Κατερίνη - Πιερία
Δευτέρα, 27 Μαρτίου, 2023
Ο Καιρός Σήμερα και τις επόμενες ημέρες στη Κατερίνη και την Πιερία
NewLetter
No #1 ραδιόφωνο της Κατερίνης!
  • Επικοινωνία
  • Κλιματική Κρίση
  • Πρωτοσέλιδα
Ολύμπιο Βήμα - Νέα και Ειδήσεις από Κατερίνη και Πιερία
Θετικό Φροντιστήριο
  • Κατερίνη
  • Πιερία
  • ΒΗΜΑ…τίζοντας
  • Επικαιρότητα
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Τουρισμός
  • Άρθρα – Απόψεις
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
  • Κατερίνη
  • Πιερία
  • ΒΗΜΑ…τίζοντας
  • Επικαιρότητα
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Τουρισμός
  • Άρθρα – Απόψεις
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Ολύμπιο Βήμα - Νέα και Ειδήσεις από Κατερίνη και Πιερία

Αρχική » News » Ευρωπαϊκά κονδύλια 3 δισ. ευρώ κατάπιαν… οι ελληνικές ράγες

Ευρωπαϊκά κονδύλια 3 δισ. ευρώ κατάπιαν… οι ελληνικές ράγες

Συμβάσεις έργων χωρίς την πρόβλεψη της συντήρησης

Ολύμπιο ΒήμαΟλύμπιο Βήμα
Κυριακή, 19 Μαρτίου 2023, 08:40
News, Ελλάδα
0 0
A A
Ευρωπαϊκά κονδύλια 3 δισ. ευρώ κατάπιαν… οι ελληνικές ράγες

Έργα και υποσχέσεις για ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, εφάμιλλο των προτύπων της Κεντρικής Ευρώπης, θάμπωσαν σε μία στιγμή. Ακόμα και δύο εβδομάδες μετά το τραγικό δυστύχημα οι σκελετοί του ελληνικού σιδηροδρόμου συνεχίζουν να βγαίνουν στο φως.

Μπορεί το παζλ των μοιραίων συμβάσεων 717, 635 και 10005, να έχει ευλόγως μονοπωλήσει τα δημοσιεύματα, όμως οι ελληνικές ράγες έχουν καταπιεί πάνω από 3 δισ. ευρώ, αλλά παραμένουν εγκληματικά απαρχαιωμένες, όπως επισφραγίστηκε με τους 57 νεκρούς στα Τέμπη.

ADVERTISEMENT

Από τα πακέτα των κοινοτικών πόρων έχουν εισρεύσει στη χώρα μας περί το 1 δισ. ευρώ, στην εικοσαετία, για σιδηροδρομικά έργα. Πόροι που έχουν γίνει συχνά «φόβητρο» από την πλευρά της Κομισιόν, που με την απειλή της επιστροφής μεγάλων ποσών ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, πιέζει για την ολοκλήρωση μεταρρυθμίσεων, όπως το άνοιγμα της αγοράς, ή αξιοποίησης των υποδομών από ιδιώτες.

Όπως διαπίστωνε, τον Μάρτιο του 2021, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) στις θέσεις του για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, παρότι το εθνικό θεσμικό πλαίσιο έχει ενσωματώσει τις ευρωπαϊκές οδηγίες για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων, «σε επίπεδο τεχνικής εφαρμογής και υλοποίησης των απαιτήσεων του θεσμικού πλαισίου τα αντανακλαστικά των αρμοδίων φορέων δεν ήταν εξίσου αποτελεσματικά, διαχρονικά, δεδομένου ότι ο σχεδιασμός και η ωρίμανση τέτοιας εμβέλειας έργων υποδομής διαρκεί χρόνια».

Διαβάστε Ακόμη

Σιδηρόδρομος: Πώς Γερμανία και Βρετανία έλυσαν το πρόβλημα της κλοπής χαλκού

Τέμπη: Κεριά και φωτογραφίες για την τραγωδία που δεν πρέπει να ξεχαστεί

«Ξύπνησε» από κώμα 25χρονη της τραγωδίας στα Τέμπη – Νοσηλεύεται σε ΜΕΘ

Πλιάτσικο και δολιοφθορές στις ακινητοποιημένες αμαξοστοιχίες

Πόσα είναι όμως αυτά τα έργα; Σύμφωνα με τα στοιχεία, στο ΕΣΠΑ 2007 – 2013 είχαν ενταχθεί σιδηροδρομικά έργα συνολικού ύψους σχεδόν 1,1 δισ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα στο ΕΣΠΑ 2014 -2020 εντάχθηκαν έργα συνολικού ύψους 629,3 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά δε στον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη (CEF I)», μετρά έργα και μελέτες συνολικού προϋπολογισμού άνω των 759 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 527,47 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν στην κοινοτική συμβολή.

Από τους διαθέσιμους πόρους της προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027 στις σιδηροδρομικές υποδομές αντιστοιχούν 484,5 εκατ. ευρώ, με στόχο την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ/Π, την ανάπτυξη προαστιακού σε σημαντικά αστικά κέντρα και την διασύνδεση με λιμάνια και αεροδρόμια. Πρόκειται για πόρους που θα στηρίξουν το νέο πακέτο σιδηροδρομικών έργων, ύψους 4 δισ. ευρώ, που βρίσκονται σε φάση διαγωνισμών από την ΕΡΓΟΣΕ με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Η Αχίλλειος πτέρνα

Η ολοκλήρωση και η συντήρηση των έργων εκσυγχρονισμού αποτελούν την «αχίλλειο πτέρνα» για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Έχει διαπιστωθεί ότι στην Ελλάδα απαιτείται κατά μέσο όρο διπλάσιος χρόνος από αυτόν που προβλέπεται συμβατικά για την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων.

Όσο για τον άξονα της συντήρησης, είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο σύστημα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση σε παρατρόχια υποδομή, εγκαταστάθηκε μεν σταδιακά από το 2002 στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, δεν περιλάμβανε όμως συντήρηση. Με την αποδυνάμωση του προσωπικού του ΟΣΕ, που διογκώθηκε με την οικονομική κρίση, η συντήρηση του δικτύου, άρα και των συστημάτων συμπιέστηκε.

Όταν οι συμμορίες άρχισαν να ξηλώνουν την υποδομή για τον χαλκό ή να προκαλούν δολιοφθορές (μια πληγή που παραμένει ως σήμερα και χτυπά σε όλη την Ευρώπη), η ανάταξη των συστημάτων γινόταν όλο και πιο δύσκολη έως αδύνατη. Ως τις αρχές του 2012, τα συστήματα εκείνης της εποχής έσβησαν και αφέθηκαν να απαξιωθούν πλήρως.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τους επιστήμονες του ΣΕΣ, το εν λόγω σύστημα «ουσιαστικά δεν τέθηκε ποτέ σε λειτουργία/εκμετάλλευση σε κανένα τμήμα γραμμής, λόγω μη ολοκλήρωσης των απαραίτητων κανονιστικών διαδικασιών (δοκιμών, πιστοποιήσεων κλπ)».

Η περιβόητη τηλεδιοίκηση

Για να φτάσει η χώρα μας κάποια μέρα να εγκαταστήσει το δημοφιλές πια διευρωπαϊκό σύστημα ERTMS, που θα αυξήσει την ασφάλεια διασφαλίζοντας παράλληλα την απαιτούμενη διαλειτουργικότητα με τα ευρωπαϊκά δίκτυα, σήμερα τρέχουν τέσσερα έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, συνολικού κόστους 150 εκατ. ευρώ. Δεδομένου ότι το ERTMS πατάει επάνω σε δύο συστήματα, ETCS (European Traffic Control System) για την αυτόματη προστασία των συρμών και GSM – R (Global System Mobile for Rail) για τη ραδιοκάλυψη, αποτελεί ένα μωσαϊκό συμβάσεων.

Μέχρι σήμερα, για τη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση του βασικού άξονα που ενώνει Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνα διατέθηκαν από το ΕΣΠΑ 2014-2020 80 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων οι κοινοτικοί πόροι ανήλθαν σε 57,4 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, έχουν διατεθεί από το 2015 περίπου 500 εκατ. ευρώ, με τα 260 εκατ. να προέρχονται από το CEF, για την κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός.

Πηγή: ot.gr

Ετικέτες: σιδηροδρομικό δίκτυοΤέμπητραγικό δυστύχημα
Newsletter - Ενημέρωση κάθε ημέρα στο email σας με νέα από το olympiobima.gr.
Ολύμπιο Βήμα στο Google News Ακολουθήστε το Ολύμπιο Βήμα στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση
Ολύμπιο Βήμα

Ολύμπιο Βήμα

Νέα και Ειδήσεις από Κατερίνη και Πιερία
Κατερίνη και Πιερία - Νέα, Ειδήσεις, Επικαιρότητα, αθλητικά, άρθρα και απόψεις, αγγελίες, ο καιρός.
Η καθημερινή εφημερίδα για την Κατερίνη και την Πιερία, από το 1974, στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Καθημερινή ενημέρωση της Κατερίνης και της Πιερίας, με Τοπικά Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

ADVERTISEMENT
Κωνσταντινίδης Εμπόριο Σιδήρου
Ελένη Ελευθεριάδου - Ψυχολόγος
ADVERTISEMENT

Ενημέρωση - Νέα και Ειδήσεις

Έλληνες, Κρυπτοχριστιανοί και Γενετική, η νέα «βόμβα» στα θεμέλια του τουρκικού εθνικισμού

Έλληνες, Κρυπτοχριστιανοί και Γενετική, η νέα «βόμβα» στα θεμέλια του τουρκικού εθνικισμού

26 Μαρτίου 2023
Μακρύγιαλος Πιερίας: Πιάστηκαν στα «πράσα» με αρμαθιές από μύδια

Μακρύγιαλος Πιερίας: Πιάστηκαν στα «πράσα» με αρμαθιές από μύδια

26 Μαρτίου 2023
Η Δίκη του Καραϊσκάκη

Η Δίκη του Καραϊσκάκη

26 Μαρτίου 2023
Φορολογικές δηλώσεις: 10 + 1 σημεία που πρέπει να προσέξετε

Φορολογικές δηλώσεις: 10 + 1 σημεία που πρέπει να προσέξετε

26 Μαρτίου 2023
Ελληνοτουρκικά: Το Timing που ο Ερντογάν άλλαξε στάση απέναντι στον Μητσοτάκη

Ελληνοτουρκικά: Το timing που ο Ερντογάν άλλαξε στάση απέναντι στον Μητσοτάκη

26 Μαρτίου 2023
ADVERTISEMENT
  • 23 τρόποι εξοικονόμησης ενέργειας
  • Συνεταιριστική Τράπεζα Κεντρικής Μακεδονίας
  • Χαλβάς ΑΒΑΚΙΑΝ
  • Experience Katerini
    Experience Katerini
    Experience Katerini
    Experience Katerini
  • Elegant Decorations
  • Αναγγελία Γάμου με ένα Κλικ
  • Spiroulina 300x250
  • Παραλία Κατερίνης - Kassapidis Exchange
  • Σχάρα & Λεμόνι
ADVERTISEMENT
Φαρμακεία Κατερίνης

Δημοφιλή Άρθρα του Μήνα

  • Κατερίνη – Εθνική Επέτειος του 1821: Η Δοξολογία στον Καθεδρικό Ιερό Ναό της Θείας Αναλήψεως (εικόνες)

    Κατερίνη – Εθνική Επέτειος του 1821: Η Δοξολογία στον Καθεδρικό Ιερό Ναό της Θείας Αναλήψεως (εικόνες)

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Από την Κατερίνη και εθελοντές, ιστορική ταινία για τον Αθανάσιο Διάκο (trailer)

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Κατερίνη – Εθνική Επέτειος του 1821: Δηλώσεις Επισήμων μετά το πέρας της παρέλασης

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Μακρύγιαλος Πιερίας: Πιάστηκαν στα «πράσα» με αρμαθιές από μύδια

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Χριστίνα Μόσχη: Από το σκοπευτήριο στην Κατερίνη αγγίζοντας το όνειρο και την πρόκριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
ADVERTISEMENT
Κωνσταντινίδης Εμπόριο Σιδήρου
Ελένη Ελευθεριάδου - Ψυχολόγος
ADVERTISEMENT
ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΙΚΟ ΓΛΕΝΤΙ
Μάθε ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
Η Καθημερινή Ενημέρωση για την Κατερίνη και την Πιερία

© 2022 Ολύμπιο Βήμα
Καθημερινή Ενημέρωση με Νέα και Ειδήσεις από την Κατερίνη και την Πιερία
.
Βότση 18, 601 00, Κατερίνη
Τηλ. 23510 33633
E-mail: info@olympiobima.gr

Η Καθημερινή Ενημέρωση για την Κατερίνη και την Πιερία

  • Το Ολύμπιο Βήμα
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική κατά της Διαφθοράς
  • Δήλωση Εχεμύθειας
  • Όροι Χρήσης
  • Κλιματική Κρίση

Το Ολύμπιο Βήμα στα Social Media

No Result
View All Result
  • Κατερίνη
  • Πιερία
  • ΒΗΜΑ…τίζοντας
  • Επικαιρότητα
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Τουρισμός
  • Άρθρα – Απόψεις
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες

© 2022 Ολύμπιο Βήμα
Καθημερινή Ενημέρωση με Νέα και Ειδήσεις από την Κατερίνη και την Πιερία
.
Βότση 18, 601 00, Κατερίνη
Τηλ. 23510 33633
E-mail: info@olympiobima.gr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In