Εντυπωσιάζει πραγματικά η επιμονή (εμμονή;) του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκου να ονομάζει τη γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού «εθνοκάθαρση». Ως διευθυντής της «Αυγής», κομματικού οργάνου του ΣΥΡΙΖΑ διατύπωσε τις απόψεις του στο έντυπο αυτό υποστηρίζοντας πως ο ξεριζωμός των Ελλήνων της Μικρασίας και του Πόντου από τις πατρογονικές εστίες τους δεν αποτελεί Γενοκτονία αλλά εθνοκάθαρση. Μη διαθέτοντας ο ίδιος τις ειδικές γνώσεις που θα στοιχειοθετούσαν την άποψη του επικαλέστηκε, τη γνώμη (γενικώς και αορίστως) ειδικών επιστημόνων (ιστορικών και διεθνολόγων). Για λιγότερο από δύο μήνες υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων έκρινε σκόπιμο (;) να επαναφέρει το ίδιο θέμα, εκφράζοντας αυτή τη φορά τις ίδιες απόψεις του μέσω τηλεοπτικού σταθμού.
Εντυπωσιάζει πραγματικά η επιμονή (εμμονή;) του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκου να ονομάζει τη γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού «εθνοκάθαρση». Ως διευθυντής της «Αυγής», κομματικού οργάνου του ΣΥΡΙΖΑ διατύπωσε τις απόψεις του στο έντυπο αυτό υποστηρίζοντας πως ο ξεριζωμός των Ελλήνων της Μικρασίας και του Πόντου από τις πατρογονικές εστίες τους δεν αποτελεί Γενοκτονία αλλά εθνοκάθαρση. Μη διαθέτοντας ο ίδιος τις ειδικές γνώσεις που θα στοιχειοθετούσαν την άποψη του επικαλέστηκε, τη γνώμη (γενικώς και αορίστως) ειδικών επιστημόνων (ιστορικών και διεθνολόγων). Για λιγότερο από δύο μήνες υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων έκρινε σκόπιμο (;) να επαναφέρει το ίδιο θέμα, εκφράζοντας αυτή τη φορά τις ίδιες απόψεις του μέσω τηλεοπτικού σταθμού.
Γεννιούνται λοιπόν ορισμένα σοβαρά ερωτήματα :
1. Γιατί θέτει ένα εθνικό ζήτημα εκφράζοντας μάλιστα διαφορετική άποψη από αυτή του συνόλου της Βουλής των Ελλήνων (1994 με εισήγηση του τότε Πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου) και της Διεθνούς Ένωσης Μελετητών Γενοκτονιών, και της επιστημονικής και τεκμηριωμένης πλήρως γνώμης ιστορικών της εμβέλειας και ου κύρους του καθηγητή Κ. Φωτιάδη και πολλών άλλων συναδέλφων του; Όταν μάλιστα ο κ. Φίλης όπως και ο ίδιος παραδέχεται, δεν είναι ειδικός επιστήμων ούτε και διαθέτει κάποιο πτυχίο ή απόδειξη ενδελεχούς ενασχόλησης του με το συγκεκριμένο θέμα;
Στο ερώτημα αυτό θα μπορούσε κανείς να απαντήσει ότι δημοκρατία έχουμε και συνεπώς ο κάθε Έλληνας πολίτης μπορεί, σύμφωνα και με το Σύνταγμα, να εκφράζει γραπτά ή προφορικά τις όποιες απόψεις του. Σωστό. Με τη διαφορά ότι ο κ. Φίλης δεν είναι ένας απλός πολίτης. Είναι υπουργός Παιδείας, αξίωμα που έχει κάποιες αυξημένες απαιτήσεις σε σύγκριση με άλλα, αλλά και με τους απλούς πολίτες. Ο Υπουργός Παιδείας δεν μπορεί, έτσι απλά για να γίνεται κουβέντα να δηλώνει δημόσια ιστορικές απόψεις, μη όντας ιστορικός και να εμφανίζεται αντίθετος με όσα τα παιδιά διδάσκονται στα Σχολεία τους.
Σε κάθε περίπτωση τα ο ερώτημα: γιατί το κάνει παραμένει αναπάντητο. Ο ίδιος ισχυρίσθηκε ότι το κάνει γιατί – όπως είπε από τηλεοράσεως – πιστεύει «ότι υπάρχει μια υποβάθμιση της γενοκτονίας, όταν ειδικά όχι μόνο η Ελλάδα και άλλες χώρες ονομάζουν το φαινόμενο της εθνοκάθαρσης, γενοκτονία» (!). Με απλά λόγια ο κ. Φίλης κατηγορεί τους ειδικούς επιστήμονες, τους ποντιακούς Συλλόγους, τη Βουλή των Ελλήνων του 1994 και γενικότερα όλους τους ποντίους και όλους τους υπόλοιπους Έλληνες εμάς που πιστεύουμε ότι πρόκειται όντως για γενοκτονία ότι … υποβαθμίζουμε την έννοια της γενοκτονίας γιατί πρόκειται – έτσι του κατέβηκε – για εθνοκάθαρση κι όχι για γενοκτονία!!! Κατηγορούμενοι εμείς που – κατά τον κ. Φίλη – υποβαθμίζουμε μια έννοια, κι όχι αυτός που υποβαθμίζει και μάλιστα αβυσσαλέα την μεγαλύτερη τραγωδία της φυλής μας αγνοώντας (σκόπιμα άραγε;) την ιστορία και τα γεγονότα. Μάλιστα εντελώς άστοχα και αστόχαστα.
Βέβαια η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Τσίπρας προσωπικά δεν φαίνεται να κάνει το προφανές: Να απομακρύνει πάραυτα τον κ. Φίλη από το Υπουργείο Παιδείας. Εκτός αν κι ο Πρωθυπουργός έχει την ίδια με τον κ. Φίλη άποψη, οπότε υποχρεούται να την κάνει γνωστή ώστε να γίνει κι αυτός, με τον κ. Φίλη πρωτοσέλιδο με τυπωμένα σχόλια από όλες τις … τουρκικές εφημερίδες. Είναι μεγάλο κατόθρωμα το να σε επαινούν οι εχθροί σου!



























