Στην πρώτη πράξη της θεατρικής παράστασης της Formula 1 για το σεζόν του 2023, το βασικό συμπέρασμα που βγήκε από τις τρεις ημέρες των δοκιμών εξέλιξης των νέων μονοθεσίων των 10 ομάδων του σπορ είναι, στην ουσία, ένα ερώτημα: μπορεί κανείς να σταματήσει τη Red Bull RB19;
Υπάρχουν δύο παράμετροι στο παραπάνω ερώτημα: η απόλυτη ταχύτητα σε έναν γύρο κάθε μονοθεσίου για τις δοκιμές κατάταξης, και η απόδοσή του στη συστοιχία γύρων της προσομοίωσης αγώνα.
Για την απόλυτη ταχύτητα μπορούν να βγουν μόνο υποθετικά και όχι ακλόνητα συμπεράσματα – καθότι κανείς δεν γνωρίζει το φορτίο καυσίμου που είχε κάθε μονοθέσιο στον ταχύτερό του γύρο του τριημέρου.
Και δεν τον σημείωσαν όλες οι ομάδες με τα ίδια ελαστικά.
Όμως, τα συμπεράσματα από τις προσομοιώσεις αγώνα μπορούν να είναι λίγο πιο ασφαλή – όχι απολύτως, φυσικά.
Διότι μπορεί κανείς να υποθέσει ότι με κάθε τύπο γόμας, κάθε ομάδα έκανε συστοιχίες γύρων με φορτίο καυσίμου ανάλογο εκείνου που θα έχει σε αγωνιστικές συνθήκες.
Βεβαίως, η εικόνα παραμένει θολή καθώς δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι αυτό ισχύει απόλυτα, ενώ ταυρόχρονα μεταβάλλεται και η θερμοκρασία της ασφάλτου.
Στο πρώτο θέμα, της απόλυτης ταχύτητας, η Red Bull RB19 έδειχνε να έχει την πολυτέλεια να βγαίνει στην πίστα και να κάνει τον πρώτο χρόνο με τον Μαξ Φερστάπεν όποια στιγμή ήθελε.
Και στο τέλος ο Σέρτζιο Πέρεζ σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του τριημέρου (1:30.305).
Όμως, με τις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις της Ferrari, η SF-23 δεν αποκλείεται να την απειλεί με αξιώσεις στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης – το Σάββατο (4/03) που η Scuderia θα ξεδιπλώσει την πλήρη ταχύτητά της.
Στην προσομοίωση αγώνα, τώρα, όπου παίζει σημαντικό ρόλο η διαχείριση των ελαστικών από το μονοθέσιο -και η οποία φυσικά μεταβάλλεται όσο οι ομάδες και οι οδηγοί εντοπίζουν τις ιδανικές ρυθμίσεις- ενδεχομένως μπορούν να εξαχθούν λίγο πιο ασφαλή συμπεράσματα.
Κρίνοντας από την εικόνα του Μπαχρέιν, η Red Bull έδειξε να είναι ταχύτερη και στις συστοιχίες γύρων, με διαφορά 0,2” από τις Ferrari και Aston Martin.
Στις δικές τους προσομοιώσεις αγώνα οι Mercedes και Alpine φάνηκαν περίπου 0,6” πίσω από την RB19, και οι Haas, Alfa Romeo και McLaren υστερούσαν κατά περίπου 1 δευτερόλεπτο.
Στην ουρά βρέθηκαν οι Williams και Alpha Tauri, με μέση υστέρηση 1,25 και 1,45 δευτερολέπτου αντίστοιχα.
Αλλά, όπως προαναφέραμε, αυτές οι διαφορές προέκυψαν από διαφορετική μεθοδολογία των ομάδων στην προσομοίωση αγώνα (π.χ. η Red Bull, η Alpine και η McLaren την έκαναν τμηματικά και όχι ολοκληρωμένα, όπως οι Ferrari και Aston Martin), ενίοτε σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες.
Συνεπώς, δεν μπορεί παρά να είναι κανείς επιφυλακτικός, ενόψει του πρώτου φετινού GP την Κυριακή (5/3) στο Μπαχρέιν.
Μέχρι τότε, ας δούμε τα συμπεράσματα για κάθε ομάδα από το μοναδικό φετινό τριήμερο δοκιμών εξέλιξης.