Για την εποχή του αποτέλεσε έναν σταθμό πρότυπο με σύγχρονες υποδομές και εύκολη πρόσβαση συντελώντας στην αναβάθμιση των καθημερινών μετακινήσεων χιλιάδων πολιτών προς πολλαπλούς προορισμούς.
Πρόκειται για τον μεγαλύτερο συγκοινωνιακό κόμβο όχι μόνο της Θεσσαλονίκης αλλά ολόκληρης της Βόρειας Ελλάδας, με 400 αφίξεις και 400 αναχωρήσεις λεωφορείων και εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 12.000 επιβάτες.
Είναι γεγονός ότι η υποβάθμιση του σιδηρόδρομου οδήγησε περισσότερους επιβάτες προς τον υπεραστικό σταθμό με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν νέες ανάγκες αλλά και προβλήματα.
Πρόσβαση, χώροι στάθμευσης και επαιτεία
Ιδιαιτέρως προβληματική έχει καταστεί η είσοδος από την πλευρά της οδού Γιαννιτσών.
Σε έναν στενό δρόμο συνωστίζονται καθημερινά εκατοντάδες οδηγοί ΙΧ, αλλά και ταξί που περιμένουν σε μια συνήθως μεγάλη ουρά προκειμένου να έρθει η σειρά τους να πάρουν ή να αφήσουν κάποιον επιβάτη. Υπάρχουν μάλιστα φορές που ο δρόμος μπλοκάρει καθώς ελεύθερη είναι μια στενή λωρίδα όπου οι οδηγοί δίνουν από μόνοι τους προτεραιότητα ο ένας στον άλλο.
Το οδόστρωμα κατά μήκος του δρόμου, από την στροφή της Γιαννιτσών μέχρι την είσοδο του σταθμού είναι σε άθλια κατάσταση γεμάτο λακκούβες που προκλήθηκαν από τη φθορά και την έλλειψη συντήρησης.
Λόγω της αύξησης της κίνησης παρατηρείται περιμετρικά του σταθμού συσσώρευση αυτοκινήτων που επιβιβάζουν ή αποβιβάζουν επιβάτες, τα οποία σταθμεύουν άναρχα με αποτέλεσμα να δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο.
Ένα ακόμη μείζον ζήτημα που αντιμετωπίζει ο σταθμός είναι οι επαίτες αλλά και άτομα εξαρτημένα από ναρκωτικές ουσίες που περιφέρονται ανάμεσα στους επιβάτες ζητώντας χρήματα για να εξασφαλίσουν τη δόση τους.
Δεν λείπουν μάλιστα οι φορές που πάνω στην ανάγκη τους γίνονται πιεστικοί, ζητώντας επιτακτικά από τον κόσμο χρήματα με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα κλίμα φόβου και ανασφάλειας.
Η κατάσταση επιδεινώνεται τις νυχτερινές ώρες, καθώς ο φωτισμός ναι μεν υπάρχει αλλά δεν επαρκεί κι έτσι επιβάτες και εργαζόμενοι στο ΚΤΕΛ να βρίσκονται σε μια διαρκή επαγρύπνηση για να μην πέσουν θύματα κάποιου επιτήδειου.
Ο Πρόεδρος των ΚΤΕΛ «Μακεδονία», Γιάννης Λάμπρου, μιλώντας στη Voria.gr δεν κρύβει τα προβλήματα κάτω από το χαλί.
«Ο σταθμός συνορεύει με την περιοχή του Δενδροποτάμου όπου ανθεί το εμπόριο ναρκωτικών και η επαιτεία. Εμείς ως σταθμός κάνουμε ό,τι μπορούμε με τους φύλακες που διαθέτουμε, αλλά είναι επιτακτική ανάγκη να έχουμε υποστήριξη από την Αστυνομία. Πρέπει να υπάρχει μόνιμη παρουσία αστυνομικών όπως γίνεται στο αεροδρόμιο. Η Αστυνομία μας απαντά ότι δεν έχει προσωπικό και ότι κάνει περιπολίες ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αλλά αυτό δεν επαρκεί».
Ο κ. Λάμπρου επισημαίνει ότι το πρόβλημα είναι ευρύτερο και ζητά να υπάρξει ένας συνολικός επανασχεδιασμός ειδικά στο θέμα των εξωτερικών χώρων.
Αναφορικά με την πιάτσα των ταξί που βρίσκονται στην προέκταση της Γιαννιτσών αναφέρει ότι στο σημείο όπου βρίσκεται δυσκολεύει την πρόσβαση. «Εμείς προτείνουμε να παραχωρήσουμε δωρεάν έναν χώρο (το πρώην αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ) περίπου 2 στρεμμάτων στον οποίο θα κάνουμε και τις απαραίτητες παρεμβάσεις που χρειάζεται για να γίνει εκεί η αφετηρία των ταξί. Θέλουμε οι αρμόδιες υπηρεσίες να μας διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των επιβατών με τις κατάλληλες πινακίδες σήμανσης και με διαγραμμίσεις. Δυστυχώς όμως ακόμη δεν έχουμε κάποια απάντηση».
Για την κακή κατάσταση του οδοστρώματος ο κ. Λάμπρου αναφέρει πως πρέπει να πέσει ένας καινούργιος τάπητας, αλλά, όπως λέει, είναι θέμα των δήμων Θεσσαλονίκης και Αμπελοκήπων – Μενεμένης να αποφασίσουν ποιος έχει την αρμοδιότητα να το πράξει.
Ο Πρόεδρος των ΚΤΕΛ προσθέτει επίσης πως ο σταθμός έχει έναν κοινωνικό χαρακτήρα, καθώς εξυπηρετεί χιλιάδες επιβάτες, οι οποίοι έρχονται στην Θεσσαλονίκη ελλείψει δικού τους μέσου. «Η υγεία και η παιδεία χρειάζονται και συγκοινωνίες, αυτές οι υποδομές πρέπει να υποστηρίζονται από όλους».
Στο σημείο αυτό ο κ. Λάμπρου αναφέρει πως οι ανάγκες του επιβατικού κοινού είναι τέτοιες που θα έπρεπε ο σχεδιασμός του μετρό να περιλαμβάνει σταθμό στα ΚΤΕΛ. «Το τέρμα του μετρό είναι στον Σιδηροδρομικό Σταθμό, το τρένο πηγαίνει σε αστικά κέντρα μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Άρα δεν έπρεπε να είναι εδώ η αφετηρία; Τι θα γίνει αν τα ΚΤΕΛ επιστρέψουν πέριξ του Σιδηροδρομικού σταθμού επειδή εκεί είναι το μετρό, θα γυρίσουμε 30 χρόνια πίσω;» αναρωτιέται.
«Είναι ευθύνη των αρχών να διεκδικήσουν να γίνει εδώ η αφετηρία. Εμείς μπορούμε να παραχωρήσουμε χώρο. Το 80% των μεταφερομένων επιβατών γίνεται εδώ. Έχουμε και διεθνείς γραμμές. Δεν εκτελεί μόνο ο ΟΑΣΘ και το μετρό συγκοινωνιακό έργο. Θέλουμε περισσότερη υποστήριξη», λέει και επαναλαμβάνει πως «χωρίς συγκοινωνία δεν υπάρχει υγεία και παιδεία».
Ο Πρόεδρος των ΚΤΕΛ επισημαίνει πως όλοι οι αρμόδιοι φορείς πρέπει να καθίσουν σε ένα τραπέζι και να ξεκινήσει ένας διάλογος για την αναβάθμιση του σταθμού. «Να βάλουμε όλοι από την πλευρά μας ένα λιθαράκι για να βελτιωθεί η κατάσταση», καταλήγει.
Πηγή: Voria.gr