Εκτός από αυτό όμως, είναι χαρακτηριστική και ενδεικτική μια τάση των Σκανδιναβών αλλά και των άλλων τουριστών γενικότερα να στρέφονται όλο και περισσότερο σε όχι τόσο πολύ δημοφιλείς προορισμούς και brand names, αλλά σε νησιά και μέρη που δεν είναι, ακόμα, κορεσμένα.
Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης
Πού οφείλεται αυτό;
Οι Σκανδιναβοί είναι μαθημένοι στην ησυχία, τρομάζουν με τις φωνές και την πολυκοσμία. Στη χώρα τους τα σπίτια είναι πολύ αραιοκατοικημένα μονοκατοικίες, όχι σαν κι εμάς που ακούμε και ξέρουμε όλα όσα κάνουν οι γείτονες μας, πότε μαλώνουν, πότε κάνουν έρωτα κλπ. – και μετά τούς κουτσομπολεύουμε. Γι΄ αυτό τα τελευταία χρόνια προτιμούν να έρχονται διακοπές σε ξενοδοχεία, τα οποία τα έχει νοικιάσει για όλη τη σεζόν σκανδιναβικός τουριστικός οργανισμός, με σκανδιναβικό προσωπικό, σκανδιναβική κουζίνα κλπ. Ή για ήσυχα ενοικιαζόμενα δωμάτια, όπως είναι τα δικά τους.
Αυτό επιβεβαιώθηκε στη διεθνή τουριστική έκθεση ΜΑΤΚΑ TRAVEL FAIR 2025, που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες στο Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο στο Ελσίνκι Φινλανδίας από 16 έως 19 Ιανουαρίου 2025. Το ενδιαφέρον των Φιλανδών παραμένει ισχυρό για τους δημοφιλείς προορισμούς Κρήτη, Ρόδο και Κυκλάδες. Ωστόσο, ένα μεγάλο ποσοστό επισκεπτών αναζητούσε πληροφορίες και για νέους αυθεντικούς και βιώσιμους προορισμούς, στο βόρειο Αιγαίο, το Ιόνιο, την βόρεια Ελλάδα, τη Θεσσαλία και την Πελοπόννησο, όπου θα μπορούν να συνδυάσουν δραστηριότητες στη φύση και στη θάλασσα. Επίσης, σημαντικό ενδιαφέρον καταγράφηκε για αναζήτηση προορισμών για οικογενειακές διακοπές, camping, και ιδανικών προορισμών κατά την χειμερινή περίοδο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Τ.Οs Φινλανδίας το 2024, περισσότερα από 650.000 πακέτα πραγματοποιήθηκαν για προορισμούς στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.
Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση ως ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους Φινλανδούς εδώ και πολλά χρόνια. Το 2024 σχεδόν 225.000 πακέτα πραγματοποιήθηκαν προς την Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 7,4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ο δεύτερος αγαπημένος προορισμός των Φινλανδών ήταν η Ισπανία, με σχεδόν 187.000 πακέτα (αύξηση 3,3% σε σχέση με το 2023).
Συνεκθέτες στο περίπτερο του Ε.Ο.Τ. στη MATKA TRAVEL FAIR 2025 ήταν οι Περιφέρειες Κρήτης και Κεντρικής Μακεδονίας, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής, η Atrium Hotels & Resorts και η Ομοσπονδία Φινλανδο-Ελληνικών Συνδέσμων που αριθμεί 18 Συλλόγους και 2.000 μέλη Φινλανδούς.
Ο νέος ταξιδιωτικός οργανισμός Neckermann Nordic, με έδρα τη Σουηδία λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση Matka Travel Fair και προσφέρει πακέτα για Ελλάδα, όπου παρατηρήθηκε έντονη ζήτηση επίσης για Κρήτη και Ρόδο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των διοργανωτών, στην ΜΑΤΚΑ συμμετείχαν περισσότεροι από 850 εκθέτες/συνεκθέτες από περίπου 70 χώρες ενώ οι επισκέπτες ξεπέρασαν τις 56.000, καταγράφοντας αύξηση κατά 11% σε σχέση με πέρυσι. Ο αυξημένος αριθμός επισκεπτών καταδεικνύει την επιθυμία των ανθρώπων να ανακαλύψουν νέους ελκυστικούς προορισμούς προκειμένου να προγραμματίσουν τα επόμενα ταξίδια τους.
Mια ιδέα, πώς είναι η ζωή στην Φινλανδία μάς δίνει ένας Έλληνας που ζει στην Φινλανδία:
Έχει διάρκεια 24 λεπτά, αλλά νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να τον ακούσουμε!