Το πρόσφατο τρομοκρατικό κτύπημα των Τζιχαντιστών στο Παρίσι, την καρδιά της Ευρώπης, με θύματα δεκάδες ανυπεράσπιστους αθώους νέους ανθρώπους, κλόνισε συθέμελα τον Δυτικό κόσμο και γέμισε με θλίψη, φοβίες, άγχος και αβεβαιότητα τους επί χρόνια εφησυχασμένους από την φαινομενική ασφάλεια και ευημερία λαούς της γηραιάς ηπείρου. Oι σκοταδιστές εξτρεμιστές του ΙSIS αιματοκύλησαν και αμαύρωσαν για δεύτερη φορά την «πόλη του φωτός» στο όνομα του δικού τους Θεού, αλαλάζοντας θριαμβευτικά σε κάθε δολοφονική τους επίθεση «ο Αλλάχ είναι μεγάλος».
Δικηγόρου
Το πρόσφατο τρομοκρατικό κτύπημα των Τζιχαντιστών στο Παρίσι, την καρδιά της Ευρώπης, με θύματα δεκάδες ανυπεράσπιστους αθώους νέους ανθρώπους, κλόνισε συθέμελα τον Δυτικό κόσμο και γέμισε με θλίψη, φοβίες, άγχος και αβεβαιότητα τους επί χρόνια εφησυχασμένους από την φαινομενική ασφάλεια και ευημερία λαούς της γηραιάς ηπείρου. Oι σκοταδιστές εξτρεμιστές του ΙSIS αιματοκύλησαν και αμαύρωσαν για δεύτερη φορά την «πόλη του φωτός» στο όνομα του δικού τους Θεού, αλαλάζοντας θριαμβευτικά σε κάθε δολοφονική τους επίθεση «ο Αλλάχ είναι μεγάλος».
Οι αυτοανατιναζόμενοι και επιτιθέμενοι μέχρι θανάτου μαχητές του επονομαζόμενου Ισλαμικού Κράτους είναι νέοι άνθρωποι, πολλοί των οποίων προέρχονται από παλιούς μετανάστες της Ευρώπης, που όντας στερημένοι οράματος, ιδανικών και προοπτικής κοινωνικής καταξίωσης, βρίσκουν ξαφνικά νόημα ύπαρξης τόσο σε αυτόν, όσο και στον «άλλο κόσμο», στρατευόμενοι στις τάξεις της ακραίας αυτής ισλαμικής αίρεσης.
Οι στρατολόγοι του Ισλαμικού Κράτους εκτρέφουν «εξ απαλών ονύχων» με τις θεοκρατικές τους αντιλήψεις τους νεαρούς βλαστούς, αφού από το νηπιαγωγείο ακόμη οι ιεροδιδάσκαλοι τούς κατηχούν και φανατίζουν θρησκευτικά, αναπτύσσοντας σε αυτούς αίσθημα ανωτερότητας έναντι των άλλων «απίστων» ανθρώπων κατά των οποίων καλλιεργούν τον φονταμενταλισμό, την εχθρότητα και την απαξίωση. Ύστερα από τέτοια πλύση του εγκεφάλου τους οι «νεοφώτιστοι» αισθάνονται πραγματικά λιοντάρια, ηρωικοί μαχητές σε έναν αγώνα που θα βγουν κερδισμένοι είτε ζήσουν είτε θυσιασθούν, μη νιώθοντας οίκτο και φόβο για τον εαυτό τους και τους άλλους. Έτσι εξηγείται το γεγονός ότι μετά το μακελειό στο Παρίσι και τη διεθνή αποδοκιμασία τους συνεχίζουν να απειλούν αδιακρίτως όλες τις χώρες της Δύσης με ομαδικές δολοφονίες, δηλητηριάσεις υδραγωγείων, καταστροφές πολιτιστικών μνημείων αποκεφαλισμούς και άλλες φρικαλεότητες.
Oι ηγέτες των πληγέντων και απειλουμένων από τους ανεγκέφαλους οπαδούς του ISIS χωρών, εξοργισμένοι από τα αποτρόπαια εγκλήματα τους, στοχεύουν σε συντονισμένες πολεμικές ενέργειες εναντίον τους προκειμένου να εξαρθρώσουν το αναπτυσσόμενο κράτος τους και να τους αποθαρρύνουν στην συνέχιση των τρομοκρατικών τους επιθέσεων. Και βέβαια μέχρις ενός σημείου η συσπειρωμένη ένοπλη επέμβαση μπορεί να ανακόψει τις αιματηρές επιχειρήσεις τους κατά δικαίων και αδίκων, δεν θα εξαλείψει όμως τις ρίζες των μισαλλόδοξων ενστίκτων τους.
Από την άλλη μεριά η δυτική διανόηση διατείνεται ότι ο παράλογος θρησκευτικός φανατισμός και η τρομοκρατία πρέπει να αντιμετωπισθούν με ειρηνικά μέσα και ιδίως με την ανάπτυξη διαθρησκευτικού διαλόγου, την πολιτική συνύπαρξης λαών και ατόμων διαφορετικής ιδεολογίας, τον σεβασμό ιδίως των θρησκευτικών ιδιαιτεροτήτων, την κοινωνική δικαιοσύνη, την αντιμετώπιση της φτώχειας και ανεργίας, την εκπαίδευση και την προστασία των ατομικών δικαιωμάτων. Έτσι διάσημοι φιλόσοφοι και διανοούμενοι, όπως π.χ. οι Πασκάλ Μπρικνέρ, Μικαέλ Βάλτσερ, Γιούργκεν Χάμπερμας, Φρεντέριχ Γκρος και Πασκάλ Ένγκελ, με πρόσφατα άρθρα τους υποστηρίζουν ότι η αντιμετώπιση της αναπτυσσόμενης βίας πρέπει να είναι κυρίως ειρηνική και πολιτισμική με πρωταρχικό στόχο να θεραπευθεί η «κοινωνική παθολογία» και το πνευματικό κενό της νέας γενιάς, που βρίσκεται σε αδράνεια και παγιδεύεται από εξτρεμιστικές ιδεολογίες, όπως αυτές των τζιχαντιστών. Εν κατακλείδι υποστηρίζεται ότι το εκκοσμικευμένο μοντέλο της Δύσης, που εξετράφη από την παραγωγή και κατανάλωση, πρέπει να αντικατασταθεί από ένα ανθρωπιστικό και πνευματικό μοντέλο, που θα συμβάλλει στην ειρηνική συνύπαρξη, την ανοχή και την καταλλαγή μεταξύ των διαφόρων πολιτισμικών και θρησκευτικών κοινοτήτων.