“Στη δική μας βιομηχανία καταλαβαίνουμε τέλεια ποιος είναι ικανός και ποιος όχι” είπε ο Τότο Βολφ, εκφράζοντας την πλήρη πίστη του ότι ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι, ο 18χρονος που θα διαδεχθεί τον Λιούις Χάμιλτον το 2025 στο κόκπιτ της Mercedes F1, “έχει όλα όσα χρειάζεται για να τα πετύχει”.
Τι μπορεί να έχει δείξει ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι που κάνει τον Τότο Βολφ, τον Πίτερ Μπόνινγκτον και όλους στη Mercedes F1 πεπεισμένους ότι μπορεί ο 18χρονος Ιταλός να γίνει ο νέος αστέρας της Formula 1;
Ο Κίμι Αντονέλι, που μόλις πριν ενάμιση μήνα ενηλικιώθηκε και λίγες μέρες αργότερα -στο πλαίσιο του GP Ιταλίας- ανακοινώθηκε από τη Mercedes F1 για το 2025, κέρδισε ορισμένα τοπικά πρωταθλήματα μονοθεσίων – όμως υπερπήδησε τη Formula 3, και μπήκε απευθείας φέτος στο πρωτάθλημα Formula 2 της FIA.
Στη διάρκεια της φετινής σεζόν της F2 είχε ορισμένες εκλάμψεις οδηγικής δεξιότητας, όπως τη νίκη στον αγώνα Sprint του βροχερού Σίλβερστοουν και άλλη μια νίκη στον Feature αγώνα της Βουδαπέστης, αλλά -παρότι οδηγεί για την κορυφαία ομάδα Prema- έμεινε στην 6η θέση του πρωταθλήματος.
Παρόλα αυτά, ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ είναι πεπεισμένος ότι ο νεαρός Ιταλός έχει την ωμή ταχύτητα ενός φαινομενικού ταλέντου, ενώ στις τρεις ημέρες δοκιμών που έκανε με παλαιότερα μονοθέσια της Mercedes φέτος έδειξε εντυπωσιακά ταχύ και σταθερό γυρολόγιο, εντυπωσιάζοντας στις δοκιμές του Σπα ακόμα και τον “πολύ” Πίτερ Μπόνινγκτον – τον επί σειρά ετών μηχανικό του Λιούις Χάμιλτον.
“Αναμφίβολα, η ωμή ταχύτητα υφίσταται. Είναι σε θέση να καθίσει στο αυτοκίνητο και να γράψει μια σειρά από γρήγορους γύρους”, δήλωσε ο Βολφ για τον Αντονέλι.
Όμως, η επιτυχία στη F1 εξαρτάται από πολλές ακόμα, διαφορετικές και πολύ δύσκολες παραμέτρους.
“Η διαχείριση των ελαστικών είναι μια εργασία που εξελίσσεται διαρκώς, και χρειάζεται μια καμπή εκμάθησης.
Οπότε και αυτό προχωράει. Έτσι τέθηκαν οι προδιαγραφές για την εξέλιξη ενός 17χρονου, ώστε να καταφέρει μια μέρα να είναι έτοιμος να μπει στο αυτοκίνητο.
“Θα μαθαίνεις πάντα αν κάποιος είναι έτοιμος για τη Formula 1 όταν τον ‘ρίχνεις στα βαθιά’.
Πιστεύω ότι ο Κίμι είναι προετοιμασμένος. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να του εξασφαλίσουμε ημέρες δοκιμών.
Δεν καθόμαστε δίπλα του στο αυτοκίνητο. Αυτό πρέπει να το κάνει εκείνος.
Έχει το ταλέντο, έχει την εξυπνάδα, έχει τα πάντα για να τα καταφέρει καλά.
Και πρέπει να του διαμορφώσουμε ένα περιβάλλον στο οποίο μπορεί να μαθαίνει και να εξελίσσεται.
Πρέπει να δίνεις χρόνο στους νέους οδηγούς. Ο Τζορτζ [Ράσελ] είναι ένας εκπληκτικός οδηγός, ένας από τους καλύτερους.
Δεν μπορείς να περιμένεις από έναν 18χρονο να μπει στο αυτοκίνητο και να τον κερδίζει. Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί, είναι αδύνατον”, πρόσθεσε ο Αυστριακός.
Ακολουθώντας το πρότυπο του Χάμιλτον
Ο Βολφ φέρεται -σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές- να επέλεξε τον νεαρό και άπειρο Αντονέλι για τη θέση του Χάμιλτον -που θα φύγει για τη Ferrari– το 2025 διότι δεν ήθελε να χάσει ξανά ένα μεγάλο ταλέντο του σπορ – όπως έχασε πριν από μία δεκαετία τον Μαξ Φερστάπεν.
Ο Αντονέλι οδήγησε μια F1 πριν καν ενηλικιωθεί, αν και μόνο σε δοκιμές, όπως συνέβη και με τον Φερστάπεν.
Όμως, τότε η Red Bull επέλεξε να βάλει τον Ολλανδό έφηβο στη β’ ομάδα της πριν κλείσει τα 18 του, στην Toro Rosso (RB, σήμερα), αντί να τον ρίξει απευθείας “στα βαθιά” της Red Bull Racing.
Ο Βολφ δεν θα κάνει το ίδιο με τον Αντονέλι, αλλά αντίθετα επέλεξε να τον βάλει απευθείας στην ομάδα της Mercedes ώστε να ακολουθήσει το πρότυπο της McLaren με τον Λιούις Χάμιλτον, στο ντεμπούτο του Άγγλου το 2007.
Και παραδέχθηκε, ο διευθυντής της Mercedes F1, ότι έχει φτιάξει το πρόγραμμα της προετοιμασίας του Κίμι στο πρότυπο αυτό – της McLaren με τον Λιούις:
“Νομίζω ότι το πρόγραμμα που με έχει εμπνεύσει περισσότερο είναι εκείνο που μοιάζει με την καριέρα του Χάμιλτον”, είπε ο Βολφ.
“Η εξέλιξή του [Χάμιλτον] στις μικρότερες κατηγορίες και η επίδρασή του στη Formula 1 ήρθαν σε μια εποχή που μπορούσες να κάνεις περισσότερες δοκιμές, από όσες ο Κίμι τώρα.
Ο Ρον [Ντένις, τότε διευθυντής της McLaren] είπε ότι ο Λιούις έπρεπε να ξεκινήσει ήρεμα για να συνηθίσει στη F1, επειδή επίσης ο [Φερνάντο] Αλόνσο ήταν στη McLaren. Ωστόσο, αυτό δεν συνέβη ποτέ, ο Λιούις ήταν άμεσα ανταγωνιστικός και επιτυχημένος.
Με την προετοιμασία που μπορούμε να κάνουμε σήμερα, ο Κίμι μπορεί να μπει στο αυτοκίνητο και να είναι ανταγωνιστικός.
Παρόλα αυτά, η F1 σήμερα είναι ένα διαφορετικό θηρίο σε σχέση με την εποχή που ο Χάμιλτον έκανε το ντεμπούτο του. Υπάρχουν πολλές περισσότερες διαστάσεις και παράμετροι σε σχέση με το παρελθόν.
Ασκείται περισσότερη πίεση και υπάρχουν και τα social media, οπότε είναι σημαντικό να κινείς τα πάντα προς τη σωστή κατεύθυνση, να έχεις τις σωστές προτεραιότητες και να αποφεύγεις ό,τι δεν είναι αναγκαίο. Ο στόχος είναι να δημιουργήσουμε μια νέα επιτυχημένη ιστορία, σαν αυτή του Χάμιλτον”, πρόσθεσε ο Αυστριακός.
Αντιμετωπίζοντας την πίεση
Ειδικά για το θέμα της αφόρητης πίεσης, που καλείται ο Αντονέλι να αντιμετωπίσει εξ απαλών ονύχων, ο Βολφ εξήγησε ότι καταλαβαίνει το ψυχολογικό φορτίο κάτω από το οποίο έχει βάλει τον Ιταλό, και αναφέρθηκε στον τρόπο που θα βοηθήσει τον 18χρονο να ανταπεξέλθει.
“Στο τέλος της ημέρας, είναι απόφαση της ομάδας αν θα προσλάβει ή όχι έναν οδηγό.
Οι αποφάσεις μας είναι απόλυτα συνειδητές, έχουμε συνειδητοποιήσει όλα όσα μπορούν να συμβούν, ξέρουμε τι να περιμένουμε και πώς να ελέγχουμε τις προσδοκίες”, είπε ο Αυστριακός.
Και, αναφερόμενος στο ατύχημα του Αντονέλι στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιταλίας, συνέχισε:
“Ξεκάθαρα, ήταν δύσκολο να διαχειριστεί όλη την πίεση που του φορτώθηκε στη Μόντσα.
Είναι αυτός ο λόγος που κατέληξε στη μπαριέρα; Ίσως.
Κοιτάζω την οδηγική απόδοση. Όπως έχω πει και στο παρελθόν, προτιμώ να λέω σε κάποιον να κόψει ταχύτητα παρά να τον κάνω ταχύτερο, διότι το δεύτερο είναι αδύνατον.
Υπερπήδησε τη F3, έχει κερδίσει τα πάντα σε ό,τι θεσμό έχει συμμετάσχει, έγινε οδηγός της Mercedes, συμμετείχε στο FP1 της Μόντσα, και έχει περάσει καιρός από τότε που ένας Ιταλός βρισκόταν σε κορυφαία ομάδα… Όλα αυτά μπαίνουν κάτω από τον μεγεθυντικό φακό, και είμαι σίγουρος ότι πέφτουν πολλά σε έναν 18χρονο.
Αλλά, όπως είπα και πριν, πρέπει να ‘κολυμπήσει’.
Και ορισμένες τέτοιες μέρες όπως της Μόντσα είναι δύσκολες, και είμαι σίγουρος ότι αισθανόταν απαίσια. Είναι και αυτό μέρος της εξελικτικής διαδικασίας.
Βλέπουμε ότι έχει την ταχύτητα. Και την είδαμε σε όσους γύρους έκανε [στη Μόντσα].
Όμως αυτό που προσπάθησε να κάνει, το αυτοκίνητο δεν μπορούσε να το αντέξει”, κατέληξε ο Βολφ.
Ο ίδιος ο Αντονέλι, σχετικά με το θέμα της πίεσης είπε:
“Νομίζω πως ένας από τους βασικούς τρόπους [να αντιμετωπίζεις την πίεση] είναι να γνωρίζεις ότι έχεις μια ομάδα σαν τη Mercedes γύρω σου που πιστεύει ειλικρινά σε σένα – και πίστευαν σε μένα από πολύ μικρή ηλικία.
Σε βοηθούν να αντιμετωπίσεις την πίεση πολύ καλά, και παρότι ενίοτε δεν την αντιμετωπίζω τέλεια, εξακολουθώ να έχω τη σωστή υποστήριξη από τη Mercedes και επίσης από την οικογένειά μου, οπότε είμαι ειλικρινά χαρούμενος που είμαι μαζί τους και για την υποστήριξη που μου παρέχουν, όχι μόνο στο παρελθόν αλλά και αυτό τον καιρό”.
Συγκεκριμένα, σε ερώτηση για την πίεση της αντικατάστασης του Λιούις Χάμιλτον, ο Ιταλός απάντησε:
“Πιστεύω ότι δεν είναι εφικτό να αντικαταστήσεις τον Λιούις Χάμιλτον.
Είναι μια τόσο σπουδαία προσωπικότητα του σπορ σήμερα, και έχει πετύχει τόσα πολλά στην καριέρα του, που δεν θέλω να θεωρούμαι αντικαταστάτης του.
Είμαι απλά ο επόμενος οδηγός της Mercedes για το 2025, και είμαι ειλικρινά ενθουσιασμένος για αυτό.
Είναι ένας σπουδαίος τύπος και με έχει υποστηρίξει”, κατέληξε ο Κίμι Αντονέλι.
Πριν το πρώτο του GP της Formula 1, το Μάρτιο του 2025, ο 18χρονος Ιταλός θα συνεχίσει να κάνει ιδιωτικές δοκιμές με παλαιότερα μονοθέσια της Mercedes σε κάθε ευκαιρία, και επίσης σε ένα από τα επόμενα GP θα λάβει μέρος ξανά στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές (FP1).
Φυσικά, θα συμμετάσχει και στις δοκιμές νέων οδηγών στο Άμπου Ντάμπι μετά το τελευταίο φετινό GP.