Ο “εγκέφαλος” της ανίκητης φετινής Red Bull RB19 λέει ότι ήδη ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την αποχώρησή του από τη Formula 1, καθώς στο GP Καναδά σημειώθηκε η 200ή νίκη ενός μονοθεσίου που φέρει την υπογραφή του.
Ο Άντριαν Νιούι δεν προσδιόρισε τη χρονική στιγμή της αποχώρησής του, που αναμφίβολα θα γινόταν δεκτή με ανακούφιση από τις αντιπάλους της Red Bull Racing, αλλά παρότι δήλωσε ότι ακόμη απολαμβάνει τη δουλειά του στη F1 συμπλήρωσε πως
“φυσικά η καριέρα μου δεν μπορεί να συνεχιστεί για πάντα”.
Η Red Bull RB18 του 2022 και ειδικά η φετινή RB19 είναι ίσως τα πιο κυρίαρχα μονοθέσια που έχει σχεδιάσει ο Βρετανός -ο πιο επιτυχημένος σχεδιαστής της ιστορίας της F1- στην καριέρα του, περισσότερο ακόμα και από τη Williams FW14 του Νάιτζελ Μάνσελ.
Η καριέρα του εξαπλώνεται στις πέντε τελευταίες δεκαετίες, και έχει κερδίσει συνολικά 200 GP με τα μονοθέσια που σχεδίασε για τις Williams, McLaren και Red Bull Racing.
Τα μισά από αυτά τα έχει κερδίσει με τη RBR, η οποία στο Μόντρεαλ μπήκε στο κλειστό κλαμπ των ομάδων με τριψήφιο αριθμό νικών στην ιστορία της Formula 1.
Ο Νιούι έχει μεταφράσει καλύτερα από κάθε άλλο τεχνικό διευθυντή τους νέους κανονισμούς που διέπουν το σπορ από τις αρχές του 2022, και έχουν επαναφέρει στα μονοθέσια το περίφημο ground effect – όπου το επίκεντρο της αεροδυναμικής έχει γίνει και πάλι το δάπεδο.
Ο Νιούι, που πρόσφατα ανανέωσε το συμβόλαιό του με τη RBR για απροσδιόριστο αριθμό ετών, ρωτήθηκε στον Καναδά από το βρετανικό δίκτυο Sky F1 για το τέλος της διαδρομής.
Και απάντησε: “Είμαι αρκετά τυχερός να κάνω αυτό που πάντοτε ήθελα να κάνω.
Απολαμβάνω τη δουλειά, τη λατρεύω.
Ναι, φυσικά η καριέρα μου δεν μπορεί να συνεχιστεί για πάντα, οπότε πιστεύω πως όσο η ομάδα με θέλει κι εγώ συνεχίζω να το απολαμβάνω θα συνεχίζω, αλλά ρεαλιστικά έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση. Πότε ακριβώς θα έρθει αυτή η μέρα, δεν το ξέρω”, πρόσθεσε ο Βρετανός.
Καθώς η κυριαρχία της φετινής RB19 θυμίζει τις Williams FW14 των αρχών της δεκαετίας του 1990, στο μυαλό πολλών ήρθε η χαμένη νίκη του Νάιτζελ Μάνσελ με ένα από τα γαλανόλευκα εκείνα μονοθέσια, επίσης στο GP Καναδά το 1991.
Ο Βρετανός “λέοντας” ήταν επικεφαλής του αγώνα καθώς μπήκε στον τελευταίο γύρο, με τη Williams FW14 – Renault, αλλά η νίκη εξανεμίστηκε με πολύ παράξενο τρόπο: το μονοθέσιο έμεινε ακινητοποιημένο στη φουρκέτα, κάποιες εκατοντάδες μέτρα πριν τον τερματισμό.
Οι φήμες έκαναν λόγο για ένα σφάλμα προχειρότητας του Μάνσελ, ο οποίος φέρεται να έχασε μια ταχύτητα κι έτσι να άφησε τον κινητήρα να σβήσει καθώς πανηγύριζε χαιρετόντας το κοινό.
Και τώρα, ο Νιούι επιβεβαίωσε τις φήμες αυτές
Μιλώντας για τη 200ή του νίκη στη F1, ο Βρετανός είπε:
“Είναι κάτι αληθινά ιδιαίτερο. Θα ήταν η πρώτη μου νίκη εδώ [στον Καναδά] το 1991, αλλά ο Νάιτζελ ξέχασε να κατεβάσει ταχύτητα!”.
Πάντως, ο Νιούι δεν αποκλείεται φέτος να σπάσει ένα ασύλληπτο ρεκόρ: να γίνει ο πρώτος σχεδιαστής της ιστορίας που το μονοθέσιό του θα κερδίσει όλους τους αγώνες μιας σεζόν, αν η Red Bull συνεχίσει να είναι τόσο κυρίαρχη στα φετινά GP. Ήδη, με 6 νίκες του Μαξ Φερστάπεν και 2 του Σέρτζιο Πέρεζ, η RB19 έχει πάρει όλες τις καρό σημαίες μέχρι στιγμής.