Χθες όμως βγήκε ξανά με επισπεύδουσα την Cepal και με τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.929.000 ευρώ και έγινε δέκτης πολλών χτυπημάτων. Έτσι, η διάρκεια του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού παρατάθηκε για μία ώρα και τελικά κατακυρώθηκε στα 5.560.858 ευρώ, δηλαδή με 1.631.858 ευρώ παραπάνω.
Το κτιριακό συγκρότημα αποτέλεσε για δεκαετίες «σημείο αναφοράς» της κραταιάς άλλοτε Promot-Λαϊνόπουλος και όλων των αντιπροσωπειών της, όπως όμως και της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου γενικότερα καθώς ξεχώριζε τόσο για τη στρατηγική του θέση όσο και για την έκτασή του, αποπνέοντας την ισχυρή θέση της εταιρείας.
Από τότε ωστόσο που άρχισε η κατηφόρα για την εταιρεία εξελίχθηκε σε ένα «ζωντανό μνημείο» για την άνοδο και την πτώση αυτού του ξεχωριστού ομίλου.
Τι περιλαμβάνει
Πρόκειται για ένα οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο συνολικής έκτασης κατά τον τίτλο κτήσεως 7.236 τ.μ. Μετά από μεταβίβαση τμήματος και απαλλοτρίωσης το εναπομείναν κατά το κτηματολόγιο έχει έκταση 6.435 τ.μ. «μετά των επ’ αυτού κτιρίων, υφισταμένων και μελλοντικώς ανεγερθησομένων, καθώς και πάντων των παραρτημάτων, παρακολουθημάτων, προσαυξημάτων, παραπηγμάτων, έργων, πραγμάτων, εγκαταστάσεων και συστατικών μερών αυτού».
Το ακίνητο βρίσκεται στη Δημοτική Κοινότητα και Ενότητα Κηφισιάς, και ειδικότερα στη θέση «Αδάμες» της περιοχής Νέας Κηφισιάς, εντός του εγκεκριμένου σχεδίου και επί της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας (16ο χλμ.).
Επί του ενιαίου οικοπέδου έχει ανεγερθεί σταδιακά από το 1974 έως το 2004 διώροφο κτίριο (γραφεία-έκθεση), το οποίο αποτελείται από:
α) υπόγειο επιφάνειας 1.373 τ.μ.,
β) επέκταση υπογείου επιφάνειας 955 τ.μ.,
γ) ισόγειο (έκθεση) επιφάνειας 1.373 τ.μ.,
δ) επέκταση ισογείου επιφάνειας 710 τ.μ.,
ε) πατάρι επιφάνειας 278 τ.μ. και
στ) πρώτο όροφο επιφάνειας 747 τ.μ.
Σύμφωνα με την Έκθεση Εκτίμησης εντός του ως ενιαίου οικοπέδου έχουν ανεγερθεί δύο σε επαφή κτίρια επαγγελματικής χρήσης τα οποία περιγράφονται ως εξής:
Το κτίριο 1 αποτελείται από:
– Στάθμη ισογείου Α επιφάνειας 1.388,07 τ.μ.: πρόκειται για το πρώτο επίπεδο του συγκροτήματος το οποίο λόγω έντονης κλίσης του οικοπέδου, από την πλευρά της Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας είναι υπόγειο, ενώ από την οδό Δεκελείας είναι ισόγειο και έχει πρόσβαση μέσω αυτής. Χρησιμοποιείται ως χώρος συνεργείου. Εντός του νόμιμου όγκου του έχει κατασκευαστεί ημιώροφος επιφάνειας περίπου 500 τ.μ. που χρησιμοποιείται ως γραφεία του συνεργείου και ως χώρος ανταλλακτικών.
– Στάθμη ισογείου Β 1.388,07 τ.μ. με χρήση έκθεσης αυτοκινήτων και πρόσβαση από την Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας, εντός του νόμιμου όγκου έχει κατασκευαστεί πατάρι περίπου 500,00 τ.μ. με χρήση αρχείου και έκθεσης αυτοκινήτων SMART και ανταλλακτικών.
– Στάθμη Α’ ορόφου 682,33 τ.μ. όπου βρίσκονται τα γραφεία της επιχείρησης. Το Κτίριο 1 έχει κατασκευαστεί σταδιακά κατά τα έτη 1975 και 1976 και διαθέτει φέροντα οργανισμό-επικάλυψη από οπλισμένο σκυρόδεμα, τοίχους από οπτοπλινθοδομή, δάπεδα μωσαϊκά ή βιομηχανικά ή πλακάκια (χώροι συνεργείου) ή μάρμαρα (χώρος γραφείων), εξωτερικά κουφώματα αλουμινίου και εσωτερικά ξύλινα, ρολά βιομηχανικού τύπου και κλιματισμός μέσω αυτοτελών μονάδων στο χώρο γραφείου, ανελκυστήρα δύο προσώπων.
Το κτίριο 2 αποτελείται από:
-Στάθμη ισογείου Α 924,20 τ.μ.: πρόκειται για το πρώτο επίπεδο της επέκτασης με χρήση γκαράζ σύμφωνα με την οικοδομική άδεια, ενώ στην πράξη αποτελεί συνέχεια του συνεργείου του παλιού κτιρίου. Η πρόσβαση προς αυτό επιτυγχάνεται μέσω της οδού Δεκελείας. Τμήμα 238,70 τ.μ. προσμετράται στην δόμηση. Λόγω έντονης κλίσης του οικοπέδου, από την μεριά της Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας είναι υπόγειο ενώ από την μεριά της οδού Δεκελείας είναι ισόγειο και με πρόσβαση μέσω αυτής.
– Στάθμη ισογείου Β, 718 τ.μ. με χρήση γκαράζ αλλά και συνεργείου. Η πρόσβαση γίνεται μέσω της Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας επί της οποίας είναι ισόγειο. Βάσει οικοδομικών αδειών προβλεπόταν και η ανέγερση ορόφου γραφείων περίπου 500 τ.μ. χωρίς όμως τελικά να πραγματοποιηθεί.
Το Κτίριο 2 έχει κατασκευαστεί το έτος 2004.
Επί της πρόσοψης του νέου κτιρίου αλλά και εκτός περιγράμματος αυτού έχει κατασκευαστεί εκθεσιακός χώρος 5 επιπέδων συνολικής επιφανείας 346,10 τ.μ. (ανελκυστήρας οχημάτων), ο οποίος κατά την αυτοψία διαπιστώθηκε ότι ήταν κενός.
Η άνοδος και η πτώση
Η Promot Λαϊνόπουλος υπήρξε ένα όνομα ταυτισμένο με τα αυτοκίνητα της Mercedes-Benz στην Ελλάδα, καθώς ήταν επί δεκαετίες η μεγαλύτερη αντιπρόσωπος και η σημαντικότερη dealer της γερμανικής εταιρείας στη χώρα μας. Εδώ και χρόνια όμως οδηγήθηκε σε κατάρρευση, με αποτέλεσμα σχεδόν όλα τα περιουσιακά στοιχεία του ομίλου να βγαίνουν κατά καιρούς στο σφυρί.
Η εταιρεία Λαϊνόπουλος ιδρύθηκε από τον Ιωάννη E. Λαϊνόπουλο το 1958, ο οποίος το 1971 ίδρυσε στη Σίνδο Θεσσαλονίκης τη βιομηχανία αυτοκινήτων Steyr Ελλάς.
Η πορεία του ομίλου σημαδεύτηκε από το τραγικό γεγονός του θανάτου του στα γραφεία της εταιρείας τον Ιούλιο του 2001, κατά τη διάρκεια μιας σκληρής διαπραγμάτευσης με τους Γερμανούς της Mercedes-Benz.
Τα ηνία ανέλαβαν στη συνέχεια τα παιδιά του Μανώλης και Όλγα, με τις πωλήσεις και τις επιδόσεις του ομίλου να κινούνται ανοδικά, με αποκορύφωμα το 2007, όταν ο όμιλος πέτυχε τα υψηλότερα αποτελέσματα της ιστορίας του.
Με την είσοδο της χώρας στην οικονομική κρίση, ξεκίνησε και η πτώση της Λαϊνόπουλος, που κλιμακώθηκε με δραματική μείωση του τζίρου και υψηλές ζημίες.
Από το 2012 η Mercedes-Benz Ελλάς ΑΕΕ ανακοίνωσε ότι διακόπτει τη συνεργασία της στον τομέα των πωλήσεων με την Promot Λαϊνόπουλος και την Compact Lain, που διέθετε τα αυτοκίνητα Smart, ενώ τον Φεβρουάριο του 2017 ακολούθησε η διακοπή της συνεργασίας και στον τομέα της τεχνικής εξυπηρέτησης.
Την περίοδο 2017-2018 ξεκίνησαν οι πλειστηριασμοί διάφορων ακινήτων του ομίλου, μεταξύ των οποίων και του εν λόγω κεντρικού καταστήματος στη Νέα Κηφισιά.