Εκατοντάδες είχαν ξεκινήσει να στήνονται στις ουρές από νωρίς το πρωί για να εξασφαλίσουν μια καλή θέση στην παραλία.
Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης
Οπαδοί με σημαίες του ουράνιου τόξου, εκκεντρικά κοστούμια και λάμψη στο βλέμμα πλημμύρισαν κάθε εκατοστό της Copacabana, φτιάχνοντας μια ηλεκτρισμένη, ενωτική ατμόσφαιρα. Από κάθε γωνιά της χώρας, άνθρωποι ταξίδεψαν — κάποιοι επί ώρες — για να δουν από κοντά το pop icon. Ένα show-υπερπαραγωγή, αντάξιο του μύθου της, η Gaga ενθουσίασε το κοινό με μια σειρά εκθαμβωτικών εμφανίσεων, με κοστούμια εμπνευσμένα από την εθνική ποδοσφαιρική ομάδα της Βραζιλίας, συνδυάζοντας pop κουλτούρα με τοπικά σύμβολα και υπερηφάνεια. Η σκηνή, πλαισιωμένη από γιγαντοοθόνες κατά μήκος της παραλίας, φιλοξένησε ερμηνείες αγαπημένων κομματιών όπως Alejandro», «Poker Face», «Abracadabra» και φυσικά, το «Bad Romance», με το οποίο έκλεισε τη βραδιά.
Πέρσι κάτι παρόμοιο είχε γίνει και με την Madonna. Μπορούμε να πούμε ότι και οι δύο, Μαντόνα και Gaga, εκτός από τραγουδίστριες είναι και «ινφλουένσερ».
Τι είναι ινφλουένσερ;
Πρώτα-πρώτα, ινφλουένσερ είναι μια αγγλική λέξη, που μεταφράζεται ως «επηρεαστής». Ένας ή μία ινφλουένσερ, λοιπόν, επηρεάζει άλλους. Ποιους; Πόσους; Πώς; Μάς το εξηγούν οι ειδικοί με το δικό τους τρόπο και με τη δική τους ορολογία:
«Οι influencers, οι Youtubers και οι TikTokers, αν και ξεκίνησαν ως μια παροδική μόδα των καιρών, εξελίχθηκαν σε διαμορφωτές των καταναλωτικών μας συνηθειών, αλλά και σε μια από τις dream jobs των νεότερων γενιών σε όλο τον κόσμο -της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης. Διεκδικούν με αξιώσεις το μερίδιο του λέοντος στα διαφημιστικά budgets, παραγκωνίζοντας τα παραδοσιακά μέσα προβολής κι ενημέρωσης και εισπράττουν εξωπραγματικές αμοιβές, για μια πόζα στο σπίτι με το σκύλο και το αποσμητικό τους.
Οι influencers ή κοινώς πλασιέ νέου τύπου -και ψηφιακών προνομίων, δεν είναι ένα φαινόμενο καινούριο, τουλάχιστον στον χώρο του μάρκετινγκ. Στο παρελθόν, ρόλο influencer είχαν οι διασημότητες, που συμμετείχαν σε διαφημίσεις προϊόντων (καλλιτέχνες, αθλητές πολιτικοί: από τον Μοχάμεντ Άλι μέχρι τον Γκορμπατσόφ), αξιοποιώντας έτσι την επιρροή τους στο κοινό (που ήθελε π.χ. να φάει την ίδια πίτσα με τον Γκρμπατσόφ) προς όφελος των διαφημιζόμενων.
Η εμφάνιση όμως του Ίντερνετ και η εδραίωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δημιούργησε ένα άλλο είδος influencers. Που μπορεί να διακρίνονται σε κάτι ή να μη διακρίνονται σε τίποτα. Μπορεί να έχουν ξεκάθαρη ιδιότητα, μπορεί και όχι. Μπορεί να έγιναν γνωστοί μέσα από την τέχνη, την επιστήμη ή τις αθλητικές τους ικανότητες, μπορεί και να επέλεξαν το συγκεκριμένο επάγγελμα για τη διασημότητα. Διότι όπως κάθε διάσημος μπορεί δυνητικά να γίνει influencer, έτσι και ο influencer της διπλανής πόρτας, αυτός που θα προσεγγίσει το κοινό του εξαρχής μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες, μπορεί να γίνει διάσημος. Χωρίς να χρειαστεί τη βοήθεια παραδοσιακών μέσων προβολής, χωρίς φώτα και πανάκριβες κάμερες, χωρίς να μπει σε πλατό, σκηνές ή γήπεδα. Απλώς από την ασφάλεια του δωματίου του. Με βασικό εξοπλισμό το smartphone του.
Το συγκριτικό πλεονέκτημα των influencers
Σε σχέση με τους σταρ του χθες, οι influencers του ψηφιακού σήμερα έχουν ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα. Ακόμα κι αν δεν έχουν τα εκατομμύρια των θαυμαστών, έχουν όμως καθημερινή επαφή κι αλληλεπίδραση με το κοινό τους. Δέχονται κι απαντούν στα μηνύματα των followers, διατηρώντας μια σχέση οικεία, αμφίδρομη και εμπορικά απολύτως αποδοτική.
Ατού τους είναι το γεγονός ότι απευθύνονται σε πολύ στοχευμένο κοινό και κυρίως η οικεία, προσιτή -ακόμα κι αν είναι απρόσιτη- δημόσια εικόνα τους. Η ζωή κι η καθημερινότητά τους -αληθινή ή πλασματική- είναι εκεί, στην οθόνη,και κάθε πιστός follower μπορεί να νιώσει για λίγο κομμάτι της. Να “μπει” στο σπίτι τους, να δοκιμάσει τα δημητριακά τους, τις κρέμες τους και τις συνταγές τους.
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι στον κόσμο των influencers, οι επαγγελματικές φωτογραφήσεις έχουν πολύ μικρότερη δυναμική από μια απλή καθημερινή φωτογραφία, τραβηγμένη με ένα συνηθισμένο smartphone.
Για κάποιους, influencer είναι κάποιος που απλώς περιφέρει τη ματαιοδοξία του και πληρώνεται γι’ αυτό, για άλλους είναι ένας έξυπνος επιχειρηματίας, που αντιλήφθηκε κι αξιοποιεί τις ανάγκες των καιρών.
Σχετική έρευνα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ως influencer ορίζει έναν δημιουργό περιεχομένου, με εμπορική πρόθεση, ο οποίος αναπτύσσει σχέσεις εμπιστοσύνης κι επιρροής με το κοινό του μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες, αποσκοπώντας στη δημιουργία εσόδων. Πώς; Μέσα από τη διαφήμιση πάσης φύσεως προϊόντων (από κρέμες μαλλιών μέχρι δημιουργίες διάσημων σχεδιαστών και από κατσαρόλες μέχρι ταξίδια σε πολυτελείς προορισμούς).
Η καθαρόαιμη τοποθέτηση προϊόντος (σε μια φωτογραφία ή ένα βίντεο) θεωρείται πια σχεδόν ξεπερασμένη. Το ζητούμενο για έναν influencer που σέβεται τον εαυτό του, είναι η ζωή του, όπως αυτή αποτυπώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μια ζωή, που να μπορεί να λειτουργήσει και ως ένα ιδανικό διαφημιστικό σκηνικό για την ανέμελη τοποθέτηση μιας τσάντας κι ενός ρολογιού δίπλα στο θερμός -και το θερμός πωλείται, εννοείται…
Ο Influencer πρέπει να είναι πολυάσχολος, να ταξιδεύει, να έχει κοινωνικές και οικολογικές ευαισθησίες, να μοιράζεται τις θετικές ή αρνητικές εμπειρίες της ημέρας του, μικρές αποτυχίες και μεγάλες χαρές, ψώνια, δώρα, συναντήσεις, συνταγές και συγκινήσεις. Να είναι ένας από μας, αλλά και κοσμοπολίτης. Να ψωνίζει φρούτα στη λαϊκή και να πίνει κοκτέιλ στην Καραϊβική, να σκάβει τον κήπο και να δίνει το παρών σε κοσμικά events. Να μοιράζεται γωνιές του σπιτιού του και του προσωπικού του χρόνου, του σκύλου, των παιδιών, του νυχτικού και της οδοντόκρεμας του…
Η ιδιότητα του influencer οφείλει τα μέγιστα στην εδραίωσή της ως επάγγελμα στην Κιμ Καρντάσιαν και το σόι της. Ως περσόνες, και όχι ιδιαίτερα ταλέντα σε κάτι, η Κιμ και οι αδερφές της, κατάφεραν να κατακτήσουν τον κόσμο, να κάνουν διάσημα νέα brands, να διαμορφώσουν αγοραστικές τάσεις και να ανταμειφθούν με ποσά που ακούγονται εξωπραγματικά, στα μέτρα της αγοράς όμως είναι αντίστοιχα των sold out που κάνουν τα προϊόντα που λάνσαραν -μέσα σε ελάχιστες ώρες…
Το ευρύ πεδίο των αμοιβών
Οι αμοιβές ενός influencer εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες. Πρώτος προβάλλει ο αριθμός των followers, όμως σίγουρα δεν είναι ο μόνος, συχνά δεν είναι καν καθοριστικός. Αυτό δεν σημαίνει πως ο αριθμός των followers δεν παίζει το ρόλο του. Ειδικά, αν είσαι π.χ. ο Κριστιάνο Ρονάλντο, ο οποίος με πάνω από μισό δισ. followers στο Instagram, χρεώνει γύρω στα 2,4 εκατομμύρια δολάρια το post. Στη δεύτερη θέση των top earners του Instagram βρίσκεται η Κάιλι Τζένερ με 1.800.000 δολάρια το post και ακολουθούν ο Λέο Μέσι με 1.777.000 και η Σελίνα Γκόμεζ με 1.735.000 δολάρια ανά post.
Στην Ελλάδα, οι τιμές για τους “επαγγελματίες” του είδους ξεκινούν από 500 ευρώ και μπορεί να φτάνουν ακόμα και τα 10.000 ευρώ για μια δημοσίευση για τα πλέον προβεβλημένα ονόματα του χώρου (όπως η Ιωάννα Τούνη). Κατά μέσο όρο, πληροφορίες αναφέρουν το κόστος για ένα story κινείται γύρω στα 100-200 ευρώ και για ένα post που θα μείνει πάνω από μια εβδομάδα γύρω στα 500.
Το δικό τους εξίσου ευρύ τιμολόγιο έχουν τα βίντεο στο TikTok, που μπορεί να ξεκινούν από 20 ευρώ και να φτάνουν ακόμα και τα 10.000 ευρώ το “κομμάτι” (ανάλογα με το κοινό θέασης). Αν και το TikTok δεν έχει ανακοινώσει επίσημα στοιχεία, θεωρείται πως η μέση αμοιβή ενός influencer με μεγάλο κοινό θέασης, κινείται γύρω στα 1.000 ευρώ το βίντεο.
Βεβαίως, υπάρχουν και οι συμφωνίες “πακέτο” με συγκεκριμένα brands, με συνεργασίες με το μήνα ή που καλύπτουν όλες τις δημόσιες εμφανίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τις οποίες φαίνεται να προτιμούν σταθερές αξίες και στον χώρο του influencing, όπως η Ελένη Μενεγάκη.
Βασικά κριτήρια “επιδραστικότητας”
Ο αριθμός των followers είναι, όπως είπαμε, ένας σημαντικός παράγοντας για να προσελκύσει ένας λογαριασμός το ενδιαφέρον των brands, δεν είναι όμως ο μόνος. Ο πρώτος λόγος είναι ότι συχνά πρόκειται για αριθμό που δεν λέει την αλήθεια. Έρευνες έχουν δείξει ότι ακόμα και τα πιο προβεβλημένα προφίλ (από τον Ρονάλντο μέχρι την Τούνη) περιλαμβάνουν ένα σεβαστό ποσοστό fake λογαριασμών στους ακόλουθους τους (είτε πρόκειται για “αγορασμένους”, ή για πολλαπλά προφίλ των ίδιων προσώπων).
Παράλληλα, υπάρχουν πρόσωπα με μεγάλο αριθμό followers, που δεν έχουν την ίδια δυναμική εμπορικά σε σχέση με πρόσωπα με πολύ λιγότερους followers. Ρόλο εδώ παίζουν κάθε λογής στατιστικά στοιχεία: από τα likes και τα σχόλια, μέχρι τη συχνότητα των επισκέψεων, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και την αγοραστική δεινότητα του κοινού, που μπορεί να κάνουν ένα λογαριασμό μερικών χιλιάδων followers πολύ πιο ελκυστικό στα μάτια μιας εταιρίας, από έναν μερικών εκατοντάδων χιλιάδων. Αυτά ακριβώς τα δεδομένα οδήγησαν στην εμφάνιση των micro και nano influencers.
Τα όρια δεν είναι απολύτως ξεκάθαρα, όμως μπορούμε να πούμε ότι κάποιος που έχει από 1.000 μέχρι 20-25.000 followers ανήκει στην κατηγορία των micro influencers, όσοι περιορίζονται στους κάτω των 1.000 στους nano. Στον αντίποδα βρίσκουμε τους Macro Influencers (οι οποίοι χρωστάνε τα εκατομμύρια των followers τους κυρίως στις ψηφιακές πλατφόρμες) και στην κορυφή τους Mega Influencers (δηλαδή διάσημους με εκατομμύρια θαυμαστές από διαφορετικούς χώρους, με διαφορετικά ενδιαφέροντα).
Για χρόνια, στην αγορά κυριάρχησαν οι macro influencers, τελευταία, ωστόσο, το δικό τους μερίδιο στα διαφημιστικά μπάτζετ διεκδίκησαν και κέρδισαν οι micro και nano influencers. Αν και διαθέτουν πολύ πιο περιορισμένο αριθμό followers, έχουν ένα κοινό, που παρακολουθεί κάθε ανάρτησή τους, γεγονός που βοηθάει τα brands, ιδίως τα νεότερα.
Μπορεί να μην έχουν ευρεία απήχηση, αλλά μπορεί να έχουν το δυνατό κοινό, που μια εταιρία θέλει να προσελκύσει. Παράλληλα, δίνουν στις εταιρίες πρόσβαση σε πιο μικρές, αλλά αφοσιωμένες, κοινότητες χρηστών των social, που έχουν τα χαρακτηριστικά, που ταιριάζουν στα προϊόντα τους.
Στην πράξη, ένας λογαριασμός με 15.000-20.000 πιστούς followers, με τακτικές, καθημερινές αναρτήσεις και αλληλεπίδραση και με δυναμικό κοινό, μπορεί να επιφέρει στον δημιουργό του, ένα γενναίο μηνιαίο εισόδημα (πάνω από 4-5.000 ευρώ το μήνα).
Πώς να γίνεις influencer
Το βασικό εργαλείο που χρειάζεται για να γίνει κάποιος influencer, είναι ένα smartphone (από εκεί και πέρα ένα τρίποδο κι ένα μικρόφωνο, θα κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του). Βασικό ταλέντο, είπαμε, δεν χρειάζεται απαραίτητα. Τυπικά το “επάγγελμα” είναι ανοιχτό για όλους, σκύλων και γατιών συμπεριλαμβανομένων. Ουσιαστικά, όμως, πρόκειται για ένα χώρο, ακόμα άναρχα δομημένο, που μαστίζεται από ανισότητες λόγω φύλου, φυλής, σεξουαλικού προσανατολισμού ή αναπηρίας (χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με έρευνα επιτροπής του βρετανικού Κοινοβουλίου, τον Απρίλιο του 2022, η διαφορά στις αμοιβές μεταξύ λευκών και μαύρων influencers ανερχόταν στο 35%).
Στο να γίνει κάποιος influencer, μπορεί να μην απαιτείται ένα κυρίαρχο ταλέντο, απαραίτητα, όμως χρειάζεται χρόνος και προσπάθεια, αφοσίωση, συνέπεια και πλάνο εργασίας. Ανάλογα με το κοινό -κατ’ επέκταση εταιρίες- που θέλει να προσελκύσει, θα πρέπει να επιλέξει προσεκτικά τα δίκτυα, στα οποία θα ρίξει το βάρος της online παρουσίας του.
Από εκεί και πέρα, θα πρέπει να είναι ενημερωμένος, να παρακολουθεί τα trends, ώστε να αναρτά διαρκώς περιεχόμενο, που να μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον περισσότερων followers. Σημαντικό επίσης είναι να μελετά και να προσπαθεί να γνωρίσει το κοινό του (μέσα από ερωτήσεις και ψηφοφορίες) και να βρίσκεται σε μια διαρκή αλληλεπίδραση μαζί του.
Ο wannabe influencer οφείλει να απαντά σε όλα τα σχόλια και να κρατά συνεχώς ζωντανή τη συζήτηση, να κάνει like σε αναρτήσεις καθιερωμένων influencers, να είναι ευέλικτος και να προσαρμόζεται σε νέες πλατφόρμες και κυρίως να είναι συνεπής στις δημοσιεύσεις του».
πηγή: Χριστίνα Κατσαντώνη jenny.gr
Μια άλλη άποψη-ερμηνεία από τον Αριστοτέλη Βάθη, Ψυχίατρο-Ψυχοθεραπευτή
Στις μέρες μας τα social media έχουν γίνει σημαντικό κομμάτι της ζωής μας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επηρεάζουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ των επιχειρήσεων. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα και τους ινφλουένσερ για να προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Όμως τι ακριβώς είναι ένας social media influencer;
Η αγορά των social media έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία πέντε χρόνια και η δημοτικότητά τους συνεχώς αυξάνεται. Οι διαφημιστές δεν είχαν πολλές επιλογές πριν την εξέλιξη του ίντερνετ και των social media. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζουν να ενώνουν ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα και προτιμήσεις, πολλοί χρήστες αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, έτσι ένα καινούργιο πεδίο έχει κάνει την εμφάνισή του για την διαφήμιση. Οι επιχειρήσεις έχουν πλέον μεγάλη πρόσβαση στο κοινό και σε ομάδες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, χάρη στα social media.
Αν και υπάρχουν πολλοί τύποι social media ινφλουένσερ, η προσωπικότητα και το κοινό τους ξεχωρίζουν. Οι influencers μπορούν να αλληλεπιδρούν με τους followers τους άμεσα και αυτό δημιουργεί δέσμευση και κοινωνικό διάλογο καθώς εκφράζουν ποιοι είναι τι τους κάνει να διαφέρουν. Φυσικά, δεν υπάρχει σαφής ορισμός για τους influencers.
Πριν αναλύσουμε τι ακριβώς είναι ένας ινφλουένσερ, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε την αρχική σημασία αυτής της έννοιας. Με απλά λόγια, ένας influencer είναι κάποιος του οποίου η γνώμη έχει αξία για συγκεκριμένα πράγματα, δηλαδή ασκεί επιρροή σε ανθρώπους με αποτέλεσμα να αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες.
Πριν όμως από τα κοινωνικά δίκτυα ποιοι ήταν οι influencers;
Στη σύγχρονη εποχή, οι “διάσημοι” είναι ένας από τους πιο παλιούς τύπους influencers. Αυτή η κατηγορία είναι αρκετά μεγάλη και περιλαμβάνει καλλιτέχνες (τραγουδιστές και ηθοποιούς), μοντέλα, αθλητές. Στις μέρες μας, ψάχνουμε διαφορετικές διασημότητες. Ανθρώπους που πέρα από το ταλέντο τους έχουν δικές τους επιχειρήσεις που έχουν τεράστια απήχηση στον κόσμο.
Οι ηγέτες είναι μια μορφή influencers. Σε αντίθεση με την κοινή γνώμη, αυτό δεν ισχύει μόνο για τους πολιτικούς. Για παράδειγμα, όταν ο Ομπάμα ήταν Πρόεδρος των ΗΠΑ ήταν πολύ δημοφιλές κάποιος να φτιάχνει τη δική του μπύρα. Η οικογένεια Ομπάμα το είχε αυτό ως χόμπι, και πολλοί άνθρωποι άρχισαν να κάνουν το ίδιο. Ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι τα μέλη της Βρετανικής βασιλικής οικογένειας. Πόσοι άνθρωποι βλέπουν τι φοράνε και τρέχουν να αγοράσουν τα ίδια ρούχα; Αυτό ισχύει, ειδικά για τα νεότερα μέλη της βασιλικής οικογένειας.
Οι άνθρωποι που ασχολούνται με τη βιομηχανία (επιχειρηματίες) και οι άνθρωποι του πνεύματος είναι μια σημαντική κατηγορία influencers. Οι άνθρωποι δεν ενδιαφέρονται μόνο για την ειδίκευση τους αλλά θέλουν να γνωρίζουν τι προϊόντα χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους.
Τι είναι ο social media influencer;
Είναι κάποιος που μπορεί να ασκεί επιρροή μέσα από τα social media. Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε τι ακριβώς είναι ένας ινφλουένσερ πρέπει πρώτα να αποσαφηνίσουμε τι ακριβώς κάνει. Αυτό που κάνουν οι influencers είναι να δημιουργούν περιεχόμενο, να χτίζουν το δικό τους κοινό στα social media και με τον καιρό οι ακόλουθοι να ακούνε όσα έχουν να τους πούνε. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές διαφορές ως προς τον τρόπο με τον οποίο επιτυγχάνουν αυτό το στόχο.
Οι social media influencers είναι δημιουργοί περιεχομένου
Το κυριότερο πράγμα που κάνουν είναι να δημιουργούν περιεχόμενο, γιατί χωρίς περιεχόμενο δεν μπορούν να επηρεάζουν κανέναν. Η δημιουργία περιεχομένου μπορεί να περιλαμβάνει το blogging, την δημιουργία βίντεο (youtubers) και την φωτογραφία. Δεν έχει σημασία τι δημιουργούν, ωστόσο, το περιεχόμενο πρέπει να έχει συγκεκριμένη ποιότητα ώστε να υπάρχει ταύτιση με το κοινό όταν προβάλλεται στα κοινωνικά δίκτυα. Διαφορετικά, η απήχηση δεν θα είναι μεγάλη. Επιπλέον, το περιεχόμενο πρέπει να εστιάζει σε συγκεκριμένο αντικείμενο. Αν αυτό δεν συμβεί, είναι πολύ πιο δύσκολο κάποιος να δημιουργήσει μια σφαίρα επιρροής. Επίσης είναι πολύ σημαντική η δημιουργία εμπιστοσύνης με το κοινό.
Οι influencers έχουν πλήρη απασχόληση;
Υπάρχουν πολλοί influencers που βγάζουν αρκετά χρήματα κάνοντας αυτό που αγαπάνε. Κάποιοι ζητούν πολλά χρήματα για να δημιουργήσουν χορηγούμενο περιεχόμενο. Όμως αυτό πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας και ο influencer να έχει έναν αρκετά μεγάλο αριθμό ακολούθων. Από την άλλη πλευρά , υπάρχουν influencers που έχουν και άλλες δουλειές. Αυτοί οι άνθρωποι δεν ζητούν πολλά χρήματα για ένα post, δεν θέλουν να ξοδεύουν όλο το χρόνο τους στη δημιουργία περιεχομένου ή έχουν μόλις αρχίσει. Κάπου στη μέση, υπάρχουν άνθρωποι που βγάζουν τα χρήματα της μερικής απασχόλησης όταν δημιουργούν χορηγούμενο περιεχόμενο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι μαμάδες που μιλούν για τα μυστικά τους με άλλες μαμάδες. Επίσης μπορεί κάποιοι γυμναστές ή επιχειρηματίες να κάνουν προώθηση της δουλειά τους.
Πόσους ακολούθους χρειάζεται κάποιος για να είναι influencer;
Σίγουρα, το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό είναι όσοι έχουν εκατομμύρια ακολούθους. Ωστόσο, αυτό δεν είναι απολύτως αλήθεια. Κάποιοι influencers έχουν πολλούς ακολούθους, αλλά δεν είναι ανάγκη κάποιος να έχει ένα τεράστιο κοινό για να δημιουργεί χορηγούμενο περιεχόμενο. Στην πραγματικότητα, τα περισσότερα trends προκύπτουν από τους “nano influencers”, δηλαδή από ανθρώπους που έχουν 1000-10000 followers. Οι εταιρείες γνωρίζουν ότι υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό δέσμευσης, και αυτό τους κάνει πολύτιμους.
Ποιοι είναι οι τύποι influencers στα social media;
Γενικά, οι influencers χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Πρώτον, ανάλογα με τον αριθμό των followers που έχουν. Υπάρχουν οι “nano influencers” με 1000-10000 ακολούθους και οι “celebrities” με εκατομμύρια ακολούθους. Αυτός είναι ο κύριος διαχωρισμός για το μάρκετινγκ.
Δεύτερον, υπάρχουν influencers που παραμένουν αφοσιωμένοι σε ένα brand. Αυτό σημαίνει δέσμευση στο συγκεκριμένο brand. Μπορεί να είναι από υπάλληλοι μέχρι πελάτες που πραγματικά επενδύουν στο brand.
Ποιο είναι ο σκοπός των social media influencers;
Οι social media influencers είναι άνθρωποι που έχουν επιρροή και δύναμη στα social media. Η γνώμη τους έχει αξία για τους ακολούθους τους επειδή τους θεωρούν ειδικούς για συγκεκριμένα πράγματα. Λόγω των social media αναπτύχθηκε και ένα νέο είδους μάρκετινγκ, το social media μάρκετινγκ. Οι εταιρείες αξιοποιούν αυτή την επιρροή των ινφλουένσερ ώστε οι ακόλουθοι να αγοράζουν τα προϊόντα τους.
Ποιος είναι ο ρόλος των social media influencers;
Οι social media influencers καλύπτουν ένα μεγάλο κενό ανάμεσα στις εταιρείες και στους καταναλωτές. Αποτελούν μια γέφυρα σύνδεσης καθώς συστήνουν και λένε την ειλικρινή τους άποψη για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Αυτό είναι κάτι που δεν πρόκειται ποτέ να λάβουν οι καταναλωτές από τους διάσημους. Επίσης οι social media influencers δημιουργούν ποιοτικό και υψηλής ποιότητας περιεχόμενο και τελικά χτίζουν μια κοινότητα ανθρώπων με τα ίδια χόμπι και ενδιαφέροντα.
Σε πολλές περιπτώσεις η υπερβολική έκθεση των influencers οδηγεί σε θέματα ψυχικής υγείας όπως το άγχος και η κατάθλιψη. Είναι δύσκολο κάποιος να βρει την ισορροπία ανάμεσα στην πραγματική και στην εικονική ζωή. Η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ και το LIFE COACHING είναι εξαιρετική επιλογή για να μπορέσει κάποιος να διαχειριστεί όλα τα θέματα που προκύπτουν από τη χρήση των social media.
πηγή: Therapia.gr