Η κατασκευή του ξεκίνησε κάποτε στο απώτερο παρελθόν, πριν από πολλά-πολλά χρόνια.
Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης
Η πρώτη απόφαση ήταν από τον Νομάρχη Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Πυλαρινό, ο οποίος κατάφερε να περιληφθεί στον Προϋπολογισμό του Ελληνικού Κράτους πριν από μισό αιώνα, και πιο συγκεκριμένα το … 1976, δηλαδή πριν από σαράντα οκτώ (48) ολόκληρα χρόνια!
Η πρώτη απόπειρα κατασκευής του ξεκίνησε πριν από 38 χρόνια, το 1986 επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα. Το έργο ξεκίνησε να δημοπρατείται εκ νέου το 1992, αλλά το 1996 οι ανάδοχοι διέκοψαν τις συνομιλίες κλπ. Μέχρι το 2002 η κοινοπραξία δεν κατάφερε να εξασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους, γιατί η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αρνιόταν για μία δεκαετία κάθε συγχρηματοδότηση στο έργο αυτό, επειδή το θεωρούσε τεχνικά ανέφικτο, λόγω του τεράστιου αρχαιολογικού έργου που θα χρειαζόταν να γίνει. Τελικά το 2003 η Ευρωπαϊκή Ένωση δέχτηκε να το συνχρηματοδοτήσει.
Οι εργασίες του προχωρούσαν πολύ αργά, σαν τον κάβουρα, γι’ αυτό και η παράδοση, έστω κι αυτού του μικρού κομματιού των 9,6 χιλιομέτρων, αναβλήθηκε δύο φορές, αντί για το 2012 το 2019 και στη συνέχεια αντί για το 2023 φέτος τον Νοέμβριο.
Η γραμμή που εγκαινιάζεται σήμερα έχει και μια διακλάδωση προς Καλαμαριά, αλλά αυτή θα αργήσει πολύ ακόμα να γίνει…
Σύμφωνα με τις γνωστές πολιτικές εξαγγελίες, που γίνονται εδώ και πολλά χρόνια στα εγκαίνια της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, έχουν ανακοινωθεί αρκετές επεκτάσεις, λ.χ. προς αεροδρόμιο, ΚΤΕΛ, περιφερειακό κλπ., χωρίς ωστόσο κάποια να έχει οριστικοποιηθεί, γιατί συχνά υπάρχουν αλλαγές στο σχεδιασμό. Η πρόβλεψη, σύμφωνα με την παρούσα Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑMΘ 2024), είναι ότι οι επεκτάσεις θα γίνουν μέχρι το … 2040.
Συμπέρασμα:
Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι.
Και, στην αναβροχιά καλό είναι και το χαλάζι.