Κλειστά ή σε υπολειτουργία ήταν τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Νομό καθώς απέργησαν δάσκαλοι και καθηγητές. Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στις διαδικασίες της αξιολόγησης, οι οποίες άρχισαν πρώτα από τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς Νοτίου και Βορείου Αιγαίου, Κρήτης και Πελοποννήσου.
Στην Κεντρική Πλατεία της Κατερίνης αντιπροσωπείες των Δασκάλων και των Καθηγητών της Πιερίας μίλησαν για την αξιολόγηση και την παρεχόμενη εκπαίδευση στο ελληνικό σχολείο.
Τα μέλη του ΣΕΠΕ και της ΕΛΜΕ Πιερίας άκουσαν τις ομιλίες του προέδρου του ΣΕΠΕ Πιερίας Γιάννη Οργανόπουλου και Μιχάλη Ντελή προέδρου της ΕΛΜΕ Πιερίας.
Ο πρόεδρός του ΣΕΠΕ Πιερίας Γιάννης Οργανόπουλος μίλησε για την τοποθέτηση νέων σχολικών συμβούλων , «επιθεωρητών» όπως τους ονόμασε. Στην συνέχεια αναφέρθηκε στην διαδικασία της επιλογής και τοποθέτησης των σχολικών συμβούλων που έχει ολοκληρωθεί σε συγκεκριμένες περιοχές της Ελλάδας. Στην Κρήτη, στην Πελοπόννησο, στο βόρειο και νότιο Αιγαίο όπου έχει ήδη ξεκινήσει η ατομική αξιολόγηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών προκειμένου να προκύψει η νομιμοποίησή τους. Συνόψισε τις τεκμηριωμένες θέσεις του προέδρου του παιδαγωγικού τμήματος Θεσσαλονίκης Περικλή Παυλίδη.
- Πρώτον η αξιολόγηση πρέπει να τίθεται στο πλαίσιο των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση αλλά και των αναδιαρθρώσεων στον χώρο εργασίας.
- Δεύτερον η αξιολόγηση ενοχοποιεί και χρεώνει στους εκπαιδευτικούς τα μεγάλα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και τα προβλήματα της κοινωνίας.
- Τρίτον επιχειρεί να παρακολουθήσει, να καταγράψει και να καταμετρήσει πολυσύνθετες διαδικασίες ευκαιριακών παρατηρήσεων οι οποίες θα γίνονται στην διάρκεια των δύο εισβολών του επιθεωρητή στην τάξη.
- Τέταρτον η αξιολόγηση υπονομεύει το θεμελιώδες έργο των εκπαιδευτικών. Τα βλέμματα στρέφονται στο φαίνεσθε και όχι στην ουσία. Θεωρεί τους εκπαιδευτικούς μηχανές. Έθεσε το ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν να γίνουν ορατά τα θεματικά πεδία της αξιολόγησης;
Πώς μέσα από δύο επισκέψεις στην τάξη θα υπάρχει συμπέρασμα για την προετοιμασία της διδασκαλίας; την ετοιμότητά μας ως προς το γνωστικό αντικείμενο; την διδακτική μεθοδολογία; και τις πρακτικές που πρέπει να χρησιμοποιούνται;
Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μιχάλης Ντελής πρόσθεσε ότι το περιεχόμενο και τα κριτήρια της αξιολόγησης που προωθεί η κυβέρνηση δεν έχουν καμία σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Τόνισε πως οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται με μία τεταρτοβάθμια κλίμακα ως μη ικανοποιητικοί, ικανοποιητικοί , πολύ καλοί και εξαιρετικοί. Επίσης ενημέρωσε ότι στήνεται ένας μηχανισμός σύνδεσης επιμόρφωσης με την αξιολόγηση ως τιμωρία. Ο μοναδικός στόχος είναι να αξιολογηθεί ο εκπαιδευτικός ως ικανοποιητικός.
Η γραμματέας του ΣΕΠΕ Πιερίας Γνωσούλα Χαιλατζίδου η οποία προχώρησε στην ανάγνωση επιστολής προς τους γονείς,. Τόνισε πως τα τελευταία δέκα χρόνια έχουν υποβαθμίσει την ζωή όλων ανεπανόρθωτα. Μείωση του εισοδήματος, ανεργία, οι νέοι άνθρωποι μεταναστεύουν, υποβάθμιση του κράτους πρόνοιας. Τα Δημόσια σχολεία λειτουργούν με τόσα λίγα χρήματα που πολλές φορές δεν μπορούν να καλύψουν την επαρκή θέρμανση. Η λεγόμενη ύλη έχει γίνει τόσο απαιτητική που κατασκευάζει παιδιά αμόρφωτα. Μέσα σε όλα αυτά το Υπουργείο προωθεί την λεγόμενη αξιολόγηση του σχολείου και των εκπαιδευτικών. Με αποφασιστικότητα είπε ότι οι εκπαιδευτικοί θα αντισταθούν. Η σημερινή μέρα είναι μέρα απεργίας και οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν.
Η εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών Κουρίτα Κατερίνα είπε ότι η αξιολόγηση είναι αντιεκπαιδευτική και πως η κυβέρνηση θα πρέπει να στραφεί αλλού για να βρει λύσεις για την βελτίωση της λειτουργίας των σχολείων. Μίλησε για τα προβλήματα των νεοδιόριστων καθηγητών. Πρόσθεσε πως οι εκπαιδευτικοί καθημερινά κοπιάζουν για την μόρφωση των μαθητών μέσα σε αντίξοες συνθήκες και πως έχουν συνείδηση της αποστολής τους. Συνεχώς υπάρχει προσπάθεια για να γίνουν καλύτεροι. Η αξιολόγηση γίνεται από τους μαθητές και τους γονείς. Με τη νέα αξιολόγηση ο διευθυντής παίρνει τον ρόλο του παιδαγωγικού κριτή. Αυτή η μέθοδος της αξιολόγησης μας γυρνάει χρόνια πίσω. Έκλεισε τον λόγο της λέγοντας ότι θα πρέπει να μας ενδιαφέρει η ποιότητα της εκπαίδευσης.
Ο εκπρόσωπος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Διονύσης Ζαρώτης, μίλησε για την δική του εμπειρία ως απολυμένος ιδιωτικός εκπαιδευτικός και ως αναπληρωτής εκπαιδευτικός. Δήλωσε την δυσαρέσκεια του για την Υπουργό και την Κυβέρνηση. Και στο τέλος ανέφερε τον σκοπό της διαμαρτυρίας ο οποίος είναι η κατάργηση του νόμου αυτού.
Ο πρόεδρος του ΣΕΠΕ Πιερίας Γιάννης Οργανόπουλος σε δήλωσή του στο Ολύμπιο Βήμα είπε:
«Σήμερα είναι μια κινητοποίηση. Απεργούμε και ερχόμαστε ενάντια στην αξιολόγηση που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση και το υπουργείο. Μία αξιολόγηση που έρχεται να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία σε καλά και κακά»
Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μιχάλης Ντελής σε δήλωσή του στο Ολύμπιο Βήμα είπε:
Σήμερα απεργούμε. Είμαστε εδώ είμαστε απέναντι στις κυβερνητικές πολιτικές με τις οποίες επαναφέρουν την επιθεώρηση μετά από 41 χρόν8ια στο εκπαιδευτικό σύστημα. Είμαστε εδώ για να προστατέψουμε τους συναδέλφους μας οι οποίοι διορίστηκαν το 2020 και δεν νομιμοποιήθηκαν. Είμαστε εδώ για να διεκδικήσουμε την οικονομική μας αναβάθμιση. Ζητάμε ένα σχολείο δημοκρατικό. Ένα σχολείο ανθρώπινο. Ένα σχολείο το οποίο θα έχει σωστές υποδομές. Ένα σχολείο που η πολιτεία θα φροντίζει γι αυτό».