Ο Βουλευτής ΝΙΚΗΣ Πιερίας, κ. Κομνηνός Δελβερούδης, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ασκώντας σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση, καταγγέλλοντας, διαχρονικά σκάνδαλα και εγκληματική αμέλεια που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, ενώ αναφέρθηκε εκτενώς και στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, κάνοντας λόγο για «παρακρατική δυσωδία».
Η δυσωδία του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ
Ειδική αναφορά έγινε από το βήμα της Βουλής, για τα πρωτοφανή περιστατικά που καταγγέλλονται και βλέπουν το φως της δημοσιότητας, τα οποία παραπέμπουν σε παρακρατικό μηχανισμό: απειλές μαφιόζικου τύπου κατά υπηρεσιακών και εισαγγελικών λειτουργών, αδιαφανείς διαδρομές χρημάτων, πολιτικές “πλάτες” και καθεστωτική ατιμωρησία.
Στη σκιά του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ, ήρθε προς ψήφιση το νέο νομοσχέδιο για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, επαναφέροντας στη δημόσια συζήτηση το έγκλημα των Τεμπών και τις πολιτικές ευθύνες που το περιβάλλουν.
- Το ΕΓΚΛΗΜΑ των Τεμπών:
- Απαξίωση του σιδηροδρόμου, ελλιπής χρηματοδότηση, εγκληματική αδιαφορία για την ασφάλεια… που οδήγησαν στον θάνατο 57 ανθρώπων.
- Προκλητική συγκάλυψη της υπόθεσης, «μπάζωμα» της αλήθειας με τη βοήθεια των ΜΜΕ, απροκάλυπτες κυβερνητικές παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη.
- Απουσία αξιοκρατίας και αξιολόγησης, τακτοποίηση “γαλάζιων” παιδιών, τοποθέτηση σε καίριες θέσεις ακατάλληλου προσωπικού, όπως του μοιραίου σταθμάρχη, χωρίς τα απαραίτητα προσόντα και χωρίς επαρκή εκπαίδευση.
Ο κ. Δελβερούδης αναφέρθηκε στους «ανυποχώρητους συγγενείς» των θυμάτων που συνεχίζουν, όπως είπε, έναν «ιερό αγώνα για δικαιοσύνη», ενάντια στη συγκάλυψη και στη διαστρέβλωση της αλήθειας.
- Αστοχίες και ελλείψεις του νομοσχεδίου:
- Δεν προβλέπεται αξιολόγηση του πολιτικού προσωπικού που φέρει ευθύνη.
- Επικοινωνιακά μέτρα αντί ουσιαστικών παρεμβάσεων: ψυχομετρικοί έλεγχοι και τυπικές διαδικασίες που δεν διασφαλίζουν επάρκεια.
- Αγνόηση της βασικής αιτίας του προβλήματος: υποστελέχωση και υποχρηματοδότηση των σιδηροδρόμων.
- Στοιχεία που αποδεικνύουν την απαξίωση των σιδηροδρόμων:
- Από το 2010 έως σήμερα, οι σταθμάρχες μειώθηκαν από 563 σε 100, και οι κλειδούχοι από 503 σε 53.
- Στον ΟΣΕ καλύπτονται μόλις 1.250 από τις 2.100 προβλεπόμενες θέσεις, εκ των οποίων λιγότεροι από 600 είναι μόνιμοι.
- Στην ΕΡΓΟΣΕ δεν έχουν γίνει προσλήψεις από το 2007.
- Ανεπαρκής εποπτεία και ανεξαρτησία των αρμόδιων αρχών (ΡΑΣ, ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
- Καταγγελία για προσπάθεια ελέγχου των ανεξάρτητων πορισμάτων και συγκάλυψης της αλήθειας.
- Αναφορά σε πρόσφατο περιστατικό, με εμπορική αμαξοστοιχία μεταφοράς επικίνδυνου φορτίου και μηχανοδηγό που αντικαταστάθηκε επειδή αρνήθηκε να εκτελέσει δρομολόγιο σε κλειστή γραμμή.
- Καθυστέρηση στην εγκατάσταση και στην πιστοποίηση των συστημάτων ασφαλείας, παρότι έχουν περάσει πάνω από δύο χρόνια από το έγκλημα των Τεμπών.
Ο βουλευτής της ΝΙΚΗΣ δεν παρέλειψε να τονίσει ότι η θεσμική δυσωδία δεν είναι εξαίρεση – είναι ο κανόνας, αναφερόμενος σε ένα μικρό μόνο μέρος (Κώστας Καραμανλής, Γρηγόρης Δημητριάδης, Λευτέρης Αυγενάκης, Δημήτρης Λιγνάδης, Νίκος Γεωργιάδης, Σιραγώ Τσιάρα), από τον τεράστιο κατάλογο πολιτικών προσώπων και συμπεριφορών που συνθέτουν το πορτρέτο μιας εξουσίας ανεύθυνης, ατιμώρητης και βαθιά διαπλεκόμενης, όπου η αναξιοκρατία και η κομματική πελατεία λειτουργούν εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος – και τελικά, της ίδια της ανθρώπινης ζωής.
Συμπερασματικά:
Ο κ. Δελβερούδης, ολοκληρώνοντας την ομιλία του, τόνισε, ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θεωρείται αποσπασματικό, ανεπαρκές και προσχηματικό. Αντί για ουσιαστική ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού και της ασφάλειας, επιλέγονται λύσεις που διαιωνίζουν τη γραφειοκρατία, την αναξιοκρατία και τον κυβερνητικό έλεγχο. Η κυβερνητική πλειοψηφία καλείται να αναλάβει την πολιτική ευθύνη, να σταματήσει τους πειραματισμούς με τις ανθρώπινες ζωές και να αποδώσει ουσιαστική δικαιοσύνη.




























