– Τρίτο κουδούνι, η αυλαία ανοίγει, το έργο ξαναπαίζεται!
– Και η συνωμοσιολογία καλά κρατεί!
– Είμαστε πολλοί αστείοι, φαιδροί και τι άλλο…, τι άλλο να πω…
– Ξέρεις τι μαθαίνω με όλα αυτά;
– Για πες, τι μαθαίνεις;
– Δεν μαθαίνω ακριβώς, αλλά πες το κι έτσι! Συνειδητοποιώ κάποια πράγματα, γίνονται ξεκάθαρα, και συγχρόνως αναρωτιέσαι και ξανααναρωτιέσαι!
– Για λέγε, πολύ ενδιαφέρον όλο αυτό!
– Η μόρφωση δεν είναι απόκτημα πτυχίων! Όσα πτυχία και να έχεις δεν σημαίνει αυτόματα ότι είσαι και μορφωμένος!
– Δηλαδή εγώ που έχω τρία πτυχία πόσο λιγότερο ή περισσότερο μορφωμένος είμαι;
– Άλλο εσύ!
– Τι άλλο εγώ; Ακόμη δεν ξεκινήσαμε και αρχίσαμε τις ζαβολιές; Έξω εσύ, μέσα εσύ; Έτσι;
– Όχι ρε, εσένα σε ξέρω, άφησε με να τελειώσω να καταλάβεις!
– Καλά, για λέγε!
– Η μόρφωση έτσι όπως την λέμε, δηλαδή πολύ μορφωμένος, μορφή στο αντικείμενο του, έχει κάνει και μεταπτυχιακά και ντοκτορά και δεν συμμαζεύεται!
– Καλά, ρε ο άνθρωπος σκοτώθηκε στο διάβασμα , ξενύχτησε και απόκτησε όλα αυτά κι έρχεσαι εσύ και τον ακυρώνεις;
– Θα σου πω!
– Για πες λοιπόν;
– Δυο λαλούν και τρεις χορεύουν! Άκουσε το λοιπόν! Η απόκτηση τεραστίων γνώσεων δεν σου δίνει αυτό το κάτι άλλο, που μπορεί να σε κάνει να ξεχωρίσεις από τους υπόλοιπους για να πούμε ότι είναι μορφωμένος.
– Δεν σε αντελήβην, κάτι θες να πεις αλλά εγώ δεν σε πιάνω!
– Κατά αρχάς δεν εννοώ έτσι όπως το πιάνεις, για να μην παρεξηγηθούμε! Δεν εννοώ ότι ακυρώνω όλους τους μορφωμένους κατά την κλασική έννοια του όρου!
– Αλλά;
– Το μυστικό είναι τι παιδεία κουβαλάει ο καθένας στην πλάτη του! Πως μπορεί να επεξεργαστεί πρόσωπα και καταστάσεις και να δει με μια πλατιά οπτική γωνία,
– Όχι οξεία, αμβλεία μάλλον!
– Δεν θα σου κάνω και γεωμετρία τώρα… Αλλού κοίτα! Να έχεις ευρύ μυαλό, ευρεία ματιά, να σκέφτεσαι, να συγκρίνεις, να θέλεις, να μπορείς, να εκπλήσσεις τον εαυτό σου και όχι μόνο, και τους γύρω σου! Να μη κοιτάς το δικό σου περιβόλι μόνο, αλλά και του γείτονα, αλλά και της γειτονιάς ολάκερης, αλλιώς πας χαμένος κι εσύ! Μάτια ορθάνοιχτα…
– Καλά λες…
– Ορθάνοιχτα, αλλά όχι κοιμισμένα!