Το μυστικό της επιτυχίας!
Όπως είναι γνωστό, το μυστικό της επιτυχίας ενός υποψηφίου ήταν πάντα και εξακολουθεί να είναι η υψηλή απόδοσή του στα γραπτά.
Στο πλαίσιο αυτό θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε, βάσει της πολύχρονης φροντιστηριακής εμπειρίας μας, τα στοιχεία που πρέπει να γνωρίζει ο υποψήφιος για να έχει την καλύτερη δυνατή επίδοση στις εξετάσεις στο μάθημα των μαθηματικών, τον τρόπο εξέτασής του και τα λάθη που πρέπει να αποφύγει.
Ένα θέμα βαθμολογείται με την ανώτατη βαθμολογία όταν:
-
Εχει αναπτυχθεί με πληρότητα
-
Δεν παρουσιάζει επιστημονικά σφάλματα
-
Παρουσιάζει σωστή δομή
-
Χαρακτηρίζεται από σαφήνεια και ακριβολογία
-
Περιέχει τα απαραίτητα σχήματα, επεξηγηματικά διαγράμματα κλπ ( όπου αυτά είναι αναγκαία )
ΓΙΑ ΝΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΘΕΙ η επίλυση μιας άσκησης στα μαθηματικά με την ανώτατη βαθμολογία ΠΡΕΠΕΙ:
-
Να έχει ορθή αφετηρία και λογική επεξεργασία.
-
Να περιέχει επαρκή και σωστή αιτιολόγηση.
-
Να φθάνει σε σωστό αριθμητικό αποτέλεσμα.
-
Να περιέχει τα απαραίτητα σχήματα σωστά και πλήρη.
-
Να χαρακτηρίζεται από σαφήνεια και ακριβολογία.
ΘΑ ΕΚΤΙΜΗΘΟΥΝ ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ
-
Η σωστή αφετηρία και επεξεργασία μιας άσκησης, έστω και αν αυτή δεν ολοκληρώθηκε με επιτυχία.
-
Τα σωστά και πλήρη σχήματα, εφόσον αποδεικνύουν την κατανόηση του ζητούμενου αντικειμένου.
ΑΝΤΙΘΕΤΑ, δεν λαμβάνεται υπόψη ένα σωστό αριθμητικό αποτέλεσμα το οποίο δεν προκύπτει από την επεξεργασία της άσκησης ή του προβλήματος.
ΕΞΕΤΑΣΗ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Θα σας δοθούν τέσσερα θέματα από την εξεταστέα ύλη, τα οποία μπορεί να αναλύονται σε υποερωτήματα, όπου ελέγχεται η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η γνώση εννοιών και ορολογίας και η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του μαθητή να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου. Τα τέσσερα θέματα είναι ως εξής:
-
Το 1ο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα. Με το θέμα αυτό ελέγχεται η κατανόηση των βασικών εννοιών, των συμπερασμάτων, καθώς και η σημασία τους στην οργάνωση μιας λογικής δομής.
-
Το 2ο και 3ο θέμα αποτελείται το καθένα από μία άσκηση που απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών. Η κάθε άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.
-
Το 4ο θέμα από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα η λύση του οποίου απαιτεί ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στην διαδικασία επίλυσής του. Μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα, τα οποία βοηθούν τον μαθητή στη λύση.
ΠΡΟΣΟΧΗ
-
Διαβάζουμε προσεκτικά τις εκφωνήσεις, για να καταλάβουμε τα δεδομένα και τα ζητούμενα.
-
Αποφεύγουμε τη βιαστική ανάγνωση που μπορεί να μας οδηγήσει να ταυτίσουμε το ή τα θέματα με ερωτήματα που ήδη έχουμε διαβάσει. Ένα θέμα μπορεί να διατυπωθεί με πολλούς τρόπους και να απαιτεί διαφορετικές απαντήσεις.
-
Αρχίζουμε να απαντάμε από τα θέματα που μας φαίνονται πιο προσιτά και εύκολα. Αν κάποιο θέμα μας φαίνεται ιδιαίτερα δύσκολο, το αφήνουμε για αργότερα. Το ίδιο κάνουμε αν δεν είμαστε απόλυτα σίγουροι για τις απαντήσεις μας.
-
Να μη χάνουμε πολύ χρόνο σε κάποια «δύσκολα» σημεία, χωρίς να έχουμε υπολογίσει τον χρόνο για να απαντήσουμε στα υπόλοιπα θέματα και στο τέλος να επανέλθουμε στα σημεία στα οποία είχαμε «κολλήσει».
-
Προσοχή, να μην αφήνουμε θέμα αναπάντητο. Ακόμα και σε ένα ερώτημα μιας άσκησης να γράψουμε έστω ένα τμήμα της λύσης.
-
Τα υποερωτήματα της άσκησης είναι συνήθως ισοδύναμα, επομένως το καθένα μπορεί να απαντηθεί χωρίς να απαιτείται η απάντηση του προηγούμενου ή του επόμενου. Τις περισσότερες φορές τα συμπεράσματα των πρώτων ερωτημάτων πρέπει να χρησιμοποιηθούν στα επόμενα.
-
Να μην βιαζόμαστε και εξαντλώντας τον χρόνο εξέτασης να αφιερώνουμε 15 – 20 λεπτά για να ελέγξουμε προσεκτικά το γραπτό μας και να διορθώσουμε τυχόν λάθη. Οφείλουμε να χρησιμοποιούμε τους μηχανισμούς επαλήθευσης σε κάθε άσκηση, περιορίζοντας έτσι την πιθανότητα λάθους.
-
Και τελευταίο και βασικότερο ΜΗΝ το βάζετε κάτω. Να ξέρετε ότι δεν μετράει πάντα το αποτέλεσμα, αλλά η διαδρομή….
Καλή επιτυχία!