Όταν πριν από 48 χρόνια ο τότε Νομάρχης Θεσσαλονίκης Κ. Πυλαρινός πέτυχε να εγγραφεί στον Προϋπολογισμό του Κράτους η δαπάνη για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, κανείς δεν φανταζόταν ότι μετά από μισό αιώνα αυτό το μεγαλόπνοο έργο θα είναι τόσο απαραίτητο.
Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης
Σήμερα για να διασχίσει κανείς τη Θεσσαλονίκη με το αυτοκίνητο του ή με την αστική συγκοινωνία, σε ώρες αιχμής, π.χ. να πάει από το ΙΚΕΑ στο ΚΤΕΛ, χρειάζεται πάνω από μία ώρα. Ενώ με το μετρό, που άρχισε επιτέλους να λειτουργεί, αποφεύγει το κέντρο και από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Ν. Ελβετία κάνει μόνο 17 λεπτά!
Κάπως έτσι θα είναι και με την Κατερίνη μετά από 48 χρόνια. Ήδη το πρόβλημα είναι ορατό από σήμερα: Για να βρεις ελεύθερο χώρο να παρκάρεις το αυτοκίνητό σου θα κάνεις πάνω από μία ώρα. Για να διασχίσεις την πόλη είναι ένας λαβύρινθος και μάλιστα χωρίς πινακίδες.
Οι αρχαίοι μας πρόγονοι πολύ σοφά έλεγαν, «Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός», δηλαδή ότι πρέπει να ξεκινήσουμε το μετρό Κατερίνης σήμερα, για να μην έχουν πρόβλημα τα παιδιά και τα εγγόνια μας κάποτε στο μέλλον μετά από 48 χρόνια.
Οι βασικές γραμμές των συρμών θα είναι Κατερίνη – Παραλία, με επέκταση, νότια προς Δίον και Πλαταμώνα, βόρεια προς Κορινό και Αιγίνιο, και δυτικά προς Σβορώνο και Κάτω Μηλιά.
Θα υπάρξουν, βέβαια, καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου λόγω των αρχαίων στο Δίον και την Πύδνα, αλλά μέχρι τότε θα έχουν ολοκληρωθεί τα παράλληλα έργα, του Φλάι Όβερ προς Νοσοκομείο, το λιφτ προς Χιονοδρομικό Ελατοχωρίου και η θαλάσσια σύνδεση Παραλία – Θεσσαλονίκη με ιπτάμενα δελφίνια!