Οι νέοι και νέες της Κατερίνης έκαναν σήμερα αισθητή τη φωνή τους, με μαθητές της πόλης να κατεβαίνουν στην Πλατεία Ελευθερίας στην Κατερίνη, διαμαρτυρόμενοι για το νέο εκπαιδευτικό σχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση και προβλέπει «πανελλαδικού» τύπου εξετάσεις κάθε χρόνο στο Λύκειο, με συμψηφισμό των βαθμών απολυτηρίου για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
Πρόκειται για το σχέδιο «Εθνικό Απολυτήριο», με το οποίο ο τελικός βαθμός των μαθητών για την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο δεν θα προκύπτει μόνο από τις πανελλαδικές εξετάσεις στα τέσσερα μαθήματα στη Γ’ Λυκείου, αλλά από τον συμψηφισμό των βαθμών απολυτηρίου και στις τρεις τάξεις του λυκείου. Ο βαθμός απολυτηρίου της Α’ Λυκείου θα αποτελεί το 20% του τελικού βαθμού, της Β’ Λυκείου το 30% και της Γ’ Λυκείου το 50%.
Το μέτρο έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, καθώς οι μαθητές θεωρούν ότι αυξάνει κατακόρυφα το άγχος, μετατρέπει οριστικά το Λύκειο σε έναν ακόμη κύκλο φροντιστηριακής προετοιμασίας και ενισχύει τις κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση, καθώς δεν έχουν όλοι οι μαθητές την οικονομική δυνατότητα για φροντιστήρια σε όλες τις τάξεις λυκείου.
Το μέτρο αυτό προκαλεί ανησυχία καθώς μ’ αυτόν τον τρόπο δεν προάγεται η ουσιαστική μόρφωση και απόκτηση γνώσεων αλλά ενισχύεται η βαθμοθηρία και η συνεχής «παπαγαλία» ως μοναδικός στόχος των μαθητών σε μία ηλικία που θα έπρεπε να παίρνουν τα απαραίτητα εφόδια για το μέλλον τους.
Οι μαθητές εστίασαν και στο σοβαρό πρόβλημα κενών και έλλειψης καθηγητών στα σχολεία ενώ κλείνουν ήδη δύο μήνες λειτουργίας για αυτή τη σχολική χρονιά, και στις κακές συνθήκες υποδομών και σχολικού εξοπλισμού.
Στην κινητοποίηση συμμετείχαν μαθητές με πανό και συνθήματα, ζητώντας την απόσυρση της ρύθμισης και την ενίσχυση του δημόσιου σχολείου, καθώς και να σταματήσουν οι συγχωνεύσεις τμημάτων που έχουν οδηγήσει σε τάξεις με πάνω από 30 μαθητές, κάνοντας το μάθημα σχεδόν αδύνατο.
«Σχολείο που να μορφώνει, όχι να εξοντώνει» ήταν το βασικό μήνυμα των μαθητών που δηλώνουν πως η νέα γενιά έχει ιδανικά και διεκδικεί:
Όχι στις «τριπλές Πανελλαδικές», ασφαλής μετακίνηση των μαθητών, κάλυψη των κενών των εκπαιδευτικών, όχι στις συγχωνεύσεις τμημάτων και βελτίωση υποδομών και εξοπλισμού.






























