7 ημέρες χαμένες στο μποτιλιάρισμα. Περίπου 2 εκ. οχήματα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Πάνω από 700.000 τα ανασφάλιστα και έρχονται αυστηρά ηλεκτρονικά πρόστιμα.
Τι μας έδειξαν τα δεδομένα από την έρευνα του Pricefox, είδαμε ότι το τέλος του lockdown έφερε μαζί του και τα τροχαία ατυχήματα. Βλέπουμε λοιπόν ότι σε σχέση με το 2021 ο Ιανουάριος είχε μια μικρή αύξηση 2% στα ατυχήματα, όμως τον Φεβρουάριο είδαμε μία αύξηση που προσεγγίζει το 29%. Αρά η επιθετική μας συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι φαίνεται να επέστρεψε για τα καλά, με τα ατυχήματα του Φεβρουαρίου μάλιστα να ξεπερνάνε αυτά του 2019, την τελευταία προ πανδημίας χρονιά.



Μία διαδρομή λοιπόν από κέντρο της Αθήνας στο Μαρούσι Τρίτη στις 8:00 θα πάρει 51 λεπτά. Κανονικά αυτή η διαδρομή με μία φυσιολογική ταχύτητα θα έπρεπε να πάρει 30 λεπτά. Όμως η κίνηση και οι καθυστερήσεις που προκαλούν τα μποτιλιαρίσματα που προκαλούνται από τα τροχαία αλλά και τις συχνές βλάβες οδηγούν τους οδηγούς να χάνουν 21 λεπτά πίσω από το τιμόνι.

Για όλους εμάς λοιπόν που περνάμε πολύ χρόνο στους δρόμους αυτή η εικόνα είναι δυστυχώς γνώριμη και δεν μας εκπλήσσει. Ποιες είναι όμως η συνέπειες αυτής της κατάστασης; Οι συνέπειες αυτής της κατάστασης πολλές και σημαντικές. Ο χρόνος παραμένει το πιο ακριβό αγαθό και σχεδόν μια βδομάδα «πεταμένη» στους δρόμους προκαλεί πολλά προβλήματα. Εκτός του χαμένου χρόνου όμως οι κύριες συνέπειες αφορούν:
- Οδηγούς
- Ασφάλεια
- Περιβάλλον
- Μεταφορικά κόστη
- Και βέβαια όλος αυτός ο χαμένος χρόνος μεταφράζεται και σε απώλεια για την οικονομία της χώρας τόσο λόγω πιο ακριβών μεταφορικών αλλά και λόγω χαμηλότερου διαθέσιμου παραγωγικού χρόνου.
5 μέρες και 15 ώρες λοιπόν κολλημένοι στη κίνηση, με νεύρα και άγχος σε δρόμους γεμάτα με αυτοκίνητα 15ετίας. Όπως καταλαβαίνουμε όλοι οι πιθανότητες να εμπλακούμε σε ένα τροχαίο σε αυτές τις συνθήκες είναι αρκετές. Πέρα από όλες τις άλλες δυσκολίες που έχει αυτό δυστυχώς έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους.
Δυστυχώς στη χώρα μας πάνω από 700 χιλιάδες οχήματα παραμένουν ανασφάλιστα. Και παρά τις προσπάθειες που έχει καταβάλει η πολιτεία με νέα εργαλεία όπως το myAuto και τα τσουχτερά πρόστιμα το πρόβλημα παραμένει.




























