Πάλεψαν, άξιζαν και… τα κατάφεραν, οι αριστούχοι των φετινών Πανελληνίων αποκαλύπτουν τον αγώνα τους και τους κόπους για την επίτευξη της επιτυχίας!
Τέλος η αγωνία για τους φετινούς υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων καθώς την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες τους. Τρεις αριστούχοι τους νομού μας, μας εκφράζουν την δικαίωση και την ικανοποίηση τους που μετά από δυο χρόνια τηλεκπαίδευσης και μια δύσκολη τελευταία χρονιά προετοιμασίας κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους.
Δημήτρης Μαλάμος, 19.200 μόρια, κατεύθυνση υγείας (3ο επιστημονικό πεδίο)
- Έχεις συγκεντρώσει 19.200 μόρια, οι κόποι σου ανταμείβονται;
Έχοντας συγκεντρώσει 19.200 μόρια αισθάνομαι ότι οι κόποι μου ανταμείφθηκαν στον βαθμό που έπρεπε.
- Για ποια σχολή ενδιαφέρεσαι;
Ενδιαφέρομαι για την Ιατρική Σχολή, με πρώτη προτίμηση το τμήμα του ΑΠΘ.
- Πως νιώθεις τώρα μετά τα αποτελέσματα;
Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων με έχει γεμίσει μονάχα με θετικά συναισθήματα, ενώ το άγχος έχει παραχωρήσει τη θέση του στον ενθουσιασμό.
- Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σου;
Η επιτυχία μου στις εξετάσεις αποτελεί συνδυασμό τόσο ατομικής προσπάθειας και πειθαρχίας όσο και κατάλληλης φροντιστηριακής υποστήριξης
- Αφιέρωσες πολύ χρόνο στο διάβασμά σου;
Σε γενικές γραμμές, και χωρίς διάθεση υπερβολής, καθημερινά αφιέρωνα τέσσερις – πέντε ώρες για μελέτη.
- Τι θα συμβούλευες σε αυτούς που αρχίζουν τώρα τον αγώνα τους;
Ο δρόμος προς την επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις απαιτεί εργατικότητα και υπομονή. Για όσους μάλιστα θέτουν υψηλούς στόχους υψηλούς στόχους χρειάζεται σωστή ιεράρχηση προτεραιοτήτων και συνεχή μελέτη σε όλη τη διάρκεια της σχολικής διαδρομής κι όχι μόνο στην Γ΄ Λυκείου.
- Ποιος ήταν ο ρόλος των καθηγητών και των γονέων σου στην πορεία σου;
Αναμφίβολα, η ψυχική δύναμη και τα απαραίτητα εφόδια που μου πρόσφεραν οι γονείς μου και οι καθηγητές μου διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στην πορεία μου προς την επιτυχία.
Μάνος Κολυβάκης,18.770 μόρια, θετική κατεύθυνση (2ο επιστημονικό πεδίο)
- Έχεις συγκεντρώσει 18.770 μόρια, οι κόποι σου ανταμείβονται;
Οι κόποι των δυο τελευταίων χρόνων σίγουρα ανταμείβονται. Ήταν δυο εξαιρετικά δύσκολες χρονιές και θυσίασα αρκετά πράγματα για να φτάσω στο επίπεδο στο οποίο βρίσκομαι. Όμως μέσα από αυτή την προσπάθεια κατάφερα να επιτύχω και να φτάσω τους στόχους μου.
- Για ποια σχολή ενδιαφέρεσαι;
Ενδιαφέρομαι για το τμήμα χημείας ειδικά του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου
- Πως νιώθεις τώρα μετά τα αποτελέσματα;
Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ένιωσα τεράστια ανακούφιση. Συνειδητοποίησα πως όλο αυτό τελείωσε επιτέλους και πλέον βρίσκεται στο παρελθόν. Έτσι μπορώ ξέγνοιαστος να απολαύσω το καλοκαίρι μου.
- Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σου;
Πιστεύω ότι είναι ένας συνδυασμός εξαιρετικών καθηγητών και της δική μου προσωπικής προσπάθειας. Αν ο μαθητής βρει τους κατάλληλους καθηγητές για να τον καθοδηγήσουν και επιπλέον κάνει και την δική του συνειδητή προσπάθεια, ο δρόμος για την επιτυχία είναι ανοιχτός. Έτσι κι εγώ αφιερώνοντας ατελείωτες ώρες στην κατανόηση και την εμβάθυνση σε θέματα χημείας, φυσικής, μαθηματικών και έκθεσης και έχοντας στο πλάι μου ικανούς καθηγητές ,έφτασα στον στόχο μου.
- Αφιέρωσες πολύ χρόνο στο διάβασμά σου;
Θεωρώ πως ναι, από την Β' κιόλας λυκείου διάβαζα εντατικά προσπαθώντας να μη μείνω πίσω. Ποτέ δεν χαλάρωσα ιδιαίτερα , παρά μόνο λίγο πριν και κατά την διάρκεια των πανελληνίων που περιορίστηκα στο να κάνω επανάληψη τη θεωρία. Κατά την διάρκεια των δύο χρόνων χρειάστηκε να αφήσω πολλά πράγματα, όπως τα χόμπι, τις εξόδους κλπ. Αυτό όμως, όπως φάνηκε όταν ξεκίνησα την Γ΄ λυκείου δεν ήταν αρκετό. Αναγκάστηκα να θυσιάσω και τον ύπνο μου, μένοντας πολλές φορές ξύπνιος όλο το βράδυ ώστε να είμαι συνεπής στις υποχρεώσεις μου. Πέρασα δυο δύσκολες χρονιές και μπορώ να πω με σιγουριά πως αν κάποιος προσπαθήσει αρκετά, θα ανταμειφθεί.
- Τι θα συμβούλευες σε αυτούς που αρχίζουν τώρα τον αγώνα τους;
Αρχικά θέλω να ξεκαθαρίσω πως ναι, οι πανελλήνιες αποτελούν μια επίπονη και δύσκολη περίοδο της μαθητικής ζωής αυτών που τις επιλέγουν. Είναι όμως αυτό που λέει το όνομά τους: εξετάσεις. Συχνά οι πανελλήνιες δαιμονοποιούνται , ενώ στον πυρήνα τους είναι απλά εξετάσεις. Απευθυνόμενος σε γονείς και μαθητές θα ήθελα να τονίσω πόσο μεγάλο λάθος είναι να δίνει κάποιος τεράστια βαρύτητα σε αυτή την εξέταση. Δεν κρίνεται η ζωή κάποιου από αυτές και δεν αξίζει η ψυχολογική καταπίεση που νιώθει ένας μαθητής αν το περιβάλλον του κρατάει αυτή τη στάση. Πέρα από αυτό, πιστεύω πως ένας καλό πρόγραμμα , αυτοσυγκέντρωση και πειθαρχία είναι τα κλειδιά για την επιτυχία στις εξετάσεις.
- Ποιος ήταν ο ρόλος των καθηγητών και των γονέων σου στην πορεία σου;
Οι καθηγητές μου ήταν αυτοί που με έβαλαν στον «κόσμο» του κάθε μαθήματος, αυτοί που με καθοδήγησαν. Ήταν αυτοί που απλοποίησαν έννοιες, που μου έλυσαν απορίες και με βοήθησαν να εμβαθύνω περαιτέρω στη γνώση. Φυσικά δε θα μπορούσα να τα είχα καταφέρει χωρίς αυτούς. Οι γονείς μου με βοήθησαν με όποιο τρόπο μπορούσαν στην πορεία μου, προσπαθώντας να με ενθαρρύνουν όσο μπορούσαν από τις υποχρεώσεις μου. Μου στάθηκαν στην προσπάθεια μου και τους είμαι ευγνώμων για αυτό.
Λαμπονίκου Ευαγγελία,18.770 μόρια, κατεύθυνση υγείας (3ο επιστημονικό πεδίο)
- Για ποια σχολή ενδιαφέρεσαι;
Για την Ιατρική σχολή.
- Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σου;
Θεωρώ ότι είναι το μεθοδικό διάβασμα, το οποίο απαρτίζεται από ένα καλά θεμελιωμένο πρόγραμμα και βέβαια συνέπεια απέναντι σε αυτό και η θετική ψυχολογία που απορρέει από την αμέριστη συμπαράσταση των γονέων μου και των αγαπημένων μου προσώπων.
- Αφιέρωσες πολύ χρόνο στο διάβασμά σου;
Ναι, θα μπορούσα να πω ότι και στις δυο χρονιές που έδωσα διάβαζα από το πρωί μέχρι το απόγευμα και το βράδυ. Βέβαια την δεύτερη χρονιά επειδή ήμουν ήδη προετοιμασμένη ήταν πιο εύκολο το διάβασμα από την πρώτη χρονιά. Αλλά και πάλι χρειάζεται διάβασμα και μεθοδικότητα.
- Τι θα συμβούλευες σε αυτούς που αρχίζουν τώρα τον αγώνα τους;
Θα τους συμβούλευα να παλεύουν για τα όνειρα τους και να δίνουν μια δεύτερη ευκαιρία στον εαυτό τους γιατί όταν έχεις έναν σκοπό ζωής αξίζει να ξανά προσπαθείς και να δίνεις τον καλύτερό σου εαυτό γιατί όταν πετυχαίνεις το όνειρό σου είναι μια ικανοποίηση για τον εαυτό σου που δεν συγκρίνεται.
- Τα social media και γενικά η τεχνολογία σε επηρέασαν στο διάβασμά σου;
Δεν θα το έλεγα γιατί μπορούσα να ελέγξω τον εαυτό μου και να έχω μια αυτοκυριαρχία. Το κινητό μου αν και το είχα μαζί μου όταν διάβαζα δεν ασχολούμουν με αυτό. Μόνο όταν ήθελα να κάνω διάλειμμα το χρησιμοποιούσα για λίγο.
- Ποιος ήταν ο ρόλος των καθηγητών και των γονέων σου στην πορεία σου;
Οι καθηγητές και οι γονείς μου ήταν πάρα πολύ υποστηρικτικοί και με βοήθησαν οι καθηγητές με το έργο τους στις απορίες μου και στήριξαν φυσικά την προσπάθεια μου και οι γονείς μου πιο πολύ ψυχολογικά ποτέ δεν επέβαλαν την γνώμη τους σε κάτι ούτε όταν αποφάσισα να δώσω δεύτερη φορά ούτε στην επιλογή της σχολή που επιθυμώ. Πάντα με στήριζαν σε όποια επιλογή και να έκανα και δεν είχα κανένα πρόβλημα
Ζέτα Μπαραλιάκου
* Η συνέντευξη θα δημοσιευθεί στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας ΟΛΥΜΠΙΟ ΒΗΜΑ στο φύλλο της Δευτέρας 4.7.2022