Μπορεί το αμέσως επόμενο διάστημα να είναι λειτουργικά έτοιμη η έκδοση κοινού πιστοποιητικού ενημερότητας για χρέη στην εφορία, τα ταμεία και τους δήμους, αλλά η αντιμετώπιση των οφειλετών δεν είναι κοινή, αν και οι τρεις δημόσιοι πυλώνες υπάγονται στον ίδιο Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.
Υπενθυμίζεται πως το πιστοποιητικό οικονομικής ενημερότητας θα εκδίδεται μόνο στην περίπτωση που ένας επιχειρηματίας ή πολίτης δεν έχει καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή προς την εφορία, τα ταμεία και τους δήμους ή ακόμα και αν έχει την έχει ρυθμίσει και τηρεί τη ρύθμιση αυτή.
Έτσι για παράδειγμα, αν κάποιος επιχειρηματίας έχει ληξιπρόθεσμη και μη ρυθμισμένη οφειλή στην εφορία, ενώ δεν χρωστά σε ταμεία και δήμους, δεν θα μπορεί να λάβει οικονομική ενημερότητα. Για να λάβει, θα πρέπει να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του στην εφορία.
Στην εφορία, στα ταμεία και στους δήμους βρίσκεται σε σχέση η μόνιμη «ανοιχτή» ρύθμιση των 24 δόσεων.
Ωστόσο, σε νομοσχέδιο το οποίο έχει καταθέσει στη Βουλή το Υπουργείο Εσωτερικών για τους Δήμους, προβλέπεται μία έκτακτη ρύθμιση για ληξιπρόθεσμες οφειλές σε έως 60 δόσεις και όχι μόνο αυτό αλλά δίνεται η δυνατότητα στους κοινωνικά ευάλωτους -δηλαδή όσους έχουν ατομικό ετήσιο εισόδημα έως 9.500 ευρώ – να δουν κούρεμα έως 95% στις προσαυξήσεις τους.
Κάθε ενδιαφερόμενος οφειλέτης των δήμων μπορεί να ενταχθεί στη νέα ρύθμιση έως τις 30 Νοεμβρίου.
Ωστόσο, αντίστοιχη ρύθμιση (δηλαδή μία έκτακτη ρύθμιση 60 δόσεων με κούρεμα προσαυξήσεων για τους κοινωνικά ευάλωτους) δεν έχει προταθεί ως νομοθετική διάταξη έως τώρα από το Υπουργείο Οικονομικών (για τα ληξιπρόθεσμα χρέη της εφορίας), ούτε το Υπουργείο Εργασίας (για χρέη στα ταμεία).
Σε ερώτημα που απεύθυνε το newsit.gr σε αρμόδια στελέχη των παραπάνω Υπουργείων για το αν υπάρχει κάποια τέτοια πρόθεση, δηλαδή για μία έκτακτη ρύθμιση 60 δόσεων με κούρεμα προσαυξήσεων για τους κοινωνικά ευάλωτους, η απάντηση ήταν αρνητική.