Στον χώρο της Αστικής Σχολής φιλοξενούνται 18 ασπρόμαυρες φωτογραφίες των Ιερών Ναών της Κατερίνης, δίνοντας στο φιλοθεάμον κοινό μία γεύση της ιδιαίτερης προσέγγισης της εκκλησίας από τον καλλιτέχνη. Την Έκθεση προλόγισε η εκπαιδευτικός Ζωή Κουτσουρά, ενώ την εκδήλωση χαιρέτησαν και ο Πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού (ΟΠΠΑΠ) Δήμου Κατερίνης, Γιάννης Νταντάμης, η Βουλευτής Πιερίας Ελισάβετ (Μπέττυ) Σκούφα, η Αντιπεριφερειάρχης Σοφία Μαυρίδου κ.α.
Ο Παναγιώτης Φτάρας, γεννημένος στη Νυρεμβέργη της Γερμανίας δραστηριοποιείται ενεργά στον κλάδο της φωτογραφίας περίπου 15-16 χρόνια τώρα που βρίσκεται στην Ελλάδα, ενώ όπως φρόντισε να πληροφορήσει στο παρελθόν έχει ασχοληθεί με τη ζωγραφική και το σχέδιο. Το τελευταίο διάστημα, διατελεί πρόεδρος του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Πιερίας, ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιεί και μαθήματα φωτογραφίας.
Η δημιουργία της Έκθεσης αυτής, βασίστηκε στο αίσθημα νόστου που ήταν ριζωμένο βαθειά μέσα του για την πόλη της Κατερίνης, και δε διστάζει να εκφράσει την αμέριστη τιμή που αισθάνεται έχοντας αυτή την ευκαιρία. «“Έχω κάνει μια στροφή στο ιστορικό ντοκουμέντο. Έχω γεννηθεί και μεγαλώσει στη Γερμανία. Σήμερα κλείνει ένας πολύ ιδιαίτερος κύκλος για μένα, και είμαι πολύ χαρούμενος που η συγκεκριμένη έκθεση εντάσσεται στα Αικατερίνεια 2022. Ο κύκλος που αναφέρθηκα, είναι ότι επέστρεψα, και είναι μεγάλη χαρά το να φωτογραφίσω την πόλη μου, αυτό που μου έλειπε.»
Στις φωτογραφίες της Έκθεσης αποτυπώνεται η καλλιτεχνική ματιά του Παναγιώτη Φτάρα, ενώ το ασπρόμαυρο χρώμα προσδίδει έναν πιο δραματικό χαρακτήρα, υπογραμμίζοντας τις λεπτομέρειες της αρχιτεκτονικής των κτηρίων, καθώς και των στοιχείων της φύσης από τα οποία περιβάλλονται.
Η τέχνη είναι για όλους, κι εκείνος θα μπορούσε να πει κανείς πως αντιμετωπίζει τη δική του μορφή τέχνης, σαν μια εξομολόγηση του ψυχικού του κόσμου, προσφέροντας τον –κατά πολλούς- συντηρητισμό της πίστης, με μία μοναδική οπτική. “Κατά βάση κάνω μια καλλιτεχνική φωτογραφία, ασπρόμαυρη. Έτσι, μπήκα στη διαδικασία να φωτογραφίσω ιερούς ναούς με μια πιο καλλιτεχνική ματιά. Αν και προσωπικά δεν θεωρώ ότι ο ιερός ναός έχει να κάνει με κάτι συντηρητικό. Αν υπήρχε κάποιο κενό, όσον αφορά ότι κάποιος δε θα φωτογράφιζε ποτέ έναν ιερό ναό, ήθελα να το καλύψω. Να το προσεγγίσω με μια πιο ιδιαίτερη ματιά. Βέβαια και ως θεματική, το να μπορέσεις σε μια έκθεση φωτογραφίας να συγκεντρώσεις όλους τους ναούς της Κατερίνης”, αναφέρει ο Π. Φτάρας, αναφορικά με τον παράγοντα που τον ώθησε στην ενασχόληση με το συγκεκριμένο αντικείμενο.
“Η αγαπημένη μου φωτογραφία έχει να κάνει περισσότερο με το ποια είχε τις καλύτερες συνθήκες. Θεωρώ καλύτερη φωτογραφία αυτή του Αγίου Χριστόφορου λόγω του ότι τα σύννεφα στον ουρανό είναι πιο ιδιαίτερα από τις άλλες φωτογραφίες. Αν ο ουρανός δεν έχει σύννεφα, στη φωτογραφία θεωρούμε ότι είναι χαμένη πληροφορία. Γι'αυτό θεωρώ τη φωτογραφία του Αγίου Χριστόφορου με τον ιερό ναό της Παντανάσσης ότι είναι οι καλύτερες, λόγω του ότι έχουν έναν πιο δραματικό ουρανό. Μόνο όμως από αυτή την άποψη “, προσθέτει τονίζοντας τη μοναδικότητα των έργων του, και την περίοπτη θέση που κατέχει καθένα στην καρδιά του.
Παράλληλα, σε μια προσπάθεια να μας αναλύσει εξειδικευμένες πτυχές της τέχνης του, μιλάει για τη δυσκολία λήψης μιας ανάλογης φωτογραφίας, λόγω της συνεχούς κυκλοφοριακής συμφόρησης, καθώς και του πλήθους επισκεπτών στους Ιερούς Ναούς, συνδυασμός που ορισμένες φορές δυσχεραίνει την εκτέλεση του έργου του.
Καταληκτικά, τα εγκαίνια της Έκθεσης με διάρκεια έως τις 30/10, στο πνευματικό κέντρο της Αστικής Σχολής Κατερίνης, στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία.
Μ.Κ.