Δευτέρα, Απρίλιος 19, 2021
Ολύμπιο Βήμα - Η Καθημερινή Ενημέρωση για την Κατερίνη και την Πιερία
Hontos Center
Hontos Center
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Πιερία
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Πολιτισμός
  • Τρόπος Ζωής
  • Υγεία
  • Καιρός
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
Ολύμπιο Βήμα - Η Καθημερινή Ενημέρωση για την Κατερίνη και την Πιερία
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Πιερία
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Πολιτισμός
  • Τρόπος Ζωής
  • Υγεία
  • Καιρός
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
Ολύμπιο Βήμα
No Result
View All Result
Home Ελλάδα

Έρευνα: Οι Έλληνες «οργώνουν» τα σούπερ μάρκετ για προσφορές

Ολύμπιο Βήμα αναρτήθηκε από Ολύμπιο Βήμα
3 Νοέμβριος 2017
σε Ελλάδα
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
0 0
A A
ik

Ερευνούν, ενημερώνονται και μετά αγοράζουν

 

Παρά την κρίση ο Έλληνας καταναλωτής όχι μόνο πηγαίνει στο σούπερ μάρκετ, αλλά επιλέγει και διαφορετικά κανάλια πώλησης.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) στην ετήσια πανελλήνια έρευνα καταναλωτών σουπερμάρκετ, με δείγμα 2.000 ατόμων, εξετάζει ανάμεσα σε άλλα θέματα και τις πολυκαναλικές τάσεις που παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες καταναλωτές στο πλαίσιο της προσαρμογής στην οικονομική ύφεση, αλλά και εξαιτίας άλλων παραγόντων.

Τα αποτελέσματα προσφέρουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα σε σχέση με καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, καθώς φαίνεται ότι ο Έλληνας καταναλωτής παρότι προσπαθεί να αξιοποιήσει προσφορές και εκπτώσεις από το σουπερμάρκετ, παράλληλα επισκέπτεται σε σημαντικό βαθμό και άλλα σημεία πώλησης.
Όπως φαίνεται στο σχήμα 1 ο μέσος καταναλωτής επισκέπτεται το σουπερμάρκετ 3 φορές ανά εβδομάδα η περισσότερες.
Μάλιστα η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει 2 ή περισσότερες αλυσίδες σουπερμάρκετ για τις αγορές της. Μόλις το 9% επισκέπτεται 1 φορά ή λιγότερες το σουπερμάρκετ ανά εβδομάδα, ενώ πρόκειται για εξέλιξη που σχετίζεται με την ένταση των προσφορών και τα μικρότερα καλάθια ανά επίσκεψη σε σχέση με το παρελθόν που καταγράφονται, τα οποία πρακτικά μεταφράζονται σε περισσότερες επισκέψεις.

Δεύτερο σημείο πώλησης τροφίμων με μεγάλη επισκεψιμότητα είναι ο φούρνος-αρτοπωλείο με το 53% του κοινού να κάνει τουλάχιστον 3 επισκέψεις ανά εβδομάδα, εξέλιξη που σχετίζεται με την καθημερινή ανάγκη προμήθειας ψωμιού (άλλωστε ο φούρνος αποτελεί το κυρίαρχο κανάλι στην πώλησης άρτου), αλλά και με την εξέλιξη των αρτοπωλείων σε καταστήματα με νέα προϊόντα με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον καφέ.

Η λαϊκή αγορά καταγράφει περίπου μία επίσκεψη ανά εβδομάδα για την εβδομαδιαία αναπλήρωση φρούτων και λαχανικών, με το 78% του κοινού να κάνει τουλάχιστον 1 επίσκεψη σε εβδομαδιαία βάση. Άλλωστε η λαϊκή αγορά είναι το σημείο πώλησης με το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων σε προϊόντα φρούτων και λαχανικών.

ΣχετικάΆρθρα

11111

Super Markets: Χρονιά ρεκόρ το 2020

15 Φεβρουάριος 2021
3
supermarket-6_2_1

Σούπερ μάρκετ : Ποια προϊόντα δεν θα πωλούνται από σήμερα

8 Φεβρουάριος 2021
1

Τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης κρεοπωλείο-ιχθυοπωλείο-οπωροπωλείο λαμβάνουν επίσης μία επίσκεψη ανά εβδομάδα, με μόλις το 20% του κοινού να δηλώνει ότι δεν τα επισκέπτεται καθόλου. Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να σημειωθεί ότι η επισκεψιμότητα δεν μεταφράζεται και σε αξία καλαθιού καθώς π.χ. ο φούρνος-αρτοπωλείο μπορεί να έχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από το κρεοπωλείο, αλλά κατά κανόνα έχει καλάθι χαμηλότερης αξίας. Το μεγαλύτερο καλάθι ανά επίσκεψη καταγράφεται στο σουπερμάρκετ, καθώς πρόκειται για το σημείο πώλησης που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο εύρος προϊόντων, στο οποίο άλλωστε ο καταναλωτής μπορεί να βρει και τα προϊόντα των ανταγωνιστικών καναλιών.

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η αγορά τροφίμων αποτελεί μια ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία και ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα κινητικός ανάμεσα σε διαφορετικά κανάλια, αγοράζοντας συγκεκριμένα προϊόντα από διαφορετικά σημεία πώλησης και επιλέγοντας σε σημαντικό βαθμό εξειδικευμένους πωλητές για συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων.

Χαρακτηριστικό είναι ότι όπως φαίνεται στο σχήμα 2, η κατανομή των επισκέψεων είναι ιδιαίτερα κατακερματισμένη, με το σουπερμάρκετ να έχει το 36% (το οποίο «σπάει» περεταίρω σε διαφορετικά καταστήματα), ο φούρνος το 34%, η Λαϊκή αγορά το 14% και το εξειδικευμένο κατάστημα το κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο, οπωροπωλείο το 16%. Σημειώνεται ότι σε αυτά τα σημεία πώλησης δεν περιλαμβάνεται το κανάλι του διαδικτύου, το οποίο μπορεί ακόμα στην Ελλάδα να έχει χαμηλά ποσοστά πωλήσεων, αλλά στο εξωτερικό αποτελεί το κανάλι πώλησης με τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης. Παρά την κινητικότητα που καταγράφεται, το σουπερμάρκετ θεωρείται με διαφορά το σημείο πώλησης που εμπιστεύεται περισσότερο ο καταναλωτής, με το 73% του κοινού να το επιλέγει σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης. Άλλωστε θετικές γνώμες για την ασφάλεια και υγιεινή των προϊόντων φτάνουν το 78%, το οποίο είναι και ιδιαίτερα υψηλό για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα. Πρόκειται για αποτέλεσμα των μακροχρόνιων επενδύσεων των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ τόσο σε εσωτερικά συστήματα διασφάλισης ποιότητας και εξελιγμένο εξοπλισμό,  όσο και των μακροχρόνιων συνεργασιών με μεγάλο αριθμό προμηθευτών η αξιολόγηση των οποίων έχει πολύ απαιτητικά κριτήρια. Παράλληλα, η σχέση εμπιστοσύνης σχετίζεται και με τη σχέση ποιότητας-τιμής που θεωρεί ότι λαμβάνει ο καταναλωτής, με την πλειοψηφία του κοινού (74%) να αξιολογούν υψηλά τη σχέση value-for-money που βρίσκουν στο σουπερμάρκετ με αυξητική μάλιστα τάση.

 

Ετικέτες: ΈλληνεςΈρευναΠροσφορέςΣούπερ Μάρκετ
ShareTweetShareSharePin
Προηγούμενη Ανάρτηση

Ανατιμούν τις αντικειμενικές, έτσι φερνουν αυξήσεις στους φόρους στα ακίνητα

Next Post

Διπλές εισφορές για 200.000 αυτοαπασχολούμενους το 2018

Σχετικά Άρθρα

souper-market-karotsi-gynaika
Οικονομία

Διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ το 2020

21 Ιανουάριος 2021
0
770857418741525
Ελλάδα

Χρηματοδοτείται ερευνητική πρόταση του Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας

20 Ιανουάριος 2021
1
ads21
Κατερίνη

Πτώση τιμών στην Παρθενίου Βαρδάκα 21!!!

23 Σεπτέμβριος 2019
3
elliniki
Υγεία

Ελληνική μελέτη: 6-8 ώρες ύπνου προστατεύουν την καρδιά

31 Αύγουστος 2018
0
Next Post
diples_eisfores_gia_200

Διπλές εισφορές για 200.000 αυτοαπασχολούμενους το 2018

Εμβόλιο - ΕΟΔΥ

Ετικέτες

Άρθρα (353) Έργα (227) Όλυμπος (129) Αγρότες (154) Αιγινιακός (187) Αλέξης Τσίπρας (154) Αστυνομία (165) Βημα...τίζοντας (1003) Γ' Εθνική (216) Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης (119) ΔΕΗ (114) Δήμος Κατερίνης (798) Δημόσιο (114) ΕΠΣ Πιερίας (152) Εκδήλωση (182) Εκλογές (184) Εκλογές 2019 (166) Επιμελητήριο Πιερίας (152) Ευχαριστήριο (197) Θέσεις εργασίας (148) Θανάσης Λιακόπουλος (193) Ιστορικά (156) Καιρός (412) Κατερίνη (144) Κοροναϊός (167) Κώστας Κουκοδήμος (147) Μπάσκετ (134) Νέα Δημοκρατία (350) ΟΑΕΔ (164) Πιερικός (292) Πιερικός Αρχέλαος (142) Πρόσκληση (115) ΣΥΡΙΖΑ (212) Σάββας Χιονίδης (205) Σκοπιανό (124) Σοφία Μαυρίδου (152) Συλλήψεις (179) Φώντας Μπαραλιάκος (115) Χριστούγεννα (128) απόψεις (414) δημοτικές εκλογές (390) εκδηλώσεις (975) εκκλησιαστικά (304) κορονοϊός (198) υγεία (115)
Ολύμπιο Βήμα - Η Καθημερινή Ενημέρωση
για την Κατερίνη και την Πιερία
ΟΛΥΜΠΙΟ ΒΗΜΑ - Η Καθημερινή Ενημέρωση για την Κατερίνη και την Πιερία
Βότση 18, 601 00, Κατερίνη
Τηλ. 23510 33633
Τηλ. 2351046790
Fax: 23510 20672
E-mail: info@olympiobima.gr

  • Επικαιρότητα
    • Live
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
    • ΒΗΜΑ…τίζοντας
  • Ελλάδα
    • Πολιτική
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Μακεδονία
    • Εκλογές
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Πιερία
    • Δίον-Όλυμπος
    • Κατερίνη
    • Πύδνα-Κολινδρός
  • Υγεία
  • Περιβάλλον
    • Φιλοζωία
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Επιλογές
    • Ζώδια
    • Κοινωνικά
    • Μόδα – Design
    • Τουρισμός
  • Αγγελίες
  • Απόψεις
  • Οικονομία
    • Αγροτικά
    • Εργασία
    • Επιχειρήσεις
    • Ισολογισμοί
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Σινεμά-Tv
    • Τεχνολογία
    • Φωτογραφία
  • Αρχική
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική κατά της Διαφθοράς
  • Δήλωση Εχεμύθειας
  • Όροι Χρήσης

© 2021 Ολύμπιο Βήμα - Η Καθημερινή Ενημέρωση για την Κατερίνη και την Πιερία.

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Πιερία
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Αθλητικά
  • Πολιτισμός
  • Τρόπος Ζωής
  • Υγεία
  • Καιρός
  • Απόψεις
  • Αγγελίες

© 2021 Ολύμπιο Βήμα - Η Καθημερινή Ενημέρωση για την Κατερίνη και την Πιερία.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, δίνετε τη συγκατάθεσή σας για χρήση cookies. Δείτε την Πολιτική Cookies .