Από την πολύχρονη εμπειρία μας προκύπτει ότι σπάνια τόσοι υπουργοί και υφυπουργοί βρέθηκαν στην πόλη μας και ενέσκηψαν στα προβλήματα του τόπου μας.
Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για μια πολύ σοβαρή υπόθεση. Πρόκειται για το μέλλον της Πιερίας για τα επόμενα 50 χρόνια.
Ο σχεδιασμός που θα προκύψει θα δώσει τις ευκαιρίες ανάπτυξης του Νομού και δεν αφορά μόνο τη δόμηση, αλλά και το περιβάλλον και το κυκλοφοριακό, και τη διασύνδεση με τους όμορους νομούς και πολλά άλλα που έχουν σχέση με τις παραγωγικές ανάγκες του τόπου.
Η επίσκεψη προαναγγέλθηκε πριν από μέρες, και έγιναν διαδικτυακές συσκέψεις με τους βουλευτές, τους επικεφαλής των τριών Δήμων και την Αντιπεριφερειάρχη, με λεπτομερή αναφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο νομός μας.
Η όλη προηγούμενη διεργασία, αλλά πρωτίστως η σημερινή παρουσίαση στο κλιμάκιο των πολλών υπουργών που θα επισκεφτούν τον τόπο μας έχει να κάνει με την προοπτική εξέλιξης της Πιερίας .
Πρωτίστως όμως αφορά τους τοπικούς άρχοντες που αυτοί θα διαχειριστούν και θα εφαρμόσουν τα σχέδια που προτείνουν και θα κληθούν μετά την έγκρισή τους να υλοποιήσουν.
Το ζητούμενο είναι αν οι τοπικοί άρχοντες είναι επαρκώς ευαισθητοποιημένοι πάνω στο τί σημαίνει ένα σχέδιο που μπορεί να αλλάξει την Πιερία.
Και ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. Πέρα από τον Περιφερειακό δρόμο της Κατερίνης, ελάχιστα έργα έγιναν εδώ και δεκαετίες στην Πιερία που να μπορούν να επιδράσουν στο σύνολο των κατοίκων της.
Αλλά οι καιροί αλλάζουν δραματικά και το γνωστό ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε ισχύει με όλη τη μεγαλοπρέπειά του.
Η Πιερία χρειάζεται βαθιές τομές ανάπτυξης. Χρειάζεται ένα πλάνο που θα την φέρει στο επόμενο στάδιο ανάπτυξης.
Καμία από τις δραστηριότητές της δεν μπορεί να ευδοκιμήσει αν δεν υπάρξει μακρόπνοος σχεδιασμός .
Ίσως σήμερα γίνει μια πρόβα τζενεράλε, μια πρώτη σοβαρή θεσμική συζήτηση. Και αυτός ο ζητούμενος σχεδιασμός να προκύψει.
Ένα πρωταρχικό στάδιο ήταν ο πολεοδομικός σχεδιασμός που όμως δεν έγινε από μας που γνωρίζουμε τον τόπο μας , γνωρίζουμε τα ειδικά χαρακτηριστικά του, και οι τοπικοί μας άρχοντες κλήθηκαν να πάρουν αποφάσεις σε προτάσεις και ιδέες , που έχουν συντάξει τεχνοκράτες, σε ένα γενικότερο πανελλαδικό σχεδιασμό.
Δεν γνωρίζουμε πόσο μπορεί να ευδοκιμήσουν οι γενικές αυτές οι προτάσεις στην Πιερία
Ποια θα είναι η τύχη της Παραλίας τα επόμενα 20 χρόνια, με τη διάβρωση να έχει φτάσει στις αυλές των παράκτιων επιχειρήσεων και κινδυνεύει να μετατραπεί σε 20 χρόνια σε Βενετία.
Η Παραλία που κάποιες εποχές έφερνε συνάλλαγμα στον κρατικό προϋπολογισμό μεγαλύτερο από τη Ρόδο, δεν έτυχε της προσοχής που της αξίζει. Ποιος ο δικός μας σχεδιασμός στο συγκεκριμένο θέμα;
Ένα λατομείο στο Μοσχοπόταμο που οι Γερμανοί αξιοποίησαν ως κατακτητές μόλις έφτασαν στην περιοχή, παραμένει ξεχασμένο και μόνο κάποιοι γραφικοί το επαναφέρουν στην επικαιρότητα κατά καιρούς, με προτάσεις αξιοποίησης του λιγνίτη ως λίπασμα. Γιατί όχι;
Η 13η Εθνική οδός που θα συνδέσει την Πιερία με τη Λάρισα και την Κοζάνη, παραμένει στα αζήτητα.
Η διασύνδεση της περιφερειακής οδού Κατερίνης με το παραλιακό μέτωπο προς Ολυμπιακή Ακτή μένει μόνο στα χαρτιά .
Όσο για την Πλάκα Λιτοχώρου πονάει η ψυχή σου μόλις φτάνεις στον μικρό της κόλπο καθώς το κύμα έχει ξηλώσει την προκυμαία.
Δεν συζητούμε για τη Βόρεια Πιερία που βρίσκεται στις πρώτες θέσεις πανελλαδικά στην μείωση πληθυσμού. Σε μια περιοχή όπου οι προσχώσεις των ποταμών μετατρέπουν την ακτή σε ένα λιβάδι. Και εκεί όπου παλιά έφταναν οι Βεροιώτες και κολυμπούσαν σήμερα καλλιεργούν ρύζι και καλαμπόκι.
Αυτά είναι κάποια από τα πολλά προβλήματα που θέλουν άμεση λύση. Υπάρχουν πολλά ακόμη που σίγουρα μας διαφεύγουν.
Οι Υπουργοί και οι Υφυπουργοί που θα βρίσκονται σήμερα στο Νομό μας, θα ενημερωθούν από τους τοπικούς ιθύνοντες για το μελλοντικό σχεδιασμό της Πιερίας
Οι προτάσεις των ανθρώπων της Πιερίας πάνω στο μελετημένο πλέον σχέδιο ίσως έχουν τη μεγαλύτερη σημασία. Περιμένουμε με αγωνία να δούμε τι θα προτείνουν.
Μαρία Κορομήλη