Κλιμάκιο της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.»», πραγματοποίησε ξενάγηση στους χώρους εργασίας και τα εργοτάξια στην περιοχή της Γέφυρας Αιγινίου, και της Σήραγγας Κατερίνης.
Ο Διευθυντής Λειτουργίας της εταιρίας Δημήτριος Μανδαλώζης, ενημέρωσε για τις δράσεις που έχουν ολοκληρωθεί, και τις ήδη τρέχουσες, με μοναδικό στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.»», προέβη σε διεργασίες πλήρους ανακατασκευής της γέφυρας στην περιοχή του Αιγινίου, στο σημείο του ρέματος του Καταχά. Ένα έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη από τον Μάρτιο του 2023, και τελεί υπό την επίβλεψη του δημοσίου και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας γέφυρας, εφάμιλλης των ευρωπαϊκών προτύπων. Στην προσπάθεια διατήρησης της εύρυθμης κυκλοφορίας των διερχομένων οχημάτων, αλλά και τη μη παρεμπόδιση της διεξαγωγής εργασιών, έχουν κατά καιρούς εφαρμοστεί μετά από μελέτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Η εταιρία σε συνεργασία με τον αρμόδιο εργολάβο, αποφάσισε να ελευθερώσει δύο κυκλοφοριακές λωρίδες προς Θεσσαλονίκη, και μία προς Αθήνα.
Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα, η ολική παράδοση της νέας γέφυρας αναμένεται τον Μάρτιο του 2024.
Όσον αφορά τη σήραγγα της Κατερίνης, οι εργασίες ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2022 ενώ όπως γνωστοποιήθηκε σήμερα βρίσκεται κοντά στο τέλος οι αναβαθμίσεις του πρώτου κλάδου. Η ολοκλήρωση του έργου υπολογίζεται από το χρονοδιάγραμμα του δημοσίου τον Ιανουάριο του 2024, ενώ οι άνθρωποι της εταιρίας την τοποθετούν έως το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Η επικινδυνότητα της συγκεκριμένης σήραγγας, και το κόστος δαπάνης για την αναβάθμιση της, ήταν γνωστή στους λειτουργούς του ελληνικού κράτους εδώ και πολλά χρόνια. Χαρακτηριστικό αυτού αποτελεί σύμφωνα με τα λεγόμενα του Διευθυντή Λειτουργίας της εταιρίας, το γεγονός ότι σε περίπτωση πυρκαγιάς η μη αντοχή του υλικού κατασκευής της, θα οδηγούσε σε κατάρρευση μέρους της σήραγγας σε διάστημα περί των 30'.
Σημαντική προσπάθεια αποτελεί επίσης, η συνεργασία μεταξύ των φορέων της πυροσβεστικής υπηρεσίας, της αστυνομίας, και του ΕΚΑΒ, με τους ανθρώπους της εταιρίας. Ο χρόνος ανταπόκρισης τους σε περίπτωση ανάγκης υπολογίζεται μόλις στα 60 με 90'', με τελικό στάδιο να αποτελεί το κλείσιμο της σήραγγας στα 90''.
Η αναβάθμιση της σήραγγας από επίπεδο Ε σε επίπεδο Α περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την τοποθέτηση μεγαφωνικής εγκατάστασης, τη διαχείριση της οποίας αναλαμβάνει η αστυνομική διεύθυνση Πιερίας. Έτσι, σε περίπτωση κρίσιμου συμβάντος δύναται η άμεση ενημέρωση για εκκένωση του άνωθεν χώρου.
Φυσικά, είναι απολύτως αντιληπτό από τους αρμόδιους πως λόγω της έντονης κυκλοφορίας, και της μεγάλης διάρκειας των έργων, τα κυκλοφοριακά προβλήματα εντείνονται. Στόχος της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.»», είναι η διατήρηση των προβλημάτων εκτός αστικού ιστού, η ελαχιστοποίηση της αναμονής οδηγών και οχημάτων κατά τις μέρες, και περιόδους αιχμής, κι εννοείται η ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας κατά τη διέλευση από το σημείο.
Με δεδομένη την αδιάκοπτη κυκλοφορία βαρέων, και οχημάτων που φέρουν επικίνδυνα υλικά, το εσωτερικό της σήραγγας έχει επενδυθεί με ισχυρής προστασίας πλάκες πυροπροστατευτικού υλικού, και «φλωγοπαγίδες».
Αξίζει να σημειωθεί και η αντικατάσταση του συστήματος φωτισμού, με λαμπτήρες σύγχρονης τεχνολογίας τύπου LED, όπως παρουσίασε ο project manager του έργου στην Κατερίνη Κωνσταντίνος Τσιαμούρας.
Οι εργασίες αναβάθμισης της σήραγγας παρά της οχλήσεις που δημιουργούν στην τοπική κοινωνία της Κατερίνης, εν μέσω τουριστικής περιόδου, είναι απαραίτητες για τη «συμμόρφωση» των εγκαταστάσεων σύμφωνα με το ευρωπαϊκό «γράμμα» του νόμου, περί ασφαλούς λειτουργίας.
Δείτε εικόνες από χώρους εργασίας και τα εργοτάξια στην περιοχή της Γέφυρας Αιγινίου, και της Σήραγγας Κατερίνης.