Αν προσέξει κανείς τα μαγαζιά στην αγορά, θα δει ότι τα περισσότερα απευθύνονται σε γυναίκες πελάτισσες.
Για παράδειγμα, στα καταστήματα παπουτσιών, τα 3/4 στη βιτρίνα είναι γυναικεία, και ελάχιστα αντρικά.
Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης
Οι γυναίκες ήταν πάντοτε οι καλύτερες πελάτισσες.
Πρώτα – πρώτα, βγαίνουν έξω για να αγοράσουν 2 πράγματα και όταν γυρίσουν σπίτι έχουν αγοράσει 5.
Γι΄ αυτό και η ντουλάπα είναι φίσκα.
Γι’ αυτό και το ψυγείο και η κατάψυξη βογκάνε και δεν έχουν καθόλου ελεύθερο χώρο.
Οι άντρες κουρεύονται 2 φορές το χρόνο, Πάσχα – Χριστούγεννα, ενώ οι γυναίκες κάθε 2 βδομάδες πάνε στην κομμώτρια.
Οι άντρες φοράνε τα ίδια ρούχα για 20 χρόνια.
Oι γυναίκες κάθε 2 – 3 μήνες αγοράζουν και κάτι καινούργιο.
Οι άντρες γερνάνε με άσπρα μαλλιά.
Οι γυναίκες βάφουν τα μαλλιά τους μόλις εμφανιστεί η πρώτη άσπρη τρίχα.
Οι άντρες δεν δίνουν σημασία και δεν στενοχωριούνται αν βάλουν μερικά κιλά.
Οι γυναίκες, αντίθετα, είναι οι καλύτερες πελάτισσες των γυμναστηρίων και ινστιτούτων αδυνατίσματος.
Οι άντρες το μόνο αξεσουάρ που φοράνε είναι το ρολόι.
Οι γυναίκες αγαπούν τα κοσμήματα, τα χρυσαφικά, και δίνουν ένα σωρό λεφτά για καλλυντικά, βαφές, πούδρες, σκιές, κραγιόν, κλπ.
Πασαλείβονται επί ώρες με πανάκριβες κρέμες ημέρας-νυκτός, βάφουν ματοτσίνορα και φρύδια, τα νύχια, τα μαλλιά ό,τι χρώμα θέλεις, μαύρα, ξανθά, καστανά, κόκκινα.
Στα περισσότερα ζευγάρια τα ψώνια για τον άντρα τα κάνει η γυναίκα.
Επίσης, τις οικονομικές αποφάσεις τις παίρνει η γυναίκα.
Το 90% του τζίρου στην αγορά το κάνουν οι γυναίκες.
Ακόμα και στο κάπνισμα ξεπέρασαν τους άντρες.
Στο ερώτημα, «γιατί οι γυναίκες αγαπούν τα ψώνια;» οι επιστήμονες απαντούν ότι αυτό οφείλεται σε τρεις λόγους:
1) Στην περιέργεια. Να μη ξεχνάμε ότι στον παράδεισο ο καταραμένος όφις στην Εύα πρότεινε το μήλο – κι όχι στον Αδάμ.
2) Θέλουν να είναι ωραίες και ελκυστικές. Γι’ αυτό επί ώρες κοιτάζονται μπροστά στον καθρέφτη. Γι’ αυτό ξοδεύουν τόσα λεφτά για καλλυντικά και κοσμήματα.
3) Είναι πιο κοινωνικές και έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από αλλαγή. Το να βγουν για ψώνια αποτελεί ένα είδος εκδρομής, επαφής με τους άλλους και διασκέδασης. Πριν αγοράσουν κοιτάζουν καλά – καλά τις βιτρίνες, γυρνάνε όλη την αγορά για να βρουν πού είναι φτηνότερα, και τις αρέσει να κάνουν παζάρια στην τιμή. Κι αφού αγοράσουν, μαζεύονται με τις φίλες τους και ενημερώνει η μία την άλλη με όλες τις λεπτομέρειες.
Ευτυχώς που υπάρχουν οι γυναίκες και κινούν την αγορά, αλλιώς τα περισσότερα καταστήματα θα είχαν κλείσει!