Η τελευταία συνεδρίαση Λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής για αυτό το έτος πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, και σε αυτήν είχαμε άλλη μια ανεξαρτητοποίηση από την αντιπολίτευση, αυτήν του Γιώργου Γαβρίδη από την «ΕΚΚΙΝΗΣΗ», που ανακοίνωσε στην έναρξη ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου.
Κατά την διάρκεια του συμβουλίου στα ερωτήματα των παρατάξεων και των δημοτικών συμβούλων προς την δημοτική αρχή δόθηκαν από τους αρμοδίους οι απαντήσεις.
Ο Γιώργος Κυριακίδης από την «Εκκίνηση ζήτησε ενημέρωση για την κακοκαιρία «Μπόρα» και τον τρόπο που αντιμετωπίστηκε. Ο συνεργάτης του Δημάρχου Χαράλαμπος Φωκαϊδης απάντησε για τα πεπραγμένα.
Όπως τόνισε «Έκλεισαν οι επικίνδυνες ιρλανδικές διαβάσεις, έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες στο παραλιακό μέτωπο με δύο μηχανήματα και για δύο 24ωρα υπήρξε επιφυλακή. Καθαρίστηκαν φερτά υλικά από φρεάτια και κανάλια και απομακρύνθηκαν κατά την μπόρα.
Συνολικά το προηγούμενο διάστημα καθαρίστηκαν 6.000 φρεάτια ενώ έγιναν αυτοψίες μετά την κακοκαιρία σε διάφορα σημεία.
Στο 2ο – 5ο ΓΕΛ θα εγκατασταθεί ο εργολάβος να αποκαταστήσει την υπόλοιπη σκεπή αυτή την βδομάδα που κλείνουν τα σχόλια»
Ακόμα για το 15ο Δημοτικό έγινε συνεννόηση σύμφωνα με τον Δήμαρχο με τον ιδιοκτήτη του κτηρίου τον κ. Παπαδημητριου καθώς ο δήμος νοικιάζει το ακίνητο για τη στέγαση του σχολείου και έγινε συμφωνία να προχωρήσει στην κατασκευή κεραμοσκεπής ο ίδιος. Ο δήμαρχος τόνισε πως «είναι υποχρεωμένος να φτιάξει την σκέπη και ότι αν φύγουμε και εγκαταλείψουμε το ακίνητο θα υπάρχει πρόβλημα σύνθετο, ψάχνονται λύσεις μέσα στο 14 ήμερο που θα είναι κλειστά τα σχολεία.
Για το Παραλιακό μέτωπο ο Δήμαρχος είπε για την κακοκαιρία “Bora”
«Έγινε σοβαρή δουλειά στην Παραλία, ανοίχτηκαν τα κανάλια, καθαρίστηκαν τα φρεάτια. Ήταν ένα φαινόμενο, μια κατάσταση με 10 μποφόρ και ξεπεράσαμε ήπια το φαινόμενο με πανύψηλα κύματα. Αντιδράσαμε γρήγορα, η πολιτική προστασία πίεζε, εμείς εκτελέσαμε τα πάντα και είχαμε τις λιγότερες καταστροφές αλλά και τις λιγότερες αντιδράσεις. Έγιναν το προηγούμενο διάστημα οι απαραίτητες κλαδεύσεις σε δέντρα, δεν έπεσε ούτε ένα, έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες στο πράσινο. Η φωτιά και το νερό κάνει καταστροφές. Όσο θα βρέχει τόσο θα υπάρχουν προβλήματα. Σε όλο τον κόσμο υπάρχουν πλημμύρες τόνισε ο Δήμαρχος λέγοντας πως η κλιματική αλλαγή είναι εδώ και ευχαρίστησε τις τεχνικές υπηρεσίες για την άμεση βοήθεια.
Για την γέφυρα του Λόφου έγινε πλήρης αναφορά από υπαλλήλους τις τεχνικής υπηρεσίας. Πλήρης η κυκλοφορία μέχρι τον Φλεβάρη
«Το βράδυ της θεομηνίας ειδοποιηθήκαμε ότι υπάρχει πρόβλημα στην γέφυρα του Λόφου και αμέσως μετέβηκε κλιμάκιο της τεχνικής υπηρεσίας. Ενημερώσαμε τον Δήμαρχο να στείλει κάποιο όχημα και την αστυνομία, δεν μπορούσαμε να κρίνουμε πόσο σοβαρό ήταν μέχρι εκείνη την ώρα.
«Η εικόνα που υπήρχε ήταν ότι έπρεπε να κλείσει, ποτέ δεν παραδόθηκε στο δήμο το μητρώο να γνωρίζουμε πως κατασκευάστηκε ο στατικός τομέας της γέφυρας.
Εντοπίσαμε τον μελετητή και ζητήσαμε να φέρει την έκθεση στατικής επάρκειας και μας διαβεβαίωσε ότι το ένα τμήμα μπορεί να συνεχίσει να είναι προσβάσιμο. Εχει δρομολογηθεί η πρώτη φάση της αντικατάστασης του οδοστρώματος εκεί που έχει κουφώσει. Ο δήμος προχωράει στα κατεπείγοντα, την ανάθεση και την πλήρη κυκλοφορία. Είναι πιθανό μέχρι τον Φλεβάρη να δοθεί αν όλα κυλήσουν ομαλά καθώς είναι θέμα χρηματοδότησης και η αποκατάσταση θέλει ένα μεγάλο ποσό.
Το γενικότερο θέμα που αφορά στην επίλυση του κυκλοφοριακού, έθεσε προς συζήτηση ο επικεφαλής του Συνδυασμού «Υπέρβαση», Σωτήρης Τριανταφύλλου, ενώ οι απαντήσεις δόθηκαν από τον Δήμαρχο Κατερίνης, Ιωάννη Ντούμο, από τον Πρόεδρο των Δημοτικών Πάρκινγκ Κατερίνης «ΠΟΛΙΣ Α.Ε.», Δημοτικό Σύμβουλο, Γιώργο Μπαλαούρα, ενώ το ιστορικό της υπόθεσης καθώς και ορισμένα στοιχεία παρουσιάστηκαν από τον Ειδικό Συνεργάτη του Δημάρχου, Σπύρο Μπλάτσιο.
Ο Δήμαρχος, Ιωάννης Ντούμος, τόνισε ότι, επί της θητείας του, κάθε έργο γίνεται και θα συνεχίσει να γίνεται σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία. Τόνισε δε ότι το ίδιο θα γίνει και ως προς την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη.
Επίσης, αναφερόμενος στην προώθηση διαδικασιών και στην εκπόνηση μελετών για την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, είπε χαρακτηριστικά: «Όταν θα τελειώσει αυτή η μελέτη και θα την παρουσιάσουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, τότε θα γίνει και η σχετική συζήτηση, θα ακουστούν όλες οι απόψεις και θα δοθεί η δυνατότητα για την κατάθεση προτάσεων και από την Αντιπολίτευση», επισημαίνοντας μάλιστα ότι τον ενδιαφέρει κάθε σοβαρή πρόταση, προς όφελος του τόπου.
Στην εισήγησή του ο κ. Μπλάτσιος ανέφερε ότι η επίλυση του κυκλοφοριακού σχετίζεται με τη λειτουργία των ήδη υφιστάμενων χώρων στάθμευσης, με την προώθηση έργων για την επέκταση των θέσεων στάθμευσης, με την αποφόρτιση κάποιων δρόμων όπως π.χ. της οδού Τ. Τερζόπουλου στο ύψος του πάρκινγκ της πλατείας Μακεδονίας, καθώς επίσης και με την προώθηση μελετών για την εφαρμογή ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της Κατερίνης.
Ο Ειδικός Συνεργάτης του Δημάρχου σημείωσε ότι «οι οδοί που παρουσιάζουν κυκλοφοριακό φόρτο έχουν εντοπιστεί και έχουν μελετηθεί από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας». Πρόσθεσε δε ότι «τόσο στα δύο σενάρια του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας όσο και σε μία κυκλοφοριακή μελέτη (3/2023), προκρίνεται ως λύση για τη βελτίωση της διαθεσιμότητας των θέσεων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, η ελεγχόμενη παρόδια στάθμευση. Για αυτόν το λόγο, ήδη έχουμε επισκεφθεί άλλους δήμους που εφαρμόζουν τη μέθοδο αυτή προκειμένου να δούμε πώς λειτουργεί το σύστημα καθώς και τι οφέλη έχει επιφέρει τόσο στους δημότες όσο και στους Δήμους αυτούς».
Ως προς την κατασκευή ενός νέου χώρου υπόγειας στάθμευσης στην πλατεία Μακεδονίας, είπε ότι η προηγούμενη Δημοτική Αρχή υπέγραψε στις 15/11/2023 μια προγραμματική σύμβαση με την «Πιερική Αναπτυξιακή» για την εκπόνηση μελετών στο πλαίσιο ωρίμανσης του έργου με τίτλο: «Μελέτη διώροφου υπόγειου χώρου στάθμευσης με ανάπλαση του υπαίθριου χώρου άνωθεν της πλατείας Δημοκρατίας του Δ. Κατερίνης». Η ισχύς της προγραμματικής σύμβασης ήταν 15 μήνες, ήτοι έως 14-2-2025.
Σύμφωνα όμως με το άρθρο 6 της προγραμματικής σύμβασης, αυτή ενεργοποιείται μετά την ολοκλήρωση υπογραφής της δανειακής σύμβασης μεταξύ του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και του Δήμου Κατερίνης, η οποία όμως δανειακή σύμβαση δεν υπογράφηκε λόγω ολιγωρίας της προηγούμενης διοίκησης. Η υπογραφή της Δανειακής Σύμβασης έγινε από τη νέα διοίκηση του Δήμου στις 02-04-2024, και επομένως η ισχύς της προγραμματικής είναι για 15 μήνες, ήτοι από 02-04-2024 έως 01-7-2025, ενώ τα έργα θα ξεκινήσουν μετά απ’ αυτή την ημερομηνία. Σύμφωνα δε με τον σχεδιασμό, οι θέσεις στάθμευσης στο υπόγειο παρκινγκ θα αυξηθούν από 155 σήμερα σε 225.
Τέλος, ο Πρόεδρος των Δημοτικών Πάρκινγκ Κατερίνης «ΠΟΛΙΣ Α.Ε.», Δημοτικός Σύμβουλος, Γιώργος Μπαλαούρας, αναφερόμενος στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται, σε ώρες αιχμής, στον κόμβο της πλατείας Μακεδονίας, είπε ότι έχει κάνει μια συζήτηση με την Τεχνική Υπηρεσία και με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, Χαράλαμπο Οφίδη, προκειμένου εκεί να γίνει μια ήπια παρέμβαση, ώστε να μπορέσει να αποφορτιστεί κυκλοφοριακά η συγκεκριμένη οδός.
Ως προς την ελεγχόμενη στάθμευση, ο κ. Μπαλαούρας είπε ότι πρόκειται για ένα έργο που δεν είναι δυνατόν να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Είναι, είπε, ανάγκη να προηγηθούν μελέτες και η σχετική κανονιστική, με γνώμονα την κυκλοφοριακή αποφόρτιση του κέντρου της πόλης μας και το ελάχιστο δυνατό κόστος για τους δημότες μας.






























