Συντονιστική Επιτροπή Φορέων Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού
Στο Ν/Σ «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» προτείνονται νέες δομές στις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τις Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, για την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και για την υποστήριξη των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών σε παιδαγωγικά και επιστημονικά ζητήματα, αλλά δεν προβλέπεται Δομή Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού.
Για άλλη μια φορά τα τελευταία χρόνια η Φυσική Αγωγή και ο Σχολικός Αθλητισμός αντιμετωπίζονται ως ήσσονος σημασίας αντικείμενα του Εκπαιδευτικού μας συστήματος από τα οποία μπορεί να γίνονται περικοπές άλλοτε ωρών, άλλοτε εκπαιδευτικών, άλλοτε Αθλητικών Τάξεων, άλλοτε βαθμολογίας, βιβλίων και δομών .
Ενώ στο οργανόγραμμα του Υπουργείου (ΠΔ18/2018) στο άρθρο 35 «Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής» ως επιχειρησιακός στόχος ορίζεται «η εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής της Φυσικής Αγωγής, της Αθλητικής Παιδείας και δραστηριότητας σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης», στις Διευθύνσεις Εκπ/σης ή τις Περιφέρειες δεν δημιουργείται αντίστοιχη Δομή που θα στηρίξει το επιχειρησιακό και οργανωτικό έργο της Διεύθυνσης.
Έτσι ο Σχολικός Αθλητισμός ο ιστορικότερος, αρχαιότερος και πρωτοπόρος τομέας σχολικών δραστηριοτήτων στα σχολεία, που έχει τη δύναμη να παρακινεί και να κινητοποιεί χιλιάδες μαθητών/τριών κάθε χρόνο να συμμετέχουν στους αγώνες, (τον μεγαλύτερο, κατά πολύ, πληθυσμό από όλες τις άλλες σχολικές δραστηριότητες) θα εκπροσωπείται και θα υπηρετείται από έναν μόνο Υπεύθυνο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης, (διασπώντας έτσι και την ενιαία μορφή που είχε μέχρι τώρα). Αντιθέτως, οι άλλες σχολικές δραστηριότητες (πολιτιστικές, περιβαλλοντικές, αγωγής υγείας, επαγγελματικούς προσανατολισμού και συμβουλευτικής), με τις νέες δομές του ΚΕΣΥ και ΚΕΑ στελεχώνονται με χιλιάδα και παραπάνω, εκπαιδευτικών .
Από το 2011 που καταργήθηκαν τα Γραφεία Φυσικής Αγωγής, τις αρμοδιότητές τους διεκπεραίωναν οι άτυπες Ομάδες Φυσικής Αγωγής που δημιουργήθηκαν (3910/Γ4 /13-01-2012 και135858/Γ4/ 24-09-2013 εγκύκλιοι της Δ/νσης Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου : «Δομή και λειτουργία των Ο.Φ.Α των Διευθύνσεων Β/θμιας Εκπαίδευσης») για να καλύψουν το κενό των Γραφείων και τις μεγάλες απαιτήσεις της διοργάνωσης των σχολικών Αγώνων μαθητών/τριών Λυκείων σε 21 ολυμπιακά αθλήματα, τους Αγώνες ΑθλοΠΑΙΔΕΊΑΣ σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, τους αγώνες μαθητών /τριών ΑΜΕΑ, το πρόγραμμα κολύμβησης στην Γ-Δ Τάξη των δημοτικών Σχολείων. Παράλληλα με την οργάνωση επιμορφωτικών δράσεων σε επίπεδο περιφέρειας ,την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των τοπικών κοινωνιών σε θέματα Φυσικής Αγωγής, Φυσικής Δραστηριότητας και Αθλητισμού , τον έλεγχο των προδιαγραφών ασφάλειας των Αθλητικών χώρων και των Ιδιωτικών Γυμναστηρίων, την οργάνωση και τον συντονισμό των παρελάσεων , τη διεξαγωγή ερευνητικών προγραμμάτων κ.α.. Σύμφωνα με τις παραπάνω εγκυκλίους οι Ο.Φ.Α στελεχώνονται από έναν εκπαιδευτικό ΠΕ11 ως Υπεύθυνο και ανάλογα με τη δυναμικότητα της Δ/νσης σε σχολεία από 2-5 εκπαιδευτικούς ΠΕ11 ως μέλη.
Το ΠΔ 18/23-2-2018 «Οργανόγραμμα Υπουργείου Π.Ε.Θ» δεν κάνει καθόλου αναφορά σε οποιαδήποτε μορφή ή τρόπο στελέχωσης της Δομής για την οργάνωση των σχολικών αγώνων και των σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων.
Προσδοκούμε και προτείνουμε την Ίδρυση Κέντρου Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού (επισυνάπτεται η πρόταση αναλυτικά) ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις βελτίωσης και ανάπτυξης της Φυσικής Αγωγής και της Αθλητικής Παιδείας για να μπορούν να παίξουν τον ιστορικό τους ρόλο στην κινητική, κοινωνική και ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών /τριών .
Η προσδοκία μας αυτή εδράζεται και στη δέσμευση της σημερινής κυβέρνησης , όπως έχει διατυπωθεί στο Πρόγραμμα της για τη Φυσική Αγωγή:
«Η φυσική αγωγή πρέπει να αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς παίζει (ή μπορεί να παίξει) σημαντικό παιδαγωγικό, αλλά και βιολογικό ρόλο. Γι’ αυτό το λόγο δεν μπορεί να «προωθείται» ευκαιριακά, μέσω αμφιλεγόμενων και υποχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, αλλά πρέπει ν’ αποτελεί κύριο στοιχείο της σχολικής δραστηριότητας, διότι συνδέεται α) Με τις παιδαγωγικές πλευρές του εκπαιδευτικού συστήματος, β) Με τις κρίσιμες ηλικιακές περιόδους διαμόρφωσης των όρων και συνθηκών υγείας των νέων, αυριανών ενηλίκων πολιτών. γ) Με τον υγιεινό τρόπο ζωής και την ελεύθερη ώρα των νέων, δ)Με την ανάδειξη της βιολογικής αξίας της φυσικής άσκησης, ε) Με το μηχανισμό κοινωνικοποίησης, ψυχολογικής και ηθικής ολοκλήρωσης του ατόμου, αλλά και κοινωνικών ομάδων» ( ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΡΙΖΑ: Για την Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό).
Συντονιστική Επιτροπή Φορέων Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού