Το δημοτικό συμβούλιο ξεκίνησε ο δήμαρχος Γιάννης Ντούμος με μία αναφορά στο επίκαιρο ζήτημα των αγροτικών κινητοποιήσεων, τονίζοντας ότι ο Δήμος Κατερίνης στηρίζει ενεργά τους αγώνες των αγροτών στο 100% για όσα δικαιούνται. Πρότεινε τη συγγραφή ενός κειμένου συμπαράστασης για τους αγρότες, από όλες τις παρατάξεις, κάτι που προκάλεσε αντιδράσεις από την αντιπολίτευση, καθώς ο Νίκος Τσουπέης υπενθύμισε ότι η Λαϊκή Συσπείρωση είχε ήδη καταθέσει ψήφισμα που στηρίζει όλα τα αιτήματα των αγροτών, προτείνοντας να κρατήσουν αυτό το κείμενο και όχι ένα διαπαραταξιακό.
Η συζήτηση για τα θέματα της ημέρας άνοιξαν με εντάσεις, γύρω από το θέμα κατάρτισης και ψήφισης του τεχνικού προγράμματος για το 2026. Ο προϋπολογισμός και τα θέματα του τεχνικού προγράμματος προκάλεσαν αμφισβητήσεις από την αντιπολίτευση, όσον αφορά το αν φτάνουν τα χρήματα για όσα έχουν αποφασιστεί και για τα έργα που προτείνονται μέσα στο πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, ο Ραφαήλ Μετενίδης ζήτησε να αποφασίζονται από κοινού ποια έργα θα εντάσσονται στο τεχνικό πρόγραμμα, ώστε να μπορεί και η αντιπολίτευση να κάνει προτάσεις. Έντονα διαφώνησε ο Ν. Τσουπέης, χαρακτηρίζοντας το πρόγραμμα αρκετά ελλιπές, καθώς παραλείπονται βασικά αναγκαία έργα όπως σεισμοπροστασία στα σχολεία, εργασίες στο δημαρχιακό μέγαρο, στον Πέλεκα, αλλά και στο 2ο – 5ο ΓΕ.Λ.. Ο Γιώργος Κυριακίδης με τη σειρά του χαρακτήρισε το πρόγραμμα φτωχό και ισοπεδωτικό, σχολιάζοντας ότι μόνο με ασφαλτοστρώσεις στα Αστικά δεν βγαίνει κανένα όραμα όπως αυτό που ισχυρίζεται ότι έχει ο δήμαρχος, ο οποίος απάντησε ότι οι δρόμοι της Κατερίνης παραμένουν κύριο ζήτημα για τον δήμο διότι η προηγούμενη διοίκηση άφησε «μισοτελειωμένες» δουλειές.
Έντονη συζήτηση προκάλεσε και το θέμα των αρδευτικών τελών και των τελών καθαριότητας και φωτισμού, με την αντιπολίτευση να ζητά μειώσεις και απαλλαγές δημοτικών τελών για ευπαθείς ομάδες πολιτών. Ο Ν. Τσουπέης χαρακτήρισε τον δήμαρχο «υπηρέτη της κυβέρνησης» που ακολουθεί τη γραμμή υπουργού,ο οποίος έκανε λόγο για αυξήσεις στα δημοτικά τέλη και τους φόρους, χωρίς να μεριμνά για τις ανάγκες των δημοτών του, στους οποίους έχει υποσχεθεί πολλά. Εύλογες παρατηρήσεις έκαναν ο Σωτήρης Τριανταφύλλου και ο Ιωάννης Νταντάμης από την αντιπολίτευση, σχετικά με «υπόσχεση» του δημάρχου στους πολίτες της Κατερίνης ότι μόλις βελτιωθούν τα οικονομικά του δήμου θα μειώσει τα δημοτικά τέλη, κάτι που δεν τήρησε, παρ’ όλο που περηφανεύεται για θετικούς οικονομικούς δείκτες και μείωση του χρέους. Η απάντηση του Ι. Ντούμου ήταν ότι σε κάθε Δήμο τα οικονομικά είναι πάντα ρευστά, καθώς προκύπτουν οφειλές και από προηγούμενες διοικήσεις, ενώ ο αντιδήμαρχος Ανέστης Μυστρίδης τόνισε ότι ο Δήμος μεριμνά για τις ευπαθείς ομάδες και πληρώνει «από την τσέπη του» πέντε εκατομμύρια ευρώ για τα δημοτικά τέλη.
Ένα από τα φλέγοντα ζητήματα όχι μόνο αυτού του δημοτικού συμβουλίου αλλά και του προηγούμενου, ήταν το θέμα της παραχώρησης δημοτικού κτηρίου σε ιδιώτες με δωρεάν χρήση για 12 χρόνια, κάτι που είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και διαφωνίες. Στο δημοτικό συμβούλιο της 18ης Δεκεμβρίου προτάθηκε τελικά η ανάκληση αυτής της παραχώρησης, που χαρακτηρίστηκε διοικητικό λάθος του Δήμου. Συγκεκριμένα ο Ι. Νταντάμης ονόμασε την ανάκληση πολιτική δικαίωση για όσους αντιστάθηκαν στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο, ενώ τόνισε και ότι πρόκειται για ανάκληση λόγω πιέσεων και αντιδράσεων και όχι ανάκληση ευαισθησίας, καθώς το να δοθεί ένας χώρος σε ιδιώτες για 12 χρόνια, με τους πολίτες να πληρώνουν το ρεύμα και το νερό του από τα τέλη και τους φόρους, ήταν απλώς ένα λάθος που οφείλει να παραδεχτεί ο Δήμος. Στην ίδια γραμμή τοποθετήθηκε και ο Θωμάς Αναστασιάδης, αναδεικνύοντας τη δύναμη του δημοτικού συμβουλίου, που έχει πάντα τον τελευταίο λόγο.
Ήρεμο κλίμα επικράτησε στα υπόλοιπα θέματα που συζητήθηκαν, όπως το θέμα αμοιβής δικηγόρων για τις υποθέσεις του Δήμου, όπου τονίστηκε ότι γίνονται εντατικές προσπάθειες να συγκροτηθεί νομική υπηρεσία στον Δήμο και να μειωθούν οι νομικές δαπάνες από τους εξωτερικούς δικηγόρους.
Επίσης, συζητήθηκε η έγκριση λειτουργίας για τα κοινόχρηστα ποδήλατα με μίσθωση, τα οποία είναι έτοιμα για παράδοση μετά από διαβούλευση με την τροχαία και την αστυνομία με βάση τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Τονίστηκε ότι μέσα από αυτήν τη δράση θα μειωθούν οι δαπανές μεταφοράς και θα ενισχυθεί η πράσινη κινητικότητα της πόλης.





















































