωση στο στόχο ή κάτι άλλο;
Πιστεύω ότι η συστηματική μελέτη με πρόγραμμα και μέθοδο σε συνδυασμό με την ισχυρή θέληση να πετύχω τον στόχο μου, αλλά και την σωστή προετοιμασία υπό την καθοδήγηση των καθηγητών μου με οδήγησαν στην επιτυχία.
Ποιος ήταν ο ρόλος των καθηγητών και των γονιών σας σ’ αυτή την πορεία;
Ο ρόλος των καθηγητών και των γονιών μου ήταν καθοριστικός. Η συνεργασία με τους καθηγητές μου ήταν εξαιρετική. Σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας μού προσέφεραν τα απαραίτητα εφόδια για να πετύχω τον στόχο μου, ενώ παράλληλα με στήριζαν και με βοηθούσαν όποτε είχα ανάγκη. Οι γονείς μου με στήριζαν με κάθε τρόπο στον αγώνα μου χωρίς πίεση και άγχος.
Τι θα συμβούλευες σε αυτούς που αρχίζουν τώρα τον αγώνα τους;
Θα τους συμβούλευα να επιμένουν στους στόχους τους, να μην απογοητεύονται και να φροντίζουν την ψυχολογία τους, που είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας στις εξετάσεις.