Κατερίνη - Πιερία
Σάββατο, 1 Απριλίου, 2023
Ο Καιρός Σήμερα και τις επόμενες ημέρες στη Κατερίνη και την Πιερία
NewLetter
No #1 ραδιόφωνο της Κατερίνης!
  • Επικοινωνία
  • Κλιματική Κρίση
  • Πρωτοσέλιδα
Ολύμπιο Βήμα - Νέα και Ειδήσεις από Κατερίνη και Πιερία
Θετικό Φροντιστήριο
  • Κατερίνη
  • Πιερία
  • ΒΗΜΑ…τίζοντας
  • Επικαιρότητα
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Τουρισμός
  • Άρθρα – Απόψεις
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
  • Κατερίνη
  • Πιερία
  • ΒΗΜΑ…τίζοντας
  • Επικαιρότητα
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Τουρισμός
  • Άρθρα – Απόψεις
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Ολύμπιο Βήμα - Νέα και Ειδήσεις από Κατερίνη και Πιερία

Αρχική » News » Τέμπη: Το χρονικό της στοιχειωμένης σύμβασης 717 για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση

Τέμπη: Το χρονικό της στοιχειωμένης σύμβασης 717 για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση

Η σύμβαση 717/2014 της ΕΡΓΟΣΕ αποδείχθηκε δυστυχώς η πιο μοιραία – αν και φυσικά όχι μοναδική – εκκρεμότητα στις ελληνικές ράγες

Ολύμπιο ΒήμαΟλύμπιο Βήμα
Παρασκευή, 3 Μαρτίου 2023, 14:12
News, Ελλάδα
0 0
A A
Τέμπη: Το χρονικό της στοιχειωμένης σύμβασης 717 για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση

Η μοιραία μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με τον μαύρο απολογισμό να έχει φτάσει στους 57 νεκρούς, απογύμνωσε σε μία τραγική στιγμή σειρά λαθών και εγκληματικές παραλείψεις. Όσο οι ώρες περνούν το γαϊτανάκι των ερωτημάτων συνεχίζεται για το φονικότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας και από τα χειρότερα της δεκαετίας στην Ευρώπη, σε ένα ενεργό δίκτυο μόλις 2.339 χλμ.

Η πολυσυζητημένη το τελευταίο 24ωρο σύμβαση 717/2014 της ΕΡΓΟΣΕ, περιβόητη εδώ κι εννέα χρόνια για τους γνωρίζοντες το σιδηροδρομικό γίγνεσθαι της χώρας, αποδείχθηκε δυστυχώς η πιο μοιραία – αν και φυσικά όχι μοναδική – εκκρεμότητα στις ελληνικές ράγες. Αφορά την ουσία ενός από τα βασανιστικά ερωτήματα των τελευταίων ημερών θλίψης, θυμού και αγωνίας. Είναι δυνατόν εν έτη 2023, με την τεχνολογία να καλπάζει, στον ελληνικό σιδηρόδρομο η ασφάλεια επιβατών κι εργαζομένων να επαφίεται στον ανθρώπινο παράγοντα;

ADVERTISEMENT

Η σύμβαση 717

Το ερώτημα άργησε περίπου 13 χρόνια θα έλεγε κανείς, μιας και το κακό θα γίνει μια φορά. Στα τέλη της δεκαετίας του 2000, είχε εγκατασταθεί σύστημα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το Κιάτο ως τον Προμαχώνα. Η οικονομική κρίση έφερε την κατρακύλα στον σιδηρόδρομο, με μειώσεις προσωπικού και ανεπαρκή έως ανύπαρκτη συντήρηση, που είχαν ως αποτέλεσμα τη σταδιακή απαξίωση των συστημάτων.

Με τις βλάβες να ακολουθούν η μία την άλλη, ο εξοπλισμός έπεσε θύμα κλοπών και δολιοφθορών, όπως σημειώνεται και στον σχεδιασμό που υπέβαλε στην Κομισιόν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το 2018, και το τρένο έμεινε κολλημένο στο παρελθόν. Μέσα στην κρίση, εποχή που τα κονδύλια στη χώρα μας με τον καταχρεωμένο σιδηρόδρομο έρχονταν με το σταγονόμετρο και οι εργοληπτικές εταιρείες έπαιζαν καθυστερήσεις σε όλα τα έργα, η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη σύμβαση 717 τον Σεπτέμβριο του 2014.

Διαβάστε Ακόμη

Μιχάλης Παπαδόπουλος – Η τηλεδιοίκηση στους σιδηροδρόμους θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο

Τέμπη: Κεριά και φωτογραφίες για την τραγωδία που δεν πρέπει να ξεχαστεί

Τι είπαν για την τραγωδία στα Τέμπη οι υπουργοί που διαχειρίστηκαν τη σύμβαση 717

«Ξύπνησε» από κώμα 25χρονη της τραγωδίας στα Τέμπη – Νοσηλεύεται σε ΜΕΘ

Πρόκειται για το έργο «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης- Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς Σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» (πλην τμήματος Τιθορέα – Δομοκός), που εξελίχθηκε στο μεγαλύτερο αγκάθι για τον εκσυγχρονισμό του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας. Και που, όπως υποστηρίζει η πλειοψηφία των σιδηροδρομικών, η ολοκλήρωσή της θα είχε αποσοβήσει το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Το κουβάρι

Η σύμβαση, την οποία ανέλαβε η κοινοπραξία ΤΟΜΗ (θυγατρικής της ΑΚΤΩΡ) – Alstom Transport έμεινε παγωμένη τουλάχιστον για τρία έτη σκοντάφτοντας σε ποικίλα εμπόδια. Από τον κακό σχεδιασμό και τις ενστάσεις της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου της Γενικής Διεύθυνσης Ελέγχων Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων μέχρι επιχειρηματικές διαμάχες και μετοχικές συγκρούσεις. Η νέα τεχνική λύση, εναρμονισμένη πια με τις απαιτήσεις της χρηματοδότησης, συμφωνήθηκε την άνοιξη του 2020, πέρασε ξανά από το Ελεγκτικό Συνέδριο και έμενε να εφαρμοστεί. Μόνο που κάπου εκεί εμφανίστηκαν και οι απαιτήσεις χρηματοδότησης από τον ανάδοχο.

Ένα κουβάρι που κλήθηκε να διαχειριστεί η πρόσφατη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, υπό τον παραιτηθέντα πια κ. Χρήστο Βίνη, για να φτάσει να υπογράψει τη συμπληρωματική σύμβαση τον Μάρτιο του 2021 για επιπλέον εργασίες που κρίθηκαν απαραίτητες για την άρτια ολοκλήρωση του έργου. Σήμερα, σύμφωνα με την επίσημη σελίδα της σιδηροδρομικής εταιρείας, η πρόοδος του έργου βρίσκεται στο 78,7 %. Έχει ήδη παραδοθεί στον ΟΣΕ προς χρήση το τμήμα Πλατύ – Προμαχώνας και αναμένεται η ολοκλήρωσή της τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Το αρχικό συμβατικό τίμημα ήταν 41,3 εκατ. ευρώ, ενώ η συμπληρωματική σύμβαση ανήλθε σε 13,3 εκατ. ευρώ.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ 2014 – 2020, καθώς και από Εθνικούς πόρους.

Δεδομένου ότι η εργολαβία 717 έχει άμεση διεπαφή με τη σύμβαση προμήθειας (10005) που αφορά στην εγκατάσταση του ETCS (European Control Train System), η ολοκλήρωσή της θα ενισχύσει σημαντικά την ασφάλεια σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το φυσικό αντικείμενο του έργου, όπως τροποποιήθηκε το 2018, περιλαμβάνει:

  1. την ανάταξη και αναβάθμιση του υφιστάμενου συστήματος συμβατικής  σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα -Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας (πλην του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός) μήκους 519 χλμ. και αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς επί του ίδιου άξονα
  2. την εγκατάσταση και προσωρινή παραλαβή του συστήματος έλεγχου – χειρισμού σηματοδότησης ETCS level 1 σε 402 χλμ του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα: Εγκατάσταση της καλωδίωσης και προσωρινή παραλαβή στο τμήμα Α5) Λάρισα (μη περ/νου) – Πλατύ (περ/νου) Εγκατάσταση και προσωρινή παραλαβή ETCS-level I στα τμήματα: Α3) ΣΣ Οινόης (μη περ/νου) – ΣΣ Τιθορέας (μη περ/νου) Β1) ΣΣ Πλατέως (περ/νου)– ΤΧ 1 (μη περ/νου) Β3)ΤΧ 1 (μη περ/νου) – Στρ – Προμαχώνας (περ/νου) Εκπαίδευση, ανταλλακτικά, συντήρηση μετά άρσης βλαβών και η τεκμηρίωση του συστήματος ETCS για όλα τα τμήματα του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνα (πλήν Τιθορέα – Δομοκός) και του τμήματος Οινόη – Χαλκίδα, συνολικού μήκους 541 χλμ.
  3. τις επιμερισμένες στο παρόν έργο, λειτουργικές δαπάνες της ΕΡΓΟΣΕ για την περίοδο υλοποίησης του έργου και
  4. την αναβάθμιση των απαραίτητων συσκευών τηλεμετρίας για την επικοινωνία του συστήματος σηματοδότησης, των τηλεδιοίκησεων της σηματοδότησης Αθηνών, Λάρισας και Θεσσαλονίκης, της τηλεδιοίκησης ηλεκτροκίνησης της Θεσσαλονίκης και των τοπικών σταθμών εργασίας του τμήματος Πλατύ – Προμαχώνας. Επίσης, περιλαμβάνεται η αποκατάσταση της σηματοδότησης του ΣΣ Κατερίνης.
Πηγή: in.gr
Ετικέτες: σηματοδότησησιδηροδρομικό δυστύχημασύμβαση 717Τέμπητηλεδιοίκηση
Newsletter - Ενημέρωση κάθε ημέρα στο email σας με νέα από το olympiobima.gr.
Ολύμπιο Βήμα στο Google News Ακολουθήστε το Ολύμπιο Βήμα στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση
Ολύμπιο Βήμα

Ολύμπιο Βήμα

Νέα και Ειδήσεις από Κατερίνη και Πιερία
Κατερίνη και Πιερία - Νέα, Ειδήσεις, Επικαιρότητα, αθλητικά, άρθρα και απόψεις, αγγελίες, ο καιρός.
Η καθημερινή εφημερίδα για την Κατερίνη και την Πιερία, από το 1974, στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Καθημερινή ενημέρωση της Κατερίνης και της Πιερίας, με Τοπικά Νέα και Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

ADVERTISEMENT
Κωνσταντινίδης Εμπόριο Σιδήρου
Ελένη Ελευθεριάδου - Ψυχολόγος
ADVERTISEMENT

Ενημέρωση - Νέα και Ειδήσεις

Συνελήφθη για μικροποσότητα κάνναβης και ένα αυτοσχέδιο τσιγάρο κάνναβης

Συνελήφθη για μικροποσότητα κάνναβης και ένα αυτοσχέδιο τσιγάρο κάνναβης

1 Απριλίου 2023
Γιατί ο σκύλος μας γλείφει στο πρόσωπο;

Γιατί ο σκύλος μας γλείφει στο πρόσωπο;

1 Απριλίου 2023
Κατώτατος μισθός: Αυξάνεται στα 780 ευρώ από σήμερα – Οι αλλαγές σε 19 επιδόματα

Κατώτατος μισθός: Αυξάνεται στα 780 ευρώ από σήμερα – Οι αλλαγές σε 19 επιδόματα

1 Απριλίου 2023
Φορολογικές δηλώσεις: Πώς εκδίδουν ΑΦΜ και κλειδάριθμο οι 18άρηδες

Φορολογικές δηλώσεις: Πώς εκδίδουν ΑΦΜ και κλειδάριθμο οι 18άρηδες

1 Απριλίου 2023
Γιατί λέμε Πρωταπριλιάτικα ψέματα και κρατάμε μυστικά;

Γιατί λέμε Πρωταπριλιάτικα ψέματα και κρατάμε μυστικά;

1 Απριλίου 2023
ADVERTISEMENT
  • Συνεταιριστική Τράπεζα Κεντρικής Μακεδονίας
  • Χαλβάς ΑΒΑΚΙΑΝ
  • Experience Katerini
    Experience Katerini
    Experience Katerini
    Experience Katerini
  • Elegant Decorations
  • Αναγγελία Γάμου με ένα Κλικ
  • Spiroulina 300x250
  • Παραλία Κατερίνης - Kassapidis Exchange
  • Σχάρα & Λεμόνι
ADVERTISEMENT
Φαρμακεία Κατερίνης

Δημοφιλή Άρθρα (7 Ημερών)

  • Πιερία – Η Τριανταφυλλιά Διαμαντοπούλου υποψήφια με το κόμμα του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου

    Πιερία – Η Τριανταφυλλιά Διαμαντοπούλου υποψήφια με το κόμμα του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Λύθηκε το μυστήριο με τον ʻOumuamua: Τι λένε οι ερευνητές για το «διαστημικό πούρο»

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Μπήκαν σε σχολείο και τραυμάτισαν καθηγήτρια, την ώρα του μαθήματος

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Αμβροσιάδης Κοτόπουλα Ολύμπου – Η πιο ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρία στην Ελλάδα

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Κατερίνη: Ο Δήμος θα επέμβει για την βελτίωση της αγροτικής οδοποιίας.

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
ADVERTISEMENT
Κωνσταντινίδης Εμπόριο Σιδήρου
Ελένη Ελευθεριάδου - Ψυχολόγος
ADVERTISEMENT
Μάθε ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
Αγώνες Επιχειρηματολογίας Λυκείων
Σύλλογος Κόρες Πιερίων - Πασχαλινό Μπαζάρ
Η Καθημερινή Ενημέρωση για την Κατερίνη και την Πιερία

© 2022 Ολύμπιο Βήμα
Καθημερινή Ενημέρωση με Νέα και Ειδήσεις από την Κατερίνη και την Πιερία
.
Βότση 18, 601 00, Κατερίνη
Τηλ. 23510 33633
E-mail: info@olympiobima.gr

Η Καθημερινή Ενημέρωση για την Κατερίνη και την Πιερία

  • Το Ολύμπιο Βήμα
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική κατά της Διαφθοράς
  • Δήλωση Εχεμύθειας
  • Όροι Χρήσης
  • Κλιματική Κρίση

Το Ολύμπιο Βήμα στα Social Media

No Result
View All Result
  • Κατερίνη
  • Πιερία
  • ΒΗΜΑ…τίζοντας
  • Επικαιρότητα
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Τουρισμός
  • Άρθρα – Απόψεις
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες

© 2022 Ολύμπιο Βήμα
Καθημερινή Ενημέρωση με Νέα και Ειδήσεις από την Κατερίνη και την Πιερία
.
Βότση 18, 601 00, Κατερίνη
Τηλ. 23510 33633
E-mail: info@olympiobima.gr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In