Το μονοθέσιο του Σεμπάστιαν Φέτελ για τη νέα σεζόν της Formula 1, που παρουσίασε η Aston Martin, είναι -σε αντίθεση με τις Haas VF-22 και τη Red Bull RB18 που προηγήθηκαν- το πρώτο ολοκληρωμένο και αγωνιστικών προδιαγραφών αυτοκινήτο που αποκαλύφθηκε.
H νέα Aston Martin AMR22 παρουσιάστηκε στο εργοστάσιο της Aston Martin Lagonda στο Γκέιντον της Βρετανίας από τον ιδιοκτήτη της ομάδας Λόρενς Στρολ και τους δύο οδηγούς της, Σεμπάστιαν Φέτελ και Λανς Στρολ.
Δεδομένου ότι η Haas με τα ψηφιακά σχέδια της VF-22 και η Red Bull Racing με την εντελώς βασικών προδιαγραφών RB18 (που έμοιαζε να είναι το μονοθέσιο της F1 από τον Ιούνιο βαμμένο στα χρώματά της) δεν αποκάλυψαν πολλά, η AMR22 είναι το πρώτο αυτοκίνητο που δείχνει στην ουσία πως ερμηνεύθηκαν σχεδιαστικά οι ριζικά αλλαγμένοι φετινοί τεχνικοί κανονισμοί.
Επικεφαλής του σχεδιασμού της AMR22 ήταν ο Διευθύνων Τεχνικός Σύμβουλος της Astn Martin F1, Άντριου Γκριν, και ο αγωνιστικός Διευθυντής Τομ ΜακΚάλοου.
Η βρετανική ομάδα οδεύει προς το 2022 με μια σημαντική αλλαγή, την αποχώρηση (πιθανότατα για την Alpine) του διευθυντή της Ότμαρ Ζάφναουερ.
Στόχος της ομάδας για το 2022 δεν είναι ο πρωταθλητισμός, καθώς η Aston Martin Lagonda σε πρώτο χρόνο επενδύει βαρέως στην κατασκευή του καινούριου εργοστασίου της ομάδας.
Ο στόχος είναι να κάνει ένα σημαντικό βήμα προς τη στρατηγική της να φτάσει σε επίπεδο διεκδίκησης και τίτλων στη Formula 1 σε ορίζοντα πενταετίας.
Η Aston Martin AMR22 θα κάνει το πρώτο της shakedown σήμερα στο Σίλβερστοουν, και στο κόκπιτ της θα βρεθεί τόσο ο Φέτελ όσο και ο Στρολ.
Στόχος είναι να ελεγχθούν τα συστήματά της -και να γίνουν οι αλλαγές που ίσως χρειαστούν- πριν ξεκινήσουν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης των μονοθεσίων, στις 23-25 Φεβρουαρίου στη Βαρκελώνη.
Το πρώτο GP του 2022 θα διεξαχθεί στις 20 Μαρτίου στο Μπαχρέιν.