Τριάντα οχτώ χρόνια πάλευε να περάσει με επιτυχία τις Συμπληγάδες Πέτρες και επιτέλους η ώρα έφτασε. Σήμερα το μετρό της πόλης πατά… ράγες και ξεκινά τη λειτουργία του. Παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου και με ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη πραγματοποιείται η τελετή έναρξης λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Ο πρωθυπουργός παραδίδει το έργο του Μετρό προς χρήση στο αμαξοστάσιο Πυλαίας, όπου βρίσκεται εγκατεστημένο και το υπερσύγχρονο κέντρο ελέγχου της ασφαλούς λειτουργίας του, κάτι που σηματοδοτήσει την είσοδο σε μια νέα εποχή της πόλης και των δημόσιων συγκοινωνιών της.
Παρακολουθήστε την εκδήλωση για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης
Έως πότε θα είναι δωρεάν οι μετακινήσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Μετά την ολοκλήρωση της τελετής οι πύλες του Μετρό θα ανοίξουν για το κοινό και μέχρι και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου οι μετακινήσεις των επιβατών θα είναι δωρεάν. Από την Τετάρτη 4/12 θα ισχύει εισιτήριο 0,60 ευρώ, το ίδιο για το Μετρό και τα αστικά λεωφορεία, το οποίο είναι μειωμένο κατά 30 λεπτά από τα 0,90 ευρώ που στοιχίζει σήμερα στα αστικά. Το κόστος της μηνιαίας κάρτας διαδρομών θα ανέρχεται σε 16 ευρώ.
Τι περιλαμβάνει το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης:
- 13 σύγχρονους σταθμούς
- 9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
- 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό, και χωρητικότητα 450 ατόμων
- μέγιστη ικανότητα μεταφοράς 18.000 επιβατών/ώρα ανά κατεύθυνση
- αμαξοστάσιο έκτασης 52.000 τμ., με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, στην Πυλαία
- σύστημα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, σε κάθε σταθμό, που θα λειτουργεί σε συντονισμό με τους συρμούς
Η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση είναι περί τους 250.000 επιβάτες.
Οι σταθμοί από τα δυτικά προς τα ανατολικά είναι οι εξής: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Δημοκρατίας – Βενιζέλου – Αγία Σοφία – Σιντριβάνι – Πανεπιστήμιο – Παπάφη – Ευκλείδης – Φλέμινγκ – Ανάληψη – 25ης Μαρτίου – Βούλγαρη – Νέα Ελβετία.
Εντός του 2025 θα παραδοθεί προς χρήση η επέκταση προς την Καλαμαριά, με τους εξής σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες.
Επίσης, με τη λειτουργία του έργου στο σύνολο του, θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.
Οι ώρες λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Μέχρι τις 2 τα ξημερώματα θα λειτουργεί το Μετρό Θεσσαλονίκης κάθε Παρασκευή και Σάββατο
Έως τις 2:00 μετά τα μεσάνυχτα θα κινούνται οι συρμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης κάθε Παρασκευή και Σάββατο, δίνοντας τη δυνατότητα στους Θεσσαλονικείς -και όχι μόνο-, που θα θέλουν να παραμείνουν μέχρι αργά στο κέντρο.
Τις υπόλοιπες ημέρες, δηλαδή Δευτέρα-Τρίτη-Τετάρτη-Πέμπτη-Κυριακή, ο τελευταίος συρμός του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου θα ξεκινά την τελευταία διαδρομή του λίγο μετά τα μεσάνυχτα, στις 00:30.
Όλη την εβδομάδα οι πρώτοι συρμοί θα ξεκινούν τα δρομολόγιά τους στις 5:30 το πρωί.
Τα τελευταία δρομολόγια των συρμών θα αρχίζουν τις διαδρομές τους τόσο από τον σταθμό του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού όσο και από αυτόn της Νέας Ελβετίας. Το ίδιο ισχύει και για τις πρώτες πρωινές διελεύσεις.
Στα τέλη του 2025 η επέκταση προς την Καλαμαριά
Στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί σε χρήση η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, με επιπλέον 5 σταθμούς, ενώ στους σχεδιασμούς είναι και η επέκταση προς τις δυτικές και βόρειες συνοικίες της Θεσσαλονίκης.