Παγκόσμια πρωτιά για την Ελλάδα στη ναυτιλία – Το Top 10 των μεγαλύτερων στόλων του 2025
Η Ελλάδα παραμένει για ακόμη μία χρονιά η κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη του κόσμου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της UNCTAD (Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη). Η χώρα μας ελέγχει το 16,4% της συνολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, επιβεβαιώνοντας τη μακρά ναυτιλιακή της παράδοση και την πρωταγωνιστική θέση των Ελλήνων εφοπλιστών στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.
Η Ελλάδα στην κορυφή του παγκόσμιου εμπορικού στόλου
Σύμφωνα με την έκθεση της UNCTAD για το 2025, η Ελλάδα, η Κίνα και η Ιαπωνία ελέγχουν από κοινού πάνω από το 40% της παγκόσμιας ναυτιλιακής χωρητικότητας. Οι τρεις αυτές χώρες καθορίζουν τις ροές ενέργειας, πρώτων υλών και εμπορίου, επηρεάζοντας την παγκόσμια οικονομία.
Παρά το γεγονός ότι η Κίνα διαθέτει υπερδιπλάσιο αριθμό πλοίων, η ελληνόκτητη ναυτιλία κυριαρχεί σε όρους deadweight tonnage (DWT), δηλαδή της πραγματικής μεταφορικής ικανότητας. Αυτό αποδεικνύει τη μεγάλη χωρητικότητα και το μέγεθος των ελληνόκτητων πλοίων, που διατηρούν το προβάδισμα έναντι όλων των ανταγωνιστών.
Το Top 10 των ναυτιλιακών δυνάμεων
- Ελλάδα – 5.124 πλοία | 398 εκατ. DWT | 16,4%
- Κίνα – 10.440 πλοία | 347 εκατ. DWT | 14,4%
- Ιαπωνία – 4.083 πλοία | 241 εκατ. DWT | 9,9%
- Σιγκαπούρη – 2.922 πλοία | 153 εκατ. DWT | 6,3%
- Χονγκ Κονγκ (Κίνα) – 2.081 πλοία | 139 εκατ. DWT | 5,8%
- Νότια Κορέα – 1.700 πλοία | 98 εκατ. DWT | 4,1%
- Γερμανία – 2.016 πλοία | 71 εκατ. DWT | 3,0%
- Ταϊβάν – 1.063 πλοία | 64 εκατ. DWT | 2,6%
- Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα – 1.598 πλοία | 57 εκατ. DWT | 2,4%
- Ηνωμένο Βασίλειο – 1.275 πλοία | 57 εκατ. DWT | 2,4%
Η ελληνική ναυτιλία διατηρεί την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία
Η επιτυχία της Ελλάδας αποδίδεται στη στρατηγική τοποθέτηση των επενδύσεων σε όλους τους τύπους πλοίων – από δεξαμενόπλοια και bulk carriers, έως LNG και containerships – καθώς και στη διορατικότητα των Ελλήνων εφοπλιστών να διαχειρίζονται εύστοχα τις κυκλικές αγορές. Η ισχυρή παρουσία σε διεθνή ναυτιλιακά κέντρα όπως ο Πειραιάς, το Λονδίνο και η Σιγκαπούρη ενισχύει την παγκόσμια επιρροή της ελληνόκτητης ναυτιλίας.
Η Ασία ανεβαίνει, η Ελλάδα παραμένει στο τιμόνι
Η Κίνα και η Ιαπωνία συνεχίζουν να ενισχύουν τη θέση τους, αντανακλώντας την οικονομική και βιομηχανική τους δύναμη. Η Κίνα επεκτείνει τον στόλο της μέσω κρατικών και ιδιωτικών ναυτιλιακών ομίλων, ενώ η Ιαπωνία επενδύει σε ναυπηγική τεχνολογία και ενεργειακή αποδοτικότητα, προωθώντας τη βιωσιμότητα.
Συνολικά, η Ασία ελέγχει πάνω από το 50% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, αποδεικνύοντας τον καθοριστικό της ρόλο στις εφοδιαστικές αλυσίδες και στην παγκόσμια αγορά ενέργειας.
Η ναυτιλία ως παγκόσμια ισχύς
Η παγκόσμια ναυτιλία δεν περιορίζεται στη μεταφορά εμπορευμάτων· αποτελεί στρατηγικό εργαλείο επιρροής, καθώς οι χώρες που ελέγχουν τον στόλο καθορίζουν και την πορεία του παγκόσμιου εμπορίου.
Η Ελλάδα, με την εμπειρία, το όραμα και την επιχειρηματική της ναυτοσύνη, παραμένει στην καρδιά αυτής της παγκόσμιας ισορροπίας, αποδεικνύοντας ότι η ναυτιλία εξακολουθεί να είναι ο πιο δυναμικός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας.
Πηγή: newmoney.gr




























