Η «Παγκόσμιος Γεωγραφία» του Ελευθερουδάκη (1934), κάνει λόγο για την «…επαρχιακή πολίχνη Κατερίνη (7.000 κάτ.), κέντρον εμπορίου ξυλείας και γαιανθράκων…» και ότι «έχει αναπτυχθεί εν τη ελώδη πεδιάδι (σσ. του Δίου)». Από τον πίνακα με την διοικητική διαίρεση της Ελλάδος (1934), προκύπτει ότι η επαρχία Πιερίας (Κατερίνης), έχει 64 πόλεις και χωρία, και συνολικό πληθυσμό 49.666 κατοίκους.
Στην πρωτεύουσα Κατερίνη εδρεύουν: Δασαρχείο, Γεωργική Περιφέρεια, Δημόσιο Ταμείο, Οικονομική Εφορεία, Φορολογία Καπνού, Ειρηνοδικείο, Πταισματοδικείο, Κινητό Μονομελές, Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών, Υποκατάστημα Εθνικής, Αθηναϊκής και Αγροτικής Τράπεζας.
Η Κατερίνη είναι έδρα Μητροπόλεως, έχει πλήρες Γυμνάσιον και τέσσερα Δημοτικά Σχολεία.
Η Επαρχία Πιερίας (Κατερίνης) έλαβε μέρος στην ΙΧ Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης με δικό της περίπτερο και Επαρχιακή Επιτροπή, οκταμελή, επικεφαλής της οποίας ήταν ο Δήμαρχος Αιμίλιος Ξανθόπουλος.
Προϊόντα και καλλιέργειες του νομού στη δεκαετία του ’30
«Ο Αγροτικός Ταχυδρόμος», τεύχος 267 (1934), μας περιγράφει «Μία περιοδεία εις την Περιφέρειαν Κατερίνης», του συνεργάτη του Π. Ανδρέου, η οποία δίνει πληροφορίες για τα προϊόντα και τις καλλιέργειες του νομού, στη δεκαετία του ’30: «Η περιφέρεια Κατερίνης, γύρω από τα Πιέρια, απέκτησε κατά τα τελευταία χρόνια ιδιαιτέραν γεωργικήν φήμην. Την φήμην της αυτήν την οφείλει βεβαίως και εις τας φυσικάς ιδιότητας του εδάφους της, κυρίως όμως εις την προοδευτικότητα και εις την εργασίαν των κατοίκων της, προπάντων των εποικισθέντων μετά την μικρασιατικήν καταστροφήν, χάρις εις την οποίαν και ανεδείχθησαν αυταί αι ιδιότητές της. Η γεωργική αυτή φήμη της περιφερείας η πανελλήνιος, μας έσπρωξε τον περασμένον μήνα να παραστρατήσωμε δι’ ολίγον καιρόν από τον κύριόν μας δρόμον, που ήτο η περιοδεία εις Θεσσαλίαν και να διαβούμε τον Όλυμπο, δια να ιδούμε μόνοι με τα μάτια μας, αυτά τα καλά που ακούσαμε δια την Κατερίνην και τους κατοίκους της. Τα αποτελέσματα αυτής μας της ερεύνης είναι αρκετά σημαντικά, ώστε ν’ αξίζη να τα μάθουν οι αναγνώσται του «Αγροτικού Ταχυδρόμου».
Ο Ν. Θ. Θεοδώρου, γεωπόνος του Αμερικανικού Ιδρύματος Εγγύς Ανατολής, στην «Νέα Αγροτική Ζωή» (τεύχος 206, 20 Μαϊου 1934, σ. 8-10), δημοσιεύει άρθρο με τίτλο «Η Καλλιέργεια του Βίκου ως Γεωργική Εφαρμογή εν τη Περιφερεία Κατερίνης».
Παράλληλα, σε αδημοσίευτη έκθεση (Βερολίνο 1934) της γερμανικής υπηρεσίας γεωλογικών ερευνών σχετικά με την αναζήτηση πετρελαίου στην περιοχή της Κατερίνης επισημαίνεται πως δεν αποκλείεται το γεγονός της ύπαρξης κοιτασμάτων καθώς διαπίστωσαν πως το μεγάλο πάχος των ιζηματογενών πετρωμάτων και οι αντίστοιχες τεκτονικές δομές πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις για τη δημιουργία, μετανάστευση και εγκλωβισμό υδρογονανθράκων.
Το 1934 επίσης, συστήνεται η Φιλόπτωχος Αδελφότητα «Η Περίθαλψις», μια από τις μακροβιότερες και σημαντικότερες διακονίες της Ευαγγελικής Εκκλησίας Κατερίνης με πλούσια φιλανθρωπική και κοινωνική δραστηριότητα. Το 1954 ο σύλλογος γίνεται ΝΠΙΔ και με το σχήμα αυτό συνεχίζει τη δράση του μέχρι σήμερα.
Στις 6 Απριλίου 1934 ενθρονίζεται μητροπολίτης Κίτρους ο Κωνσταντίνος Κοϊδάκης.
Στις 6 Απριλίου 1934 ενθρονίζεται μητροπολίτης Κίτρους ο Κωνσταντίνος Κοϊδάκης. Όπως μας πληροφορεί ο καθηγητής Β. Σταυρίδης ο Κωνσταντίνος Κοϊδάκης γεννήθηκε στις 3 Ιουλίου 1876 στην Αγία Παρασκευή της επαρχίας Κρήνης (Τσεσμέ) της Μ. Ασίας και αφού σπούδασε σε περίφημες Σχολές όπως η Ευαγγελική Σχολή της Σμύρνης και η Πατριαρχική του Μεγάλη του Γένους Σχολή της Κωνσταντινουπόλεως, έλαβε το δίπλωμα από την ξακουστή Ιερά Θεολογική Σχολή της Χάλκης, εξελέγη (23 Μαρτίου 1934) από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος Μητροπολίτης Κίτρους με έδρα την Κατερίνη. Στις 14 Απριλίου 1941 εισέβαλαν οι Γερμανοί στην Κατερίνη, όπου, στην κεντρική πλατεία, τους υποδέχεται ο μητροπολίτης Κίτρους Κωνσταντίνος Κοϊδάκης και αρκετοί γερμανόφιλοι πολίτες. Ο Κίτρους Κωνσταντίνος «έμεινε παροιμιώδης για την ιεροπρέπεια και μεγαλοπρέπειά του και ως λόγιος ιεράρχης συνέγραψε πληθώρα έργων μεταξύ των οποίων αναφέρονται: ‘Ορθόδοξος Χριστιανική κατήχησις’, ‘Λόγοι Εκκλησιαστικοί’, ‘Εγκύκλιος κατά των Χιλιαστών’, ‘Η Ανάστασις του Χριστού’, ΄Κώδιξ Ορθοδόξου Χριστιανικής Πίστεως’, ‘Γεωλογία και Αγία Γραφή’, ‘Ο Σχηματισμός της Αγίας Γραφής’, ‘Η Γνησιότης των Τεσσάρων Ευαγγελίων’, ‘Το Δισύνθετον του Ανθρώπου’, ‘Ομιλίαι επί των Ευαγγελικών Περικοπών του Όλου Ενιαυτού’, και ‘Πραγματεία κατά του Μασσωνισμού’».
antoniskalfas@yahoo.gr






























