Μερίδιο από το τουριστικό ρεύμα που φέρνει στη Θεσσαλονίκη και στον Βόλο η αγορά της κρουαζιέρας διεκδικούν οι φορείς της Πιερίας.
Στόχος είναι η προσέλκυση με εξειδικευμένες μονοήμερες εκδρομές τουριστών που ταξιδεύουν με τα κρουαζιερόπλοια που δένουν στα δύο κοντινά λιμάνια, κάτι που εκτιμάται ότι θα διευρύνει την τουριστική περίοδο. Με τον τρόπο αυτό η περιοχή θα εκμεταλλευτεί την αξιοσημείωτη ανοδική πορεία που καταγράφουν οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων το τελευταίο διάστημα ειδικά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.
Ήδη ο Πιερικός Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΠΟΤΑΠ) έχει έρθει σε επαφή με στελέχη εταιρειών κρουαζιέρας απ’ όλο τον κόσμο, τα οποία μάλιστα θα φιλοξενήσει για τέσσερις ημέρες, προκειμένου να δουν από κοντά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής που έχει εύκολη οδική πρόσβαση από τα δύο λιμάνια και διαθέτει σπάνια φύση με αιχμή το μυθικό βουνό του Ολύμπου και το εθνικό πάρκο, σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους και πολιτιστικά μνημεία, ακτογραμμή χιλιομέτρων, παραδοσιακούς οικισμούς και ιδιαίτερη γαστρονομία.
«Κάνουμε προσπάθειες έτσι ώστε να οργανωθούν μονοήμερες θεματικές εκδρομές από τα κρουαζιερόπλοια που ελλιμενίζονται στη Θεσσαλονίκη και στον Βόλο. Οι εκδρομές αυτές έχουν ως θέμα τον Όλυμπο, τα αρχαιολογικά μνημεία με επίκεντρο το Δίον, την ιερή πόλη των αρχαίων Μακεδόνων, τις παραλίες και τα βήματα του Αποστόλου Παύλου στην Πιερία. Στο τέλος Σεπτέμβρη θα διοργανώσουμε ένα μεγάλο fam trip (σ.σ. ταξίδι εξοικείωσης) για στελέχη εταιρειών κρουαζιέρας απ’ όλον τον κόσμο, που έχουν ως γνωστικό αντικείμενο τον σχεδιασμό τέτοιων εκδρομών, για να δουν δια ζώσης κατά πόσο αυτές οι εκδρομές ανταποκρίνονται στα στάνταρ και τα πρότυπά τους, έτσι ώστε από το 2025 και μετά να τις εντάξουν ως τουριστικό προϊόν στα πακέτα τους», εξήγησε στη Voria.gr ο διευθυντής του ΠΟΤΑΠ, Βασίλης Δήμου.
Η Πιερία είναι ένας από τους προορισμούς των ταξιδιωτών της κρουαζιέρας, οι οποίοι όμως αφενός είναι περιορισμένοι, αφετέρου πηγαίνουν σχεδόν αποκλειστικά στον αρχαιολογικό χώρο του Δίου και επιστρέφουν αμέσως μετά. Αυτό που επιδιώκει ο ΠΟΤΑΠ είναι να αναχωρούν αμέσως μόλις φτάσουν στον αρχικό τους προορισμό και να παραμένουν τις περισσότερες ώρες της παραμονής τους στη στεριά, συνδυάζοντας το πακέτο της εκδρομής που έχουν επιλέξει και με άλλες δραστηριότητες.
Άνοιγμα σε νέες αγορές
Η προσέλκυση τουριστών κρουαζιέρας αναμένεται να έχει πολλαπλά οφέλη για στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Άλλωστε, όπως δείχνουν τα στοιχεία πρόκειται για επισκέπτες υψηλότερου οικονομικού επιπέδου, οι οποίοι ταξιδεύουν και εκτός σεζόν, κάτι που αποτελεί προτεραιότητα για μία περιοχή που βασίζεται κυρίως στα Βαλκάνια και με την τουριστική της περίοδο να περιορίζεται στους καλοκαιρινούς μήνες. Παράλληλα, ο οργανισμός επιχειρεί άνοιγμα και σε νέες αγορές, ώστε να επιτύχει τον στόχο του 12μηνου τουρισμού.
«Οι επόμενες κινήσεις μας είναι να κάνουμε άνοιγμα στις Κάτω Χώρες και μεσοπρόθεσμα και στις σκανδιναβικές, όχι μόνο γιατί οι τουρίστες αυτών των περιοχών είναι υψηλότερου βιοτικού επιπέδου, αλλά και γιατί ταξιδεύουν και εκτός σεζόν», ανέφερε ο κ. Δήμου και πρόσθεσε: «Η Πιερία δεν είναι μόνο για τους τρεις μήνες του καλοκαιριού. Θέλουμε τουρισμό 12 μήνες τον χρόνο. Έχουμε τον Όλυμπο και όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που μπορούν να αναπτυχθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και προσπαθούμε να το αξιοποιήσουμε».